• tokfia84

    Vi, 30+ som hoppas på första barnet 2016

    Jag har sett en del trådar i ämnet men inte vågat "hoppa in". Så jag tar chansen och skapar en egen. Kanske är det någon som är i precis samma fas och vill följas åt, peppa och stötta, utbyta erfarenheter och känslor? Var befinner ni er i planerandet? Har ni slutat med preventivmedel eller planerar att göra det snart? Själv äter jag mitt sista p-piller idag och jag är väldigt glad och förväntansfull.

    Jag och sambon är mellan 30-35 år och befinner oss i Skåne.

  • Svar på tråden Vi, 30+ som hoppas på första barnet 2016
  • Reggi

    Jag är 30 år och sambon 32 år och vi har försökt ett år med första barnet. Sista chansen nu innan jag ska be om hjälp.

  • pandoraDiem

    Hejhej! Fyller 30 i maj och har försökt sen i somras. Hoppas ihjäl mig att det ska ha tagit sig denna månad. Ska förhoppningsvis inte ha mens den 19e, men har blivit besviken många gånger nu så vi får se :)

    Spännande att ni ska börja försöka nu, det är ju verkligen en speciell känsla att försöka skapa ett eget litet liv med den man älskar :)

  • pandoraDiem

    Har faktiskt aldrig käkat preventivmedel, tagit lite tid ändå. Lyckades få plus innan jul men blev tyvärr utomkveds så nu är vi på det igen :) såg att du också bor i Skåne, gör jag också :)

    Hoppas din kropp fattar direkt vad du vill och är på din sida :)

  • tokfia84

    Tack! Det hoppas jag med! Har dock läst att det kan gå snabbt men även ta lite tid. Har ätit p-piller i 1,5 år så vi får se. Så klart hoppas man på att det tar sig snabbt.
    Kul att ni bor i Skåne!

  • Babysnow

    Är ett par mellan 33-39 som ej kan få egna. Jag som ej kan bli gravid och kan ej bära pga kroppen min. Så vi har ej surrogat mor. Och om ni ej acceptera det så behöver ni ej svara mig, har redan blivit hackad på så många ggr pga vårt val:/

    Men jag svarar gärna på frågor om någon vill veta pga ärlighet:)

    Försökt att få barn i 7 år nu. Fått avbryta pga min hälsa. Men är nu redo igen.

    Så det känns roligt.

    Vore roligt att följa andra par i samma bebis längtan

  • maddie85

    Jag kan gärna följas åt!

    Slutade med p-piller i maj förra året, blev gravid August men slutade i mf v 10

    Inne på vårat 10e försök nu!!

    Första barnet är 30 år!

    Hur länge har ni försökt?

Svar på tråden Vi, 30+ som hoppas på första barnet 2016