• Anonym (..)

    Ok att åka utomlands när man går på soc?

    Driftigt, en smula avundsjuk att hon fick ihop till en resa medan du jobbar?


     

  • Anonym (..)
    Anonym (What) skrev 2015-04-15 13:36:50 följande:

    Ja det blir intressant att se hur hon löser den redovisningen faktiskt ... och brun dessutom ;P


    Ööhh en timme på internet så kan man nog få fram en del namn på företag man har "sökt" hos, soc kollar inte, dom kollar knappt i sverige, det finns ingen chans dom skulle ringa Norge för att kontrollera.


    Menar ni sen att man inte får lov att vara solbränd på socbidrag?


    Sen när?


     

  • Anonym (..)
    sandra8611 skrev 2015-04-15 13:49:13 följande:
    Klart man får vara solbränd.
    Men dom kommer ju garanterat undra vart hon varit å fått den solbrännan...
    Hoppas dom ifrågasätter hur hon kan åka utomlands istället för att vara hemma å fixa ett jobb!!

    Varför skulle dom?


    Anledningen hon gav skrev du att hon åkte till Norge i jobbsökningsyfte, eftersom du skriver att hon har berättat det och det var inga problem så tvivlar jag att det blir problem i efterhand.


     


    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-04-15 14:48:20 följande:
    Om hon fått ihop pengar har hon ju inte rätt till soc.

    Få ihop pengar till en händelse är inte samma sak som att vara självförsörjande, lite svårt även att rapportera om det, det går lite mot lagar här att sälja sprit i sin bekantskapskrets.

  • Anonym (..)
    nanneN skrev 2015-04-15 19:38:13 följande:
    Det är dom "stackars skattebetalarna" som finansierar alla bidrag.
    Hade inte vi funnits (eller vägrat betala) hade det inte betalats ut en enda krona, utan alla arbetslösa hade fått svälta ihjäl.

    Jesus, senaste prognosen är att massinvandringen kommer kosta oss
    250 000 000 000 dom kommande åren, det är grovkalkyl då anhöriginvandring och många omkostnader inte är inräknade och du har mage att gnälla på "dina skattepengar" när en socialbidragstagare ordnar sig en resa.


    När folk flödar hit från alla värdshörn för att få livstidsförsöjning på vår bekostnad är det inget fel på det, när en som lever på samhällets botten mot förmodan skaffar sig några extra kronor vid sidan om och vill i alla fall en liten stund höja sin standard då går moralister i taket.


    Hycklerin här gör fan ont i ögonen.


     

  • Anonym (..)
    nanneN skrev 2015-04-15 21:08:23 följande:
    Varför drar du slutsatsen att jag inte tycker det är något fel på massinvandringen? Har jag någonsin sagt något sådant?
    Kan jag inte tycka att både bidragsfuskande och massinvandring är fel?

    Och jag måste bara påpeka att ditt påstående att någon som har socialbidrag lever på "samhällets botten" tyder på en vidrig människosyn. Menar du att man per automatik tillhör "samhällets botten" bara för att man går på bidrag?

    På samhällets botten som i dom som har det allra sämst ställt, leva på socialminimum är ingen dans på rosor.
    Vist det finns dom som har det sämre, som är hemlösa och så med socialbidragstagare kan du väl inte påstå lever ett lyxtillvaro i samhällets övre skickt.


    Jag vet inte, med tanke på hur mycket massinvandring kostar så är det lite som att sila mygg och svälja elefanter när man ger sig på en stackare på hemmaplan som förmodligen inte har haft nån form av resa på många många år.


     

  • Anonym (..)
    StarStruck skrev 2015-04-17 08:42:55 följande:

    Pengarna man får från soc får man göra precis vad fasiken man vill med.
    Omoraliskt, ja kanske. 
    Det hon har sålt och fått pengar för måste hon dock redovisa. 
    Det blir ju väldigt svårt att bevisa om hon fått pengarna kontant.


    Hon ska alltså redovisa vinster av ett brott?


    *LOL*


    Även om att sälja skit är nått vi alla gör så att sälja vissa produkter går emot lagen här, tycker du inte det var rent av korkat att "redovisa" det för socialen?


     

Svar på tråden Ok att åka utomlands när man går på soc?