• Anonym (Man)

    Vem får lättast bra sex?

    Män eller kvinnor?

  • Svar på tråden Vem får lättast bra sex?
  • Anonym (males)
    Anonym (Lisa) skrev 2015-03-31 19:49:55 följande:

    Om du onanerar, får du lättare orgasm då? Vad tror du själv det beror på att du inte får orgasm med män?


    Ja det kan jag få..men det tar tid, är typen som kräver mycket uppvärmning och har bara träffat en som faktiskt ansträngde sig nog, hade tillräckligt med tålamod och lyssnade nog på mig för att lyckas...
  • Anonym (män)
    Binary skrev 2015-03-31 19:47:57 följande:
    ejakulation innebär inte orgasm. Det är många män som ejakulerar, men som inte får den där orgasmen.
    Fast i de allra flesta fall är ejakulation = orgasm
  • Anonym (Lisa)
    Kereza skrev 2015-03-31 19:50:35 följande:
    Där skulle jag inte hålla med; "vem får lättast bra sex?" var det ju - spelar ingen roll hur lyhörd någon är själv är om de partners som finns till hands för denne är själviska tomtar som inte bryr sig. DE får isf bra sex av den "passionerade, erfarna, frigjorda, lyhörda" människan - men de är inte ofta detsamma ges tillbaka lika lätt. Och det var "lätt" och "bra" som var beskrivningarna här ändå. 
    Jag förstår din invändning och håller med dig. Sett på det viset svarade jag inte riktigt på frågan (jag var lite väl snabb på tangenterna). I mina tankar när jag skrev fanns att dessa personer ofta söker sig till likasinnade och tillsammans har fantastiskt bra sex. Så är förstås inte alltid fallet dock tror jag att dessa egenskaper är en bra förutsättning för ett bra sexliv. En god sexuell självkänsla borde betyda att du respekterar dig själv och din egen sexualitet och njutning och förväntar dig att även din partner gör det. Du har rätt - jag har tolkat frågan på mitt eget vis.
  • Celines Essence

    Om man räknade på sextillfällen i livet bland alla människor i världen skulle män vinna med hästlängder, vad gäller hur bra man upplever sex.

    Dock vet jag att kvinnor har lika stor, och kanske tom större, möjlighet att uppleva bra sex.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (män)
    Celines Essence skrev 2015-03-31 20:17:58 följande:

    Om man räknade på sextillfällen i livet bland alla människor i världen skulle män vinna med hästlängder, vad gäller hur bra man upplever sex.

    Dock vet jag att kvinnor har lika stor, och kanske tom större, möjlighet att uppleva bra sex.


    Håller delvis med dig, jag tror dock inte att kvinnor har lika stor möjlighet att uppleva bra sex, penetrerande sex kommer män alltid tycka är betydligt skönare än vad kvinnor tycker till exempel.

    Men sen så är sexet oftast på männens villkor, och sex går oftast ut på att mannen ska få njutning och orgasm.
  • Anonym (Man)

    Varför sprids lögnen att bara för att män får orgasm lätt så är de per automatik helnöjda med sexet?

  • Anonym (Mr.)

    Generellt, och nu menar jag generellt sett, så tror jag att det är mer toppar och dalar för kvinnor, där riktigt bra sex är så bra att man knappt vet vart man ska ta vägen och mindre bra sex är som att klämma en finne på röven. För mig personligen så är i de flesta fall även mindre bra sex rätt schysst, och bra sex jävligt schysst.

  • Anonym (tycker)
    Anonym (MammAmma) skrev 2015-03-31 19:39:54 följande:

    BRA sex? Män.


    Anonym (män) skrev 2015-03-31 19:42:01 följande:

    Män såklart


    Kereza skrev 2015-03-31 19:46:45 följande:

    Män, helt klart. 


    Kvinnor som har sex med kvinnor så klart!

    Inte konstigt att 1/2 av alla kvinnor är bi.




  • Anonym (Hmm)
    Anonym (män) skrev 2015-03-31 20:27:02 följande:
    Håller delvis med dig, jag tror dock inte att kvinnor har lika stor möjlighet att uppleva bra sex, penetrerande sex kommer män alltid tycka är betydligt skönare än vad kvinnor tycker till exempel.

    Men sen så är sexet oftast på männens villkor, och sex går oftast ut på att mannen ska få njutning och orgasm.
    Det finns kvinnor som tycker att penetrerande sex är extremt skönt, gissningsvis lika skönt som män tycker. Jag är en sån kvinna.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (tycker) skrev 2015-03-31 20:47:11 följande:
    Anonym (män) skrev 2015-03-31 19:42:01 följande:

    Män såklart


    Kvinnor som har sex med kvinnor så klart!

    Inte konstigt att 1/2 av alla kvinnor är bi.




    Det är även min erfarenhet Glad
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-03-31 20:59:41 följande:
    Det finns kvinnor som tycker att penetrerande sex är extremt skönt, gissningsvis lika skönt som män tycker. Jag är en sån kvinna.
    Säkert. Om inte skönare än vad män tycker, jag håller på det senare.
    Män njuter dock mycket mer av sjävna närheten, beröringen och intimiteten än vad någon kvinna förmår.
    Anonym (Lisa) skrev 2015-03-31 21:01:24 följande:
    Det är även min erfarenhet Glad

    Det tror jag det! Dags att avskaffa männen, de är ändå så fula och inte alls till någon nytta. 

  • Anonym (Man)

    Vad då avskaffa männen? Varför så emot män?

Svar på tråden Vem får lättast bra sex?