• MammasWilda

    Nordic IVF Center Göterborg

    Hej. Nån som går i Göteborg o vill följas åt? Kanske kan ge varandra tips mm.

    Har gjort 4 försök sen i oktober. 2ET O 2FET. Det sista ruvar jag på sen i lördags.

    Ett 6-dagars blastocyst som hade lämnat sitt skal.

    Har inga höga förhoppningar. Rd5 idag.

  • Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-30 20:44:35 följande:
    Tack, det gick bra. Det var en rätt häftig upplevelse. Gjorde ju ont, men absolut inte så ont som jag hade trott. Nu är det väntan på att få veta om någon befruktades.
    Håller tummarna :) <3

    På måndag är det dags! Spännande. Skönt med helg.
  • Fritzi

    Maraki73, vad coolt att du/ni kanske får en bebis från samma "kull". Håller tummarna!

    Själv är jag på RD12 idag, TD satt till imorgon. Har haft småblödningar och "mensvärk" till och från, så jag har tyvärr dålig magkänsla. :-/

  • Linny83
    Lotten skrev 2015-10-31 19:13:05 följande:
    Håller tummarna :) <3

    På måndag är det dags! Spännande. Skönt med helg.
    Åhh, vad spännande. Du får berätta sen hur det gick! Själv ska jag tillbaka på onsdag för återföring :)
  • Lotten
    Linny83 skrev 2015-10-31 22:32:39 följande:
    Åhh, vad spännande. Du får berätta sen hur det gick! Själv ska jag tillbaka på onsdag för återföring :)
    Nu har vi varit på vårt första besök. Mycket information. De påpekade mitt BMI. Jag är överviktig och kämpar med att gå ner. Någon mer som har det så? De informerade om riskerna men sa heller inte att vi inte skulle göra det nu. Upp till oss om vi vill skjuta på det eller inte. För att maximera chanserna.
  • pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-10-31 22:32:39 följande:
    Åhh, vad spännande. Du får berätta sen hur det gick! Själv ska jag tillbaka på onsdag för återföring :)
    Åh, vad roligt! Skrattande Ska hålla tummarna för er! Fick du flera befruktade ägg så det kanske blir några att frysa också?
    Lotten skrev 2015-11-02 15:30:22 följande:
    Nu har vi varit på vårt första besök. Mycket information. De påpekade mitt BMI. Jag är överviktig och kämpar med att gå ner. Någon mer som har det så? De informerade om riskerna men sa heller inte att vi inte skulle göra det nu. Upp till oss om vi vill skjuta på det eller inte. För att maximera chanserna.
    Usch, vad jobbigt att behöva ta ett sånt beslut! Å ena sidan vill man ju verkligen maximera sina chanser, å andra sidan vill man ju absolut inte behöva vänta ännu längre... Var det mycket de ville du skulle gå ner (om det är ok att jag frågar)?

  • pumpkinspice
    Fritzi skrev 2015-10-31 22:18:27 följande:

    Maraki73, vad coolt att du/ni kanske får en bebis från samma "kull". Håller tummarna!

    Själv är jag på RD12 idag, TD satt till imorgon. Har haft småblödningar och "mensvärk" till och från, så jag har tyvärr dålig magkänsla. :-/


    Hur har det gått för dig?
    Maraki73 skrev 2015-10-31 00:06:53 följande:

    Hej alla !!

    Jag ska börja nästa vecka med ägglossningstest för att sen göra ett fet. Har 6 embryon I frysen.

    Har en dotter som föddes 2012 genom ivf försök nr 3. De embryon jag har i frysen är från samma kull som dottern, tror ni det ökar chanserna för att nått av de andra tar sig?



    Hej! Vad spännande! Jag tror det är lite sämre chans med frysta embryon, men man vet ju aldrig och det är ju jättebra att ni har så många! Skrattande
  • Linny83
    pumpkinspice skrev 2015-11-02 16:27:47 följande:
    Åh, vad roligt! Skrattande Ska hålla tummarna för er! Fick du flera befruktade ägg så det kanske blir några att frysa också?
    Lotten skrev 2015-11-02 15:30:22 följande:Nu har vi varit på vårt första besök. Mycket information. De påpekade mitt BMI. Jag är överviktig och kämpar med att gå ner. Någon mer som har det så? De informerade om riskerna men sa heller inte att vi inte skulle göra det nu. Upp till oss om vi vill skjuta på det eller inte. För att maximera chanserna.
    Usch, vad jobbigt att behöva ta ett sånt beslut! Å ena sidan vill man ju verkligen maximera sina chanser, å andra sidan vill man ju absolut inte behöva vänta ännu längre... Var det mycket de ville du skulle gå ner (om det är ok att jag frågar)?

    Ja, i lördags var det åtta befruktade. Nu hoppas jag att dom fortsätter att utvecklas :)
  • Linny83
    Lotten skrev 2015-11-02 15:30:22 följande:
    Nu har vi varit på vårt första besök. Mycket information. De påpekade mitt BMI. Jag är överviktig och kämpar med att gå ner. Någon mer som har det så? De informerade om riskerna men sa heller inte att vi inte skulle göra det nu. Upp till oss om vi vill skjuta på det eller inte. För att maximera chanserna.
    Åh, vad jobbigt att behöva ta det beslutet. Har du mkt kvar att gå ner?
    Skulle ni köra korta eller långa protokollet när ni kör igång? Hoppas att ni snart kommer fram till ett beslut hur ni ska göra. Kan tänka mig att det är tusen tankar nu.
  • pumpkinspice
    Linny83 skrev 2015-11-02 17:14:39 följande:
    Ja, i lördags var det åtta befruktade. Nu hoppas jag att dom fortsätter att utvecklas :)
    Superbra! Skrattande Ja, hoppas verkligen de fortsätter på rätt håll!
  • pumpkinspice

    På tal om att maximera sina chanser, gör någon av er något "extra" för att öka chanserna? Sitter och läser en hel del på nätet och många i USA verkar testa olika dieter, tar kosttillskott (t.ex. omega 3, D-vitamin, Co Q10) o.s.v.   

Svar på tråden Nordic IVF Center Göterborg