• Gweny

    FET/IVF 2015 Maj

    Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

    Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

  • Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-04-06 00:10:43 följande:

    Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna. smile1.gif

    Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.


    Vilken bra idé att starta ny Maj tråd! :)

    Då kommer nog vi att ligga rätt lika även i Maj Gweny. Beror väl dock kanske lite på när denna mensen startar. Ska bli spännande att följas vid. Det SKA TA SIG för oss med FET nästa gång!! ;)
  • Bergamott83

    Vi får hoppas att maj månad är vår månad. 
    Är det någon som har nått tips om vad man kan göra annorlunda till nästa gång.

    9 ägg plockades. 6 omogna. 1 som de satte tillbaka och två som inte växte som de skulle. 
    En rejäl blödning på det. Testdag i morgon och då ska jag ringa. Kan jag be dem göra nått annat?

  • Liil

    Hänger på jag med :) 3:e ivf försöket för oss i maj. Har 2 misslyckade et och ett fet det senaste halvåret. Så hoppas verkligen på detta nu!

  • Kaariin

    Hoppar också in här :) Har två misslyckade IVF bakom oss. Testade minus i helgen, ett ganska uppenbart minus då mensen båda hann komma och gå innan testdag. Men vi har en liten 5dagars i frysen. Hoppas på FET i maj :)

    En fråga jag inte hunnit ställa till kliniken ännu; om vi blir gravida med FET i maj, försvinner vårt sista IVF-försök då?

    Kram!

  • Unaangelita

    Är också med, vi ska på vårt första möte på Huddinge om 9 dagar. Känns som att vi väntat så länge nu så man är lika otålig som ett barn innan julafton haha. Mycket känslor som stormar inuti en och dagarna går såååå sakta. Men men den som väntar på något gott..

  • Kaariin
    Unaangelita skrev 2015-04-06 13:53:59 följande:

    Är också med, vi ska på vårt första möte på Huddinge om 9 dagar. Känns som att vi väntat så länge nu så man är lika otålig som ett barn innan julafton haha. Mycket känslor som stormar inuti en och dagarna går såååå sakta. Men men den som väntar på något gott..


    Vi går också i Huddinge :) Önskar er stort lycka till!
  • Elfia
    Kaariin skrev 2015-04-06 13:49:23 följande:

    Hoppar också in här :) Har två misslyckade IVF bakom oss. Testade minus i helgen, ett ganska uppenbart minus då mensen båda hann komma och gå innan testdag. Men vi har en liten 5dagars i frysen. Hoppas på FET i maj :)

    En fråga jag inte hunnit ställa till kliniken ännu; om vi blir gravida med FET i maj, försvinner vårt sista IVF-försök då?

    Kram!


    Beklagar :( fick också minus i helgen. Så ledsamt. Nej, FET ska inte räknas som sista försök, 3 st FET ska ingå in det IVF försöket ni är uppe i. Jag vet nu inte vilken klinik ni går på men de flesta har det så.

    Hoppas det går bättre för oss i Maj. Det MÅSTE GÅ!!! :)
  • Gweny

    Välkommen alla! Kul vi verkar bli ett gäng som får följas åt.

    Nu har min mens slutat efter vårat misslyckade försök. Så frustrerande att behöva vänta tills nästa mens innan stimuleringen inför FET kan börja. Vill ju börja redan nu!!

  • Kaariin
    Elfia skrev 2015-04-06 15:27:45 följande:

    Beklagar :( fick också minus i helgen. Så ledsamt. Nej, FET ska inte räknas som sista försök, 3 st FET ska ingå in det IVF försöket ni är uppe i. Jag vet nu inte vilken klinik ni går på men de flesta har det så.

    Hoppas det går bättre för oss i Maj. Det MÅSTE GÅ!!! :)


    Beklagar ditt minus också! Men nu jäklar är det vår tur! Hoppas hoppas :)

    Men alltså om jag blir gravid vid FET-försöket, då får jag väl inte ett tredje färskförsök (IVF nr 3) för att få syskon (i framtiden)? Förstår du hur jag menar? :)
  • Gweny
    Kaariin skrev 2015-04-06 16:09:41 följande:

    Beklagar ditt minus också! Men nu jäklar är det vår tur! Hoppas hoppas :)

    Men alltså om jag blir gravid vid FET-försöket, då får jag väl inte ett tredje färskförsök (IVF nr 3) för att få syskon (i framtiden)? Förstår du hur jag menar? :)


    Får du ett barn nu av FET får du sen inget mer utan måste då betala själv. Men har ni embryon kvar i frysen kan ni få använda dem till nytt FET. Kostar väl ca 12 000 kr sa dem på SU.
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj