• MalinS

    Syskon 2016 till våra födda -13

    Nu äntligen är det dags att börja baka syskon!

    Jag är 25 år och har en son född maj 2013, nu vill vi skaffa syskon till honom :D Finns det några fler som vill följas åt?

  • Svar på tråden Syskon 2016 till våra födda -13
  • Knasbollen81
    Nystjärna skrev 2015-04-18 21:05:35 följande:

    Tack så mycket :) För oss blir det ett mindre bröllop. Där närmaste familj och vänner kommer. Vi skall gifta oss i en kyrka här i närheten, vi gifter oss om ca 1,5 månad så vi är fullt upp i planeringen, känner mig små stressad men allt skall nog lösa sig :) Idag har vi iallafall beställt min ring. Så är en del fix kvar men förhoppningsvis hinner vi klart allting i tid :) På ett eller annat sätt ordnar sig det. :) 


    Åh klart det löser sig. Härligt men stressigt att planera och ha så nära.
  • Nystjärna
    Knasbollen81 skrev 2015-04-18 21:29:55 följande:
    Åh klart det löser sig. Härligt men stressigt att planera och ha så nära.
    Det hoppas jag :) Haha just nu känns det sådär med stress och att det är nära,pga att de är så mycket och så skall man få ihop att hinna fixa allt, mellan jobb,dagis och sjukdomar men men :P Men längtar så :)
  • Nystjärna
    MalinS skrev 2015-04-18 21:12:19 följande:
    Åh vad kul :) Vad blev det för ring?
    Det blev en exakt likadan ring som min förlovningsring,då både jag och sambo tycker det är finast och vi båda älskar den så :)
  • Nystjärna
    MalinS skrev 2015-04-18 21:05:33 följande:
    För kom det också som över en natt och nu vill jag bli gravid helst igår haha.

    Ja men eller hur, jag tänker mycket på när man ska föda. Att behöva lämna sitt ena barn. Och med sonen fick vi ligga kvar på neo i en vecka när han föddes. Så jag hoppas att nästa barn mår bra direkt så man kan få åka hem så snabbt som möjligt :)
    Visst är det märkligt hur det kan bli en sån förändring över en natt? :)

    Ja det har jag också funderat kring,tror det blir mormor och morfar som kommer ha min dotter när det är dags för nästa,sen hoppas jag inte att jag behöver stanna så länge på sjukhuset. För vet inte hur jag skall klara mig utan min dotter kommer ju längta ihjäl mig hem efter henne och få se hennes reaktion över sitt syskon. :) Sen tänker jag att denna gången bli man nog själv mer,sist fick och kunde ju min sambo stanna med mig på bb. Men som omföderska så kanske inte det går och vi har ju lillan och även en hund och tänka på. Så tänker beroende på när barnet födds att man kanske stannar en natt på sjukhuset iallafall som trygghet och så. 
    Förstår dig :) Det hoppas vi absolut att alla våra små bebisar kommer och göra :9 Får jag fråga varför ni låg på neo? Du behöver absolut inte svara om du inte vill prata om det eller om det är jobbigt, förstår helt isåfall :) 
  • MalinS
    Knasbollen81 skrev 2015-04-18 21:27:21 följande:

    Ja det är svårt att njuta. Tror jag kommer gå lite på nålar nästa gång. Dock här i Uppsala finns det en hel del landstingsanslutna gynekologer. Fick gå iväg och få missfallet konstaterat samma förmiddag hos en privat gynekolog som gör VUL. Hon peppade mig till att köra på igen (bara jag orkade) och att jag nästa graviditet kunde boka in tidigt VUL om jag ville dvs var välkommen. För 300 spänn som jag dessutom på räkna in i högkostnadsskyddet är inga pengar om jag kan få vara lite lugnare.


    Låter ju jätte bra, kul att du fick träffa en bra gynekolog :) Jag gjorde ett VUL i v12 med sonen hos en privat gynekolog och det var riktigt dyrt. Men helt klart värt det för att få se att bebisen lever :) Kommer nog göra det nästa gång med, man känner sig ju lite lugnare då iallafall.
  • Nystjärna
    Knasbollen81 skrev 2015-04-18 20:54:10 följande:
    Tack för att du öppnar upp dig!! Uppskattar det jättemycket. Förstår hur du kände dig efter det första... Har varit riktigt under ytan några dagar och framförallt igår så var jag så tjurig/grinig och inte riktigt orkade med mig själv. Insåg att jag var onödigt grinig på sonen och det är ju inte alls hans fel, kände mig misslyckad kroppsligt och som världens sämsta mamma. Men vaknade upp imorse till världens myspojke och insåg att jag har det rätt bra ändå! Så idag känns det bättre. Hoppas bara jag slutar blöda snart...

    Blev du gravid direkt efter missfallen?
    Det är så lite så :) Det är tufft,jag grät länge efter mitt första :( Det var värre pga att jag inte var beredd på det och jag blödde så otroligt mycket. Och minns det så tydligt när jag var hos min mamma och det var midsommar. Kan säga som så ,att den midsommaren minns jag för alltid, men inte pga något bra och den blev något inte som någon av oss hade tänkt sig. Förstår precis hur du menar och känner. Men sak är säkert, du är absolut inte världens sämsta mamma!! Och sen man har rätt att få vara sur och grinig och ledsen och arg eller vad det än är. Det är okej, man får sörja. Bara man inte fastnar i det,utan lär sig leva med det. Det är tufft,men ett måste för att orka. Så härligt <3 Ja vad skulle man göra utan sina små älskling, tack vare dom som man orkar så mycket. Försök hitta kraft,ljus och ork i honom. Så skönt för dig,att de känns bättre. Hoppas det går åt rätt håll och slutar blöda snart. Och vill du,så finns jag här och lyssnar om du behöver prata av dig :)

    Nja nästan kan man säga. Vi valde att iallafall ha en mens i mellan missfallen för att just få sörja lite och få lite andrum i mellan och orkar med det och låt kroppen vila lite. Sen även för det var vad läkaren rekommendera båda gångerna,men även för att ha lite koll så man kunde utgå ifrån senaste mensen. Det som var bra,skönt eller tur eller hur man nu skall säga,var att efter varje missfall så fick jag min mens ganska exakt 28 dagar senare plus/minus någon dag. Så kroppen var ändå i balans väldigt bra. Men jag tror det är viktigt att själv känna efter hur man vill göra, vad man orkar. Både fysiskt och mentalt, och att man prata som par vad man orkar. Även om det är kvinnan som genomgår missfallet fysiskt kan det vara minst lika jobbigt för man fysiskt och sen även se på hur sin kvinna har ont och kämpar med smärtor,blödningar och även sen sorgen. Det är bara ett tips :) Hoppas du inte tar illa upp :)
  • Knasbollen81
    Nystjärna skrev 2015-04-18 21:40:04 följande:

    Visst är det märkligt hur det kan bli en sån förändring över en natt? :)

    Ja det har jag också funderat kring,tror det blir mormor och morfar som kommer ha min dotter när det är dags för nästa,sen hoppas jag inte att jag behöver stanna så länge på sjukhuset. För vet inte hur jag skall klara mig utan min dotter kommer ju längta ihjäl mig hem efter henne och få se hennes reaktion över sitt syskon. :) Sen tänker jag att denna gången bli man nog själv mer,sist fick och kunde ju min sambo stanna med mig på bb. Men som omföderska så kanske inte det går och vi har ju lillan och även en hund och tänka på. Så tänker beroende på när barnet födds att man kanske stannar en natt på sjukhuset iallafall som trygghet och så. 

    Förstår dig :) Det hoppas vi absolut att alla våra små bebisar kommer och göra :9 Får jag fråga varför ni låg på neo? Du behöver absolut inte svara om du inte vill prata om det eller om det är jobbigt, förstår helt isåfall :) 


    Åh jag känner samma som dig: hur ska man stå ut utan den som väntar hemma. Tror jag får skicka hem sambon och vara själv. Med sonen tappade jag 2,6 liter blod efteråt och fick ligga inne i 12 dagar. Lite mer tur med nästa tack!
  • Nystjärna
    Knasbollen81 skrev 2015-04-18 21:56:07 följande:
    Åh jag känner samma som dig: hur ska man stå ut utan den som väntar hemma. Tror jag får skicka hem sambon och vara själv. Med sonen tappade jag 2,6 liter blod efteråt och fick ligga inne i 12 dagar. Lite mer tur med nästa tack!
    Ja men precis. Okej förstår, usch. Tur att det gick bra tillslut. Det hoppas vi på :) Jag hoppas på att få må lite bättre med. Hade sånt fruktansvärt illamående med dottern nämligen, visste redan att jag var gravid innan jag fick positivt på testet pga illamåendet :p Sen hade jag det från början hela vägen tills hon föddes. Sen kom ju även foglossning på det och som pricket över i så fick jag en dunder förkylning, med snuva,ont i halsen och tappade rösten när hon skulle födas. Inte så jag vill ha det när jag skulle ligga på förlossningen och födda barn men det gick ju det med uppenbarligen så :) hihi
  • Knasbollen81
    Nystjärna skrev 2015-04-18 21:54:30 följande:

    Det är så lite så :) Det är tufft,jag grät länge efter mitt första :( Det var värre pga att jag inte var beredd på det och jag blödde så otroligt mycket. Och minns det så tydligt när jag var hos min mamma och det var midsommar. Kan säga som så ,att den midsommaren minns jag för alltid, men inte pga något bra och den blev något inte som någon av oss hade tänkt sig. Förstår precis hur du menar och känner. Men sak är säkert, du är absolut inte världens sämsta mamma!! Och sen man har rätt att få vara sur och grinig och ledsen och arg eller vad det än är. Det är okej, man får sörja. Bara man inte fastnar i det,utan lär sig leva med det. Det är tufft,men ett måste för att orka. Så härligt <3 Ja vad skulle man göra utan sina små älskling, tack vare dom som man orkar så mycket. Försök hitta kraft,ljus och ork i honom. Så skönt för dig,att de känns bättre. Hoppas det går åt rätt håll och slutar blöda snart. Och vill du,så finns jag här och lyssnar om du behöver prata av dig :)

    Nja nästan kan man säga. Vi valde att iallafall ha en mens i mellan missfallen för att just få sörja lite och få lite andrum i mellan och orkar med det och låt kroppen vila lite. Sen även för det var vad läkaren rekommendera båda gångerna,men även för att ha lite koll så man kunde utgå ifrån senaste mensen. Det som var bra,skönt eller tur eller hur man nu skall säga,var att efter varje missfall så fick jag min mens ganska exakt 28 dagar senare plus/minus någon dag. Så kroppen var ändå i balans väldigt bra. Men jag tror det är viktigt att själv känna efter hur man vill göra, vad man orkar. Både fysiskt och mentalt, och att man prata som par vad man orkar. Även om det är kvinnan som genomgår missfallet fysiskt kan det vara minst lika jobbigt för man fysiskt och sen även se på hur sin kvinna har ont och kämpar med smärtor,blödningar och även sen sorgen. Det är bara ett tips :) Hoppas du inte tar illa upp :)


    Jo jag vet- sambon var riktigt arg på mig. Direkt när jag började blöda sa jag inget till honom. Han hade jobbat natt och skulle på dagen träffa en barndomskompis. Visste att han skulle ställa in direkt om jag hade sagt något men samtidigt hade han sett fram emot det så länge. Så jag var tyst och han blev arg och ärligt talat nu förstår jag honom.

    Vill nog inte vänta en mens, var sååå redo med förra barnet. Men vi får se, tar det sig så är det ödet och vi får hantera det utifrån de förutsättningarna.
  • Knasbollen81
    MalinS skrev 2015-04-18 21:51:25 följande:

    Låter ju jätte bra, kul att du fick träffa en bra gynekolog :) Jag gjorde ett VUL i v12 med sonen hos en privat gynekolog och det var riktigt dyrt. Men helt klart värt det för att få se att bebisen lever :) Kommer nog göra det nästa gång med, man känner sig ju lite lugnare då iallafall.


    Ja verkligen. Allting som kan minska oro och stess är super tycker jag. Så nästa gång får det nog bli VUL i vecka 8 och 10 och sedan kubtest i vecka 12-13
Svar på tråden Syskon 2016 till våra födda -13