• neo3

    Vi som plussat från tråden "vi som satsar på ett jul barn"

    Så vi som plussat från tråden "vi som satsar på ett jul barn" kan fortsätta att följas åt.

    Hoppas vi blir ett stort gäng :)

    BF-lista

    14/12 neo3

  • Svar på tråden Vi som plussat från tråden "vi som satsar på ett jul barn"
  • Sliles

    Tanken slår mig titt som tätt att det här är nog det mäktigaste och häftigaste man som kvinna kan vara med om!

    Vi har något i våra magar som växer för varje dag som går!

    Ofattbart!

  • tjugofjärde
    Sliles skrev 2015-04-22 15:32:52 följande:

    Tanken slår mig titt som tätt att det här är nog det mäktigaste och häftigaste man som kvinna kan vara med om!

    Vi har något i våra magar som växer för varje dag som går!

    Ofattbart!


    Ja. Det är helt Ofattbart hur det är möjligt att det kan växa ett litet liv i våra magar. Än känns det helt overkligt för mig. Våra kroppar är otroliga!
  • neo3
    Skånetjej01 skrev 2015-04-22 08:18:12 följande:

    Har ni många symptom?


    Här är det molande värk o känner mig allmänt konstig i kroppen. Mår lite småilla, äter inte lika mycket men hungrig oftare och ofta väldigt törstig.

    Dock är det lite förvirrande just nu då jag har stressmage (typ ibs) samtidigt som man är gravid och det går magsjuka på jobbet. Vad är vad liksom :P
  • neo3

    Hur har/ska ni göra med berättandet för andra?

    Jag en pratat med en kompis från föräldragruppen för första barnet, då vi tidigare pratat mycket om dyskon o att vi försökte. De ska få syskon nu till sin, så lite synd att man inte tajma bättre ;)

    Sambon har en på jobbet han har berättat för även de ska ha din andra snart o har den första i samma ålder som vår son.

    I övrigt (släkt/familj/nära vänner) så blir det nog väntan till kub tror jag tanken är eller ev lite tidigare och officiellt blir det väl efter rul. Dock beror det väl oxå på när det börjar synas om det blir tidigare än med första.

  • Skånetjej01
    neo3 skrev 2015-04-22 23:06:54 följande:

    Hur har/ska ni göra med berättandet för andra?

    Jag en pratat med en kompis från föräldragruppen för första barnet, då vi tidigare pratat mycket om dyskon o att vi försökte. De ska få syskon nu till sin, så lite synd att man inte tajma bättre ;)

    Sambon har en på jobbet han har berättat för även de ska ha din andra snart o har den första i samma ålder som vår son.

    I övrigt (släkt/familj/nära vänner) så blir det nog väntan till kub tror jag tanken är eller ev lite tidigare och officiellt blir det väl efter rul. Dock beror det väl oxå på när det börjar synas om det blir tidigare än med första.


    Jag har berättat för min lillasyster. Annars hade jag väl tänkt V 12 för övrig familj och efter ul för övrig släkt som förra gången
  • Lyckligajag
    neo3 skrev 2015-04-22 23:06:54 följande:

    Hur har/ska ni göra med berättandet för andra?

    Jag en pratat med en kompis från föräldragruppen för första barnet, då vi tidigare pratat mycket om dyskon o att vi försökte. De ska få syskon nu till sin, så lite synd att man inte tajma bättre ;)

    Sambon har en på jobbet han har berättat för även de ska ha din andra snart o har den första i samma ålder som vår son.

    I övrigt (släkt/familj/nära vänner) så blir det nog väntan till kub tror jag tanken är eller ev lite tidigare och officiellt blir det väl efter rul. Dock beror det väl oxå på när det börjar synas om det blir tidigare än med första.


    Vi har berättat för närmaste familjen, kunde inte hålla tyst om det. Sen om det händer något så har vi deras stöd.. jag skulle aldrig kunna vänta, väntade två veckor det räckte :)
  • Skånetjej01
    Lyckligajag skrev 2015-04-23 08:02:40 följande:
    Vi har berättat för närmaste familjen, kunde inte hålla tyst om det. Sen om det händer något så har vi deras stöd.. jag skulle aldrig kunna vänta, väntade två veckor det räckte :)
    Ja, det är jätte jobbigt att vänta. Sen skulle man få missfall så känner jag att det kanske är skönare om familjen vet om det. O det kan ju hända när som även om man tatt sig förbi V 12
  • mammastockholm

    Grattis till alla plus :)

    Jag känner ingenting, förutom lite värk i magen och trött. Fast trött var jag redan innan ;P

    Vi har inte berättat för nån. Väntar nog till kub. Största barnet kommer jag vänta med att berätta för tills han ser magen, annars kommer jag få frågan varje dag "när kommer bebisen" ända tills den kommer :P

  • Skånetjej01
    mammastockholm skrev 2015-04-23 12:20:30 följande:

    Grattis till alla plus :)

    Jag känner ingenting, förutom lite värk i magen och trött. Fast trött var jag redan innan ;P

    Vi har inte berättat för nån. Väntar nog till kub. Största barnet kommer jag vänta med att berätta för tills han ser magen, annars kommer jag få frågan varje dag "när kommer bebisen" ända tills den kommer :P


    Haha det kan jag tänka mig. Det blir lång tid o behöva svara på den frågan. Jag tror att min flicka hade berättat det för allt o alla. Problemet är att hon vill ha en lillasyster o vi kan ju inte bestämma vad det ska bli.
Svar på tråden Vi som plussat från tråden "vi som satsar på ett jul barn"