Inlägg från: K med lilla E |Visa alla inlägg
  • K med lilla E

    Min sambo är arg på mig när jag talade om för honom att jag inte tycker att det är okej att hans brorson på 4 år beter sig hursomhelst

    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 18:53:50 följande:

    Jag tror faktiskt inte att jag har fel i det.

    Jag kan faktiskt inte se varför 4åringen ska få styra hela min sambos familj och släkt genom att slåss,kasta saker osv osv?


    Men du har inte ett dugg med att göra hur denna fyraåring uppför sig, förutom om han beter sig illa mot dig. Du kan välja att stanna hemma om du tycker han är stökig. Och vad skulle det göra för skillnad om han hade diagnosen ADHD?
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 21:06:50 följande:

    Jag har självklart all rätt i världen att säga åt 4åringen när denne beter sig illa mot mig som t.ex igår genom att kasta salt på mig!

    Jag kommer inte välja att stanna hemma på grund av att jag tycker att denne är stökig utan jag kommer helt enkelt göra så att jag ignorerar denne helt.

    Så du har helt rätt i att en eventuell ADHD hos denne inte kommer få mig att umgås med denne.


    Ksn du inte läsa eller? Jag skrev att du inte har ett dugg med att göra hur barnet uppför dig, FÖRUTOM när han beter sig illa mot dig.
  • K med lilla E
    Anonym (jaha...) skrev 2015-03-30 21:11:16 följande:

    Är det helt normalt nuförtiden, detdär? Om folk är missnöjda med skitungars skitbeteende ska de som är missnöjda stanna hemma? För att de små curlade guldklimparna ska få bete sig som förrymda apor? Du tycker inte att det är bättre att se till att ens ungar inte härjar, lever rövare, stör och orsakar skador? Inte undra på att ungarna beter sig sådär med sådana föräldrar.


    Alltså jag bryr mig om hur mitt barn beter sig när vi är på släktkalas. Att kusinerna däremot är sjövilda kopplar jag helt bort. Det är inte min huvudvärk hur de uppför sig.
  • K med lilla E
    Anonym (jaha...) skrev 2015-03-30 21:17:26 följande:

    Jo, jag kan läsa alldeles utmärkt tack. Får du hjälp med att skriva eftersom du inte kommer ihåg vad du skrivit? Nämligen: " Du kan välja att stanna hemma om du tycker han är stökig. "


    Ja gillar du inte sällskapet så varför i hela fridens dar åka dit?
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 21:19:25 följande:

    Jo,jag har faktiskt även med att göra när barnet beter sig illa t.ex mot min sambo som jag har en relation till.

    Det fungerar inte i verkligheten som så att jag ska behöva tassa på tå för detta barn som inte klarar av att uppföra sig.


    Men om din sambo inte tycker att barnet beter sig illa mot honom så måste du väl inte lägga dig i?

    Jag tycker du verkar överreagea något enormt.
  • K med lilla E
    Anonym (jaha...) skrev 2015-03-30 21:25:24 följande:

    Nu var väl inte det frågan gällde eller hur. Och det var inte heller det du svarade på när du frågade mig om jag kunde läsa?

    Men det är bra så, det är svårt att diskutera på ett förvirrat sätt där man hoppar hit och dit och glömmer det man själv skrivit och sedan svänger runt 180grader och sedan gör en loop. Ha det gott med din uppfostringsteknik.


    Herregud sluta rök svamp eller vad du nu håller på med. Snacka om förvirrad ....
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 21:30:57 följande:

    Varför stör det dig så mycket att alla inte tycker det är okej att andras barn lever rövare genom att kasta saker,slåss osv osv?


    Det stör mig inte alls att du tycker som du gör. Jag tycker bara inte att du har med att göra hur din sambos brorsbarn uppför sig, så länge som han inte uppför sig illa mot dig. Inget annat. Ingen tvingar dig att umgås mef honom.
  • K med lilla E
    Anonym (jaha...) skrev 2015-03-30 21:34:56 följande:

    Så du får svara mig utan att det är dig jag citerar men jag får inte svara till andra? Ursäkta mig, jag visste inte att det är du som avgör vem som får skriva i tråden?.Och i vilket sammanhang.

    Ber så hemskt mycket om ursäkt. Så kanske då ers majestät kan tala om vem jag som får skriva, vem som får svara på vilka inlägg, hur många som är accepterade, osv. Ser verkligen fram emot det. TS blir säkert tacksam att du reglerar vem som får svara i hennes tråd.


    Oj vad du är dryg.
  • K med lilla E
    Anonym (Barn?) skrev 2015-03-30 21:41:17 följande:

    Jag bara påpekade att det var TS som frågan var menad till. Jag har ingenstans skrivit vem du får svara, bara att du missuppfattade det K med lilla E skrev.


    Tack!
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 21:44:03 följande:

    Jo,men nu är det faktiskt så att jag har med att göra hur sambons brorson uppför sig oavsett om det är mot mig eller någon annan.

    (jag respekterar dock att du tycker som du gör)

    Han är för liten för att stanna hemma och jag kan helt enkelt inte stanna hemma för att han inte klarar att uppföra sig.


    Då får ni helt enkelt prata med föräldrarna till detta oregerliga barn och berätta vad ni tycker och hur ni upplever deras sons uppföande. Då blir det nog jättemysiga sammankoster efter det klargörandet!
  • K med lilla E
    Anonym (jaha...) skrev 2015-03-30 21:45:12 följande:

    Oj vad du och du är personliga.


    Du verkar faktiskt lite läskig. Schizoften eller?
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 21:55:41 följande:

    Nej!

    Jag tycker att han har gjort bort sig alldeles för mycket för det genom att bete sig som han gör.

    Det hade varit en sak om hans dåliga uppförande sker bara någon gång ibland med glimten i ögat så att säga,


    Men det är en fyraåring vi pratar om väl? "Gjort bort sig alldeles för mycket " ???!
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 22:07:41 följande:

    Ja,varför ska jag menar du vilja fortsätta träffa denna 4åring som slåss,sparkas,kastar saker,hela tiden tigger efter sötsaker osv osv?


    Det är ju det jag säger, du måste inte alls träffa detta barn . Stanna hemma eller berätta för föräldrarna vad du tycker om deras son så de förstår att de måste ta ett omtag i sin uppfostran av honom.
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 22:10:41 följande:

    Så dennes ålder ska hela tiden vara en ursäkt för dennes beteende?

    Man har enligt dig aldrig rätt att ställa några krav på denne?


    Helt ärligt så tycker jag att det är föräldrarnad sak. I detta fallet.
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 22:24:01 följande:

    Jag kan på ett sätt hålla med dig men när det inte hjälper blir det ett stort problem som går ut över oss alla.

    Han är inte enligt mig normalt busig för att vara 4 år utan som sagt okontrollerbar med sitt sparkande,kastande av saker,slåss osv osv.


    Det låter jobbigt och det kanske blir jättebra om du och din sambo kan framföra detta på ett fint sätt till föräldrarna. De kanske är blinda för hur ni uppfattar deras son. Men säger ni inget så lär ju inget förändras.
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-29 17:56:35 följande:

    Är precis hemkommen från middag med min sambos släkt och deras vänner.

    Min sambo blev arg på mig när jag talade om för honom att jag inte tycker att hans brorson på 4 år ska få uppföra sig hursomhelst genom att t.ex kasta salt på mig.

    Min sambo verkar nu vilja utesluta mig från sin släkt med anledning av att jag talade om för min sambo att jag inte tycker att det är okej att hans brorson beter sig hursomhelst.

    Hur ska jag hantera detta?


    Och så skönt att din sambo hux flux ändrade sig!!!
  • K med lilla E
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-03-30 22:49:13 följande:
    Jag tror att det snarare handlar om att min sambo var mer sansad nu ikväll när jag pratade med honom och inser att sin brorson inte kan hålla på som han gör.


    Hur ska ni gå vidare med detta nu då?
Svar på tråden Min sambo är arg på mig när jag talade om för honom att jag inte tycker att det är okej att hans brorson på 4 år beter sig hursomhelst