Inlägg från: sommarflicka |Visa alla inlägg
  • sommarflicka

    följas åt genom utredning mot pluset

    chbw skrev 2015-04-21 00:46:36 följande:

    Nä, är ju så. namnen man tänkt på kanske inte ens passar! :O 

    ja haha. o så fort vi plussar får jag prata namn med sambon igen haha ;)

    Ja det ska vi!! =) 

    Lustigt. till mig sa de bara ta två alvedon innan, det kan kännas som lätt mensvärk. att det är så olika :O 

    jag ska ju få lugnande i armen o de sa att jag kan jobba samma dag, men jag är så lättpåverkad av mediciner så vi ska boka in när jag är ledig. 

    Kan säga det är skönt att ha någon med, jag var ensam och det var jobbigt, särskilt som jag fick ont. Sköterskan fick stå i hålla mig i handen o trösta haha :p 

    Hmm. svårt. kan du säga att du ska göra en undersökning på sjukhuset bara? typ ett återbesök efter cellförändringen? egentligen borde du kunna säga att du har ett läkarbesök som är viktigt och att du inte kommer hinna jobba.. I värsta fall ta ut en semesterdag. Men det vill man ju kanske undvika :/ Du kan ju inte rå för att du varit sjuk tidigare och behöver gå på läkarbesök nu.. :O


    Haha min chef blev inte så glad idag, men sen är han så jävla tjurig jämt! Men fick ledigt som tur var men han muttra om att jag inte kan ta ut 5 veckors semester och sen va ledig en gång i veckan för att jag ska iväg på annat eller är sjuk. Blev skitsur på honom.. är ju inte mitt fel att min kropp inte är som den ska att jag måste opereras eller blir sjuk. Usch!

    Just nu vill jag bara byta jobb!!

    Riktigt mens humör har jag idag o tänker bara ligga i soffan o sura och tycka synd om mig själv resten av kvällen! :D jäkla mensvärk på det också.
  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-22 00:13:04 följande:

    Men fy vad dåligt! Du har precis samma rätt som andra att vara sjuk osv. Fy vad irriterad jag blir! sådär beter man sig inte som chef!! blä.

    jag förstår dig! 

    haha okej. låter bra :D (själva soffhänget alltså ;) ) 

    här blir det jobb hela natten. och imorgon natt! och lör-tisdag. Hoppas på att mensen kommer om ca 7 dagar så jag får boka min tid sen! iih. nervöst. trots att jag gjort det en gång :O haha


    Är fortfarande irriterad över hur han betedde sig. Han är så jävla iskall o bryr sig inte om nåt annat än pengar. En av mina bästa vänner jobbar på samma ställe och i januari gick hennes pappa bort i cancer och då kläckte han ur sig "det händer alla". Då blev många irriterade, vafan, visst det är klart att det händer alla men inte när man är 23 år. Lite känslokallt. Chefen själv var 50 när hans pappa gick bort. Idiot!

    Håller tummarna att din mens kommer snart :)

    Jag väntar med spänning inför nästa torsdag o vill bara att det ska se bra ut :)
  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-22 20:00:05 följande:
    Vilken jäkla tyP. Sån som inte ska vara chef egentligen. Hu. Obehaglig människa..

    Ja. Jag hoppas på måndag eller tisdag :)

    Åh håller tummarna för dig!

    Haha satt inatt på jobbet o tänkte namn.skrev upp massa fina så nu har jag en liten lista ;) får se om det blir några fler :)

    Allt bra idag?
    Jaa han är riktigt obehaglig.
    Han är en stor faktor till att jag inte gillar mitt jobb.

    åh ska sätta mig nån dag när jag har tid o skriva ner en namnlista jag också, alltså jag vill bara blir gravid nu! få handla massa bebisgrejer. vagn, kläder och ja allt som hör till.

    har tränat så är helt slut i kroppen, kommer inte orka resa mig ur soffan. tur det är bra på tv hela kvällen ! :)


  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-22 23:34:08 följande:

    jag förstår det! hoppas du får tag på något du verkligen trivs med =) 

    jaaa. jag längtar ihjäl mig. Älskar barnkläder, så går o suktar massor. Var lite lättare när mina syskon var så små att man kunde köpa bäbisgrejor, men det går ju inte till 6, 8 o 9åringar haha =) 

    Får jag dela med mig av min namnlista? haha. sambon vill inte höra mer om namn innan jag är gravid, han tycker det är tråkigt.. o jag älskart :p 

    okej =) skönt! längtar tills jag får ork tillbaks nu när jag har gått ner i tid, så jag kan börja träna igen :D


    Åh har du så små syskon? Vad mysigt :D

    Självklart får du dela med dig :D jag vill jättegärna höra :D min sambo längtar nästan mer än mig ibland och säger minst en gång om dagen att han vill ha barn och tittar på tillbehör o pratar namn. Men sen ibland blir det bara stopp och det är tyst i flera dagar.

    Ja det är inte bra o jobba för mycket för då hinner man inte med nåt annat ;) jag flytta mig just in till sängen från soffan. Sköterskan jag prata med sa att vi inte får ha nåt sex innan spolningen o det tycker jag är lite trist måste jag säga :P haha!
  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-23 07:18:13 följande:
    Ja :) 6 syskon, yngsta är 6 år o äldsta 17. Haha. De tre yngsta är så kul för de tycker typ det bästa som finns är o hänga hemma hos storasyster :D

    Slänger in listan längst ner här :)

    Mysigt! Blev så glad när.sambon sa själv högt för första gången att han längtade :) sa till honom, typ första veckan vi dejtade att jag ville ha mitt första barn innan jag var 25. Hans svar på det var "jaha. Så får jag bli farsa när jag Är 23 då!" haha :)

    Okej :) mysigt att han pratar om det! Min sambo är rätt tyst av sig så kommer inte jättemycket från honom haha.

    Jaha oj! Det sa de inte till mig :o jag lät bli dagen innan bara haha. Suger blir ju alltid av nån anledning större man "inte får" haha ;)

    Namnlistan då :) de jag hittat hittills:

    Flick

    Leia/leija

    Lily

    Idun

    Tyra

    Vilda

    Signe

    Nowa

    Minoo

    Elvira

    Svea

    Tilde

    Stella

    Luna

    Pojk

    Mio

    Leon

    Tristan

    Benjamin

    Harry

    Fred

    James

    Ture

    Elion

    Sirius

    Ville

    Lo

    Charlie

    Sixten

    O mellannamn blir några av dessa troligtvis :) :

    Lena maria yvonne susanne barbro evelina

    Kurt Göran kjell marcus sam
    åh så kul med så många syskon, jag har bara 1 :P såklart det alltid är roligast o vara hos storasyster.

    haha jag sa också till sambon när vi träffades första gången att jag ville ha barn snart, gärna så fort som möjligt men han sa bara att han ville ha barn tidigt med. han o hans ex gjorde abort 2 ggr, men hon är lite psyk och hade nog inte klarat av att ta hand om barn. så jag är glad att de tog slut mellan dom så jag fick min drömkille :D

    ja hon sa att de inte vill riskera att spola bort nån graviditet men har jag inte blivit gravid innan så varför skulle jag bli det nu. det kan vara för att vi får komma in så sent i menscykel, tror det var dag 11 så hade jag haft regelbunden skulle det logiskt sett kunna ske en ägglossning innan, men som sagt tror inte det skulle hända.

    åh så mycket fina namn :) som sagt Leja gillar jag extremt men sambon är inte riktigt lika pepp på de. så än så länge blir det en Alwin och flicknamn får vi prata mer om :)
  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-23 15:43:43 följande:

    jodå, det är kul =) lite jobbigt att inte kunna träffa dem så ofta men i övrigt bara mysigt =) yngsta lillebrorsan (6år) sov över här och han sa något mycket roligt och fint haha. 
    vi satt och åt och sambon började ta bort sin tallrik, vilket jag avskyr att han gör när jag fortfarande äter (lillebror hade inte heller ätit klart)
    jag: men när vi har gäster kan du väl i alla fall vänta med det där?! 
    lillebror: JAG ÄR INTE DIN GÄST JAG ÄR DITT BARN!
    jag: men, du är ju mammas barn. Du är min lillebror. 
    lillebror: ja.. men när mamma dör då blir du min mamma!
    jag: haha, jaha. så då ska du bo med mig isåfall?
    lillebror: ja. och ibland med pappa. (de bor varannan vecka med mamma och varannan med deras pappa). 

    Han sa detta helt oberört som om det inte var något konstigt alls. Känns ju iallafall bra i systerhjärtat att lillebror e så trygg att han vill ha mig som mamma om något skulle hända vår mamma.. =) 

    haha, vad härligt att ni båda ville ha tidigt! Ja, skönt att du fick honom då! =) jag är glad jag träffade min sambo precis då vi träffades. Ca ett år efter min "separation" från mitt ex. Innan året hade gått tappade jag intresset för alla (haha låter som jag träffade jättemånga, men så var inte fallet.. :P) jag träffade, fram tills jag träffade Honom. Jag var helt övertygad om att jag skulle vara ensam för alltid, och hade kommit överrens med den tanken (jag och exet var tillsammans nästan 4 år, så kändes liksom lite som att det var det.. idag är vi dock bra vänner och det är skönt =) ) men så kom sambon in i mitt liv och vi har hängt ihop sen dess! 

    Får jag fråga hur du och din sambo träffades? =) 

    jaa okej, då förstår jag! :) jag kom ju in bara två dagar efter min mens var över, så kanske därför de inte sa något.. Undvek iallafall dan innan.. :P 

    Jo =) som synd är tycker sambon inte om så många av de, men om jag bara har de namnen så måste han ju välja vilka han tycker e bäst av dem haha. Jag försöker hitta lite fina dubbelnamn också, vet inte varför men har fastnat för det =) 
    Alvin är superfint (snyggt med w som ni har tänkt också). Gillade det mycket förut. vet inte varför jag släppte det egentligen. Jag har två favoritpojk-namn som inte är med, ena är William o andra är Sam. Tyvärr är det ena för likt sambons namn och det andra funkar inte pga att det är upptaget... :/ 

    Vill ju heller inte bestämma namn innan, utan känna lite vad som passar när bäbis väl är född, men att ha förslag e ju alltid bra =) Vill heller inte ta reda på kön.. det vill sambon haha, så får se hur vi gör. För mig är det totalt oviktigt om det är en grabb eller tjej, men så less på att det verkar vara så viktigt för alla andra. Första frågan är ju ofta "vet ni vad det blir?" mitt svar kommer bli "ja förhoppningsvis blir det ju en bäbis" haha. 


    hahah men gu vad söt, det kanske är något de pratat om hemma hos sig. Att om det någon gång skulle hända er mamma nåt så får du ta hand om honom eller så är det bara hans önskan :)

    kör väl samma historia då din påminner om min haha, men jag o mitt ex hade varit tillsammans i 4 år med ett litet break sista året.. jag tröttnade på honom då det enda som betydde något för honom var datorn.. vi var ifrån varandra en hel sommar sen lova han o skärpa sig och jag tog tillbaka honom men det funkade inte så länge så jag flyttade. vi hade ju pratat om barn vi också men det hände aldrig nåt.

    sen var jag singel i ca 1 år och en kväll när jag var ganska onykter o han också så var jag ute med några kompisar o han med några kompisar o sen börja de prata med oss och sen dansa vi o sen var vi fast.. haha. Han följde med mig hem o sen dess har det varit vi. det slog till direkt och det ända jag kanske skulle ångra lite är att vi var så fulla :P
    Just då föll jag för utseendet, han är musklig och lång, charmig blick och han hade keps bakomofram vilket jag tycker är rätt hett haha.. men sen träffades vi bara ett par dagar efter nyktra o sen har vi i princip varit tillsammans varje natt sen dess..

    hur träffades ni?

    det finns så många fina namn, jag gillar hugoh men det heter sambons systerson så det är ju bara o glömma. är det något dubbelnamn jag gillar så är det Tuva-Lii, tycker det är så extremt gulligt.. men den dagen man måste bestämma sig, kommer va så kluven. haha
    Vi hade Alfons som favoritnamn o hade typ bestämt oss men sen fick vi veta att sambons ex kompis barn skulle heta det (visst långt bort men ändå, vi gillar inte henne haha) och då bara stort NEJ. vi vill ha ett namn som ingen i vår närhet eller någon vi vet vem det är har döpt sitt barn till.

    haha vi vill inte heller veta kön, fast jag har funderat att det skulle vara rätt skönt o veta för att det blir så mycket enklare att handla allt men sen vill man ändå att det ska bli en överraskning så jag tror inte vi kommer ta reda på könet.


  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-24 01:17:32 följande:

    tror inte de har pratat om det, var nog bara något som poppa upp i huvudet på honom =) har ju tagit hand om de tre yngsta mycket, var ju 17 när yngsta föddes, och jag har upplevt att han varit nästan lika trygg med mig som med mamma =) 

    okej =) härlig historia! 

    Jag var hos en tjejkompis för o fira hennes födelsedag. Han var också där, men rätt tyst så det enda jag sa var "va har du ingen dricka ? här ta lite vin av mig" haha. Sen stack vi ut på krogen hela gänget, och vi började prata där. Min killkompis sa till mig att ge killen mitt nr när vi skulle hem så gjorde det, efter det pratade vi (chattade/smsade) hela dagarna. Tre dagar efter opererades jag och två dagar efter operationen var vi på vår första dejt. Jag stannade hos honom hela helgen haha. Sen har det liksom bara blivit. Föll sig så naturligt och han är den enda jag över huvud taget varit intresserad av sen mitt ex =) 

    Åh, tuva-lii lägger sig så fint när man säger det högt! Ja det förstår jag. Man vill ju inte associera med något dåligt/någon annan. Har en del namn jag gillar men absolut inte kan ta för att folk jag inte gillar heter det haha. 

    Tror enda anledningen för mig att ta reda på kön är om jag skulle bli så nyfiken att jag inte kan hålla mig, att jag vill veta så mycket som möjligt om bäbisen. Men skulle nog handla samma saker oavsett kön. Jag älskar färger på barnkläder så kommer va en färgglad onge tills dess den kan bestämma själv =) Jag är så nojig så kommer nog vänta så länge som möjligt med typ säng o vagn o så tror jag. Vill inte riskera att ha massor med grejer om det inte går vägen . Men får se hur det känns då när vi står där =) Har i alla fall börjat spara pengar sen en tid tillbaks som endast ska gå till bäbisgrejer när det är dags =)


    Haha det brukar oftast vara lättare att börja prata om man har lite alkohol o blodet ;) jag älskar det där i början när man går o längtar och väntar på de där sms:en och glädjen när man får ett supergulligt sms ;)

    Jag älskar Alvin och gänget filmerna och de små ekorrarna gör en så himla glad och lycklig :) kommer lätt se till att vår Alwin ska få se den filmen JÄMT :D haha!

    Men som du sa, man associerar alltid namn med någon man tycker eller inte tycker om och det är många namn som försvinner om man går igenom människor man mött i sina dagar :P

    Kläder kommer jag nog handla hur mycket som helst, men de större sakerna kommer vi nog vänta en del med också. Vi måste dessutom behöva renovera ett rum både tapeter o nytt golv så det kan bli en fin barnkammare så när jag gått halva tiden kan man börja förbereda det rummet o börja kolla barnvagn skulle jag tro :) jag har dock redan bestämt vilken vagn jag vill ha och vet på ett ungefär vad jag vill ha för säng och skötbord :)
  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-24 23:56:29 följande:

    Ja, haha :) Ja, det är så mysigt! suttit o kikat igenom våra allra första konversationer på facebook. Rätt kul :p  

    bara sett den första, men den var bra :D hahah gör så! Mina barn ska få se/höra Harry Potter ändå från att de ligger i magen ;) Sambon gillar tyvärr inte Harry som namn, så det är synd. Tycker det är jättefint =) 

    ja, man gör ju det :P 

    Åh. jaaa barnkläder. älskaaaar barnkläder! 

    okej, vad mysigt =) vi bor i stor tvåa, så kommer dela rum med bäbis första åren innan vi flyttar till större är det tänkt. Vardagsrummet e så stort så man kan göra om en del av rummet till lekhörna =) 

    ja. har kikat på barnvagnar. Vet ungefär vad jag vill ha. Säng vill jag ha sån där bedside crib eller vad det heter, som man sätter fast i sin egen säng =) 

    Fy vad jag längtar nu! 

    PMS idag också, verkar det som, så känslorna sprutar åt alla håll o kanter.., :p så konstigt, för fram till för ca 1.5 år sen hade jag aldrig haft pms. Nu kan det komma när helst i anslutning till mens, innan, under, efter.. knäppt :O


    Jag älskar harry Potter filmerna, skulle kunna se de 1000 gånger om! :P harry är jättegulligt,de måste man ju bara tycka om :) synd man måste vara överens annars skulle jag bestämma namn hahahah :D

    Skönt att ni redan bestämt hur ni ska ha :) vi köpte oss en 3a så vi flyttade in i februari så vi har renoverat vårt sovrum o badrummen står på tur och sen hoppas vi att jag blir gravid så vi kan göra en mysig barnkammare :D

    Fick jag bestämma och om man var ekonomiskt oberoende skulle jag köpa ALLT för det finns så sjukt mycket bebis saker jag vill ha :D haha.

    Ja men det är väl bra med pms så vet du att mensen är på g :) din verkar ju vara hyfsat regelbunden i alla fall :) då kan du snart boka tid :)

    Nu ska jag krypa ner i sängen och tagga inför bodaborg i morgon, vi är 14 kompisar som ska iväg och leka lite och sen hem o grilla och dricka lite gott :)

    Har ni några roliga planer inför helgen?
  • sommarflicka
    chbw skrev 2015-04-25 00:56:21 följande:

    jag med! haha. fast ännu mer böckerna. tappat räkningen hur många gånger jag läst dem =) har tillomed tatuerat en blixt på handleden... :p hahaha ja verkligen! tänk om en bara skulle "råka" skicka in blanketterna... ;) 

    jo =) vi letade trea egentligen, eftersom vi visste att vi skulle börja försöka få barn ett par månader efter flytten, men vi hittade ingen bra, så fick bli stor tvåa =) om vi ville skulle vi kunna slå upp en vägg så vi fick ett till rum, men skönare med öppet. O en så liten behöver inte kunna stänga om sig de första åren ändå =) 

    ja men eller huuur! haha. hur mycket som helst =) 

    Jo.. jag hoppas det iallafall. Den har varit stört oregelbunden o inte kommit varje månad som jag är van med, men det kan ju bero både på sköldkörteln och på pcos-en så har jag tur jämnar den ut sig med sköldkörteln =) 

    åååh vad kul! :) :)

     

    nä, vi båda jobbar nätterna hela helgen, så vi kommer jobba och sova haha =) Men vi hade datenight igår med middag på stan och bio =)

    kram


    Haha jag har bara läst böckerna en gång. Men då gillar jag fifty shades of grey böckerna mer ;) haha!

    Just nu sitter jag o lyssnar på de böckerna som ljudbok när jag jobbar och kör bil ;)

    Jag tycker det här med lägenheter är så svårt. Var en ren slump att vi fick tag på denna lägenhet, så vi fick den jättebilligt jämfört med vad 3:orna går för annars i mjölby så vi är nöjda. Hyresrätter är bara o glömma om man inte vill bo i de sunkiga områdena och där skulle jag aldrig låta mina barn växa upp.

    Vi får se om vi får tid hyfsat lika så vi kan få starta med sprutor eller pergotime samtidigt :) skulle va så kul om det bara skilde några dagar på oss max :)

    Fy fan vilken jävla träningsvärk jag har efter bodaborg, ont över precis allt, har väl använt muskler jag aldrig använt förut. Nu är vi påväg mot Vetlanda för hem och bo mässa, överraskning för mamma som ska renovera kök o badrum i huset och hon vet inte riktigt hur hon vill ha det så vi drar iväg henne för och träffa matte o Willy från bygglov ;) gillar sånt här :)
  • sommarflicka
    Agnesmamma2012 skrev 2015-04-25 04:41:34 följande:

    Hej! Hoppar in här . Jag har en flicka på 2,5 år . Vi har försökt skaffa ett syskon under 1,5 år nu utan resultat . Visade sig att jag har pco . Väldigt oregelbundna och långa cykler . Är inne på min andra pergotime kur nu , så hoppas det snart ska bli ett plus ????. Någon mer som går på pergotime ? Kram Elin


    Hej och välkommen :)

    Jag ska göra spolning på torsdag så får vi se vad som händer efter det sen.
Svar på tråden följas åt genom utredning mot pluset