• Anonym (Vill inte mer)

    Jag har förlorat mitt barn och nu vill jag inte leva längre...

    Ja, som rubriken lyder, jag vill inte leva längre utan mitt barn.
    Mitt barn har flytta till den andra föräldern och jag är helt förstörd. Jag överväger helt ärligt att ta mitt liv, jag ser ingen annan utväg.
    Men hur gör man? Och hur vågar man?

  • Svar på tråden Jag har förlorat mitt barn och nu vill jag inte leva längre...
  • Anonym (se)
    Anonym (Vill inte mer) skrev 2015-04-01 19:09:50 följande:

    Precis allt i mitt liv är bara skit, det enda jag har levt för och som har hindrat mig från att ta mitt liv är mitt barn.

    Hade jag inte haft mitt barn så hade jag tagit livet av mig för flera år sedan.

    Och nu när jag har förlorat mitt barn så finns det ju inget kvar att leva för.


    Jodå!
  • Anonym (Samma)

    Du är inte ensam ts, även om inte det är nån tröst direkt.

    Jag har också förlorat mitt barn och tänker på självmord ofta. Inte träffat barnet på länge nu och orkar inte kämpa mer......

  • Sienna76

    Kände exakt likadant när jag tänkte om barnens pappa får mina barn.Varför blev såhär för dig?Du har väl rätt att träffa ditt barn?Saker och ting kan ändras i framtiden?Kram

  • Anonym (Jag)

    Du har en skyldighet mot ditt barn att fortsätta kämpa och aldrig ge upp.Det är ett svek att ge upp.Jag var fast i misshandel förhållande,vi hade barn ihop.Trots att jag darrade av skräck,inte hade ekonomi eller möbler,så var det min skyldighet att krypa till socialen,polisen och kvinnojour.Allt på samma dag.Inte för att jag var duktig utan gör mitt barns skull.Så ge aldrig upp även om vägen känns som en evighet.

  • Anonym (…)

    omg vilket ansvar du lägger på ditt barn.. ditt liv hänger alltså på barnets ?! 

    HUR kan du ens överväga nåt liknande av den orsaken!?

    nä, ta dig samman få ordning på livet så ditt barn har en mamma eller pappa

    "jag har levt för barnet flera år " -inte ok ts. det ansvaret ska inte ett barn ha

  • Anonym (se)

    TS,du har nog mycket att leva för tror jag,så kom igen nu!!!!!!!!
    Kram

  • Anonym (Vill inte mer)

    Ja, mitt liv hänger på barnets. Helt enkelt för barnet är det ENDA jag har som är värt att fortsätta leva för och ENDA orsaken till att jag inte har tagit mitt liv tidigare.

    Jag har naturligtvis inte visat för barnet att det är så, så jag har inte lagt något ansvar på barnet.

    Men jag orkar inte mer nu, jag hatar mitt liv, jag hatar mig själv och jag får bara skit på skit hela tiden.

    Jag ser ingen annan utväg för det är det enda jag kan påverka.

  • Anonym (Varför)
    Anonym (Vill inte mer) skrev 2015-04-02 00:00:48 följande:
    Ja, mitt liv hänger på barnets. Helt enkelt för barnet är det ENDA jag har som är värt att fortsätta leva för och ENDA orsaken till att jag inte har tagit mitt liv tidigare.

    Jag har naturligtvis inte visat för barnet att det är så, så jag har inte lagt något ansvar på barnet.

    Men jag orkar inte mer nu, jag hatar mitt liv, jag hatar mig själv och jag får bara skit på skit hela tiden.
    Jag ser ingen annan utväg för det är det enda jag kan påverka.
    Och nu har barnet övergett dig och då vill du straffa hen på grymmast tänkbara sätt.

    Tänk om - om du verkligen älskar ditt barn för den hen är.
  • Anonym (Anna)

    Jag vet inte hur jag ska skriva eller kunna få dig att förstå att du inte alltid kommer att mår som du gör.

    Men var öppen med hur dåligt du mår

    Ring jourhavande präst eller psykakuten.

    Du kommer att få någon att tala och ha fofortsatta samtal.

    Få hjälp med medicinering om du behöver det.

    Om du har någon nära släkting eller vän så berätta hur du mår.Du kommer få hjälp på vägen och även träffa ditt barn igen efter ett tag

Svar på tråden Jag har förlorat mitt barn och nu vill jag inte leva längre...