• Anonym (no)

    Hur många timmar per vecka lägger dina barn på aktiviteter?

    Hur mycket tid på ett ungefär tar dina barns aktiviteter en vanlig vecka? Räkna in skjuts om det är långt att åka.

  • Svar på tråden Hur många timmar per vecka lägger dina barn på aktiviteter?
  • Anonym (Annan Anka)

    12-åring c:a 3 timmar + restid sammanlagt c:a 2.5 timmar

    9-åring c:a 17 timmar + restid sammanlagt c:a 5 tim

    6-åring c:a 6 timmar + restid sammanlagt c:a 1.5 tim

    Vi reser enbart med kollektivtrafik 

  • Duckan

    Bäst att tillägga det är själva lektionen som är 1,5 tim och sen tillkommer 40 min T/R för promenad.

  • Anonym (Sport)

    11-åring: två sportaktiviteter i veckan, tre träningstillfällen. Totalt 5,5 timmes träning + skjuts 10 min per gång. Dessutom en icke-sportaktivitet på 30 min i veckan, ingen skjuts behövs eftersom det är i samband med skolan

    9-åring: två sportaktiviteter i veckan, två träningstillfällen. Totalt 3,5 timmes träning + skjuts 10 min per gång.

  • Fjäril kär

    20-åringen -  0 

    16-åringen - typ ett par valfria timmar i veckan. Skatebord.  Rampen finns utanför huset i en skatebordpark.  han knallar ditt själv

    15-åringen : 4 timmar i veckan på 4h-gård.  åker dit själv. 

    14-åringen : Sparkar fotboll på planen utanför där han bor,  ute minst ett par timmar om dagen

    10-åringen - 0 

    6-åringen - 0

  • Sandraxx

    Alldeles för mycket ;)
    Men det är hennes val - bara för några veckor sen som hon ville börja med fotbollen - innan tyckte jag det var alldeles lagom. Hon är 11 - fyller tolv iår. Hon bor hos mig varannan vecka så för mig är det överkomligt. - fördelen att vara ensambarn.

    Tisdag: Fotboll - träning 1,5h jag hämtar tar ca 50min dit och hem. 
    Onsdag: ungdomsaktivitet med kyrkan på em 1h - direkt efter skolan - Scouterna varannan vecka 1,5h. dit och hem ca 20min.
    Torsdag: Bild och form med kulturskolan 1h - tar ca 40min dit och hem
    Fredag: Fotboll - 1,5h jag hämtar ca 50min resväg dit och hem
    Söndag: gymnastik 1h - resväg dit och hem ca 20min.

    dvs 6,5h tar själva aktiviteterna - fast det känns bättre än att de sitter framför datorn eller tv:n dessa timmar.
    3h resväg :p

    Än så länge slutar hon skolan ca 14-15 tiden så det funkar hon brukar ha tid att göra läxor och äta.
    Fotbollen & ungdomsaktiviteten i kyrkan är där hennes pappa bor och hon går i skolan så dit tar hon sig antingen via en kompis eller från skolan.

  • Mrs Green

    Gitarr: 50 minuter lektion + öva hemma = ca 2 tim/vecka

    Handboll: 3 tim träning (2 x 1,5 tim) + ca 1 tim restid totalt. Matcher ungefär en gång i månade, då brukar det ta ca 5-6 timmar. = totalt ca 5 tim per vecka

    Teater: Oftast lektion 1 tim/vecka men periodvis är det större uppsättningar och då kan det bli repetitioner upp till 10 tim/vecka under någon månad, och sen föreställningar kanske 10-15 tim/vecka under en månad. Men det är lyckligtvis inte så ofta... Och under sådana perioder prioriterar hon teatern så då får hon t.ex hoppa över handbollen om det blir för mycket.

    Sen gillar hon iofs att gå på Friskis & Svettis juniorjympa också, men det är ju inget bokat utan hon går bara de söndagar hon känner för det, så det räknar jag inte direkt som aktivitet.

Svar på tråden Hur många timmar per vecka lägger dina barn på aktiviteter?