• Anonym (Timmie)

    Ni som reser med småbarn, hört talas om hänsyn???

    Jag kom hem från en utlandsresa i går och äntligen kan jag vila öronen!

    Det började redan på flygplatsen med vrålande småungar som ettrigt gapar halsen ur sig för att de inte får vad det nu är de vill ha.
    Inte nog med det så släpas det med bebisar som också vrålar när mammorna inte ammar på direkten.

    Bebisar är väl en sak men varför, varför ut och resa charter med ungar som bara förstör för oss andra?
    Flygresan blev uthärdlig då vi som tur var satt långt från gaphalsarna.

    Sedan, på hotellet, var det dags igen.

    Varje jävla frukost, nästan varje lunch och middag satt samma unge och skrek.
    Ville ha det och det, när hon fick det så var det inte bra utan då gapade hon efter något annat.
    TAUNGEN MED DIG OCH GÅ HÄRIFRÅN!!! (Tänkte jag och fler med mig, vi var ett gäng som pratade om detta... varför inte dela upp sig så någon kan ta ut mistluren så folk kan få ro???)

    Vid poolen, samma sak. Om då ändå mammorna kunna amma så det blev tyst. Vet inte varför men det kanske inte är tillåtet på resmålet? Annars, här hemma brukar mammorna annars se till att få fram bröstet så det blir tyst.

    Nej, ingen hänsyn. Alls.

    Nästa gång har min yngsta fyllt 18  så då blir det vuxenhotell för oss, resan dit och hem är inte mycket att göra åt men vecka på hotellet ska jag fan anamma ha lugn och ro!

    Varför tar de inte hänsyn???

  • Svar på tråden Ni som reser med småbarn, hört talas om hänsyn???
  • Anonym (Motresenär)
    Anonym (Vill veta.) skrev 2015-04-18 07:49:58 följande:

    Ok alla EXPERTER här inne som har eller har haft barn som aldrig är arga eller ledsna. HUR ska man göra då för att "få tyst på" en hysteriskt ledsen/arg 1åring på ett fullproppat plan? Berätta GÄRNA ni som är såna experter.


    Vänta med att resa till ungen har nåt utbyte av att resa. Det är barnmisshandel att ta med en 1-åring på ett flyg för föräldrarnas nöjes skull, små barn kan inte tryckutjämna.
  • Anonym (Vill veta.)
    Anonym (Motresenär) skrev 2015-04-18 08:08:17 följande:
    Vänta med att resa till ungen har nåt utbyte av att resa. Det är barnmisshandel att ta med en 1-åring på ett flyg för föräldrarnas nöjes skull, små barn kan inte tryckutjämna.
    EH JO TS!! Påpekade att barnen skrek på planet och hur JOBBIGT det var. Sååå hur ska man "få tyst på" ett ledset barn? Vill ha svar. Ni kanske tycker man ska slå barnet till tystnad? Kväva till tystnad? Hota barnet? Kasta ut det från planet? Så HUR menar ni med perfekta ungar som JÄMT är glada och väluppfostrade hur jag ska få tyst på min trötta ledsna 1åring? Ni har ju svar på allt tydligen och betalt veta varför andras barn skriker och att det BARA handlar om brist på uppfostran. Kan ni inte dela med er av er gudomliga kraft om hur man får ett litet barn att ALDRIG skrika trotsa vara övertrött i andras närhet? Jag menar ni vet ju tydligen allt! Oh ni övermäktiga gudar.
  • Anonym (Dum eller?)
    Anonym (Motresenär) skrev 2015-04-18 08:08:17 följande:
    Vänta med att resa till ungen har nåt utbyte av att resa. Det är barnmisshandel att ta med en 1-åring på ett flyg för föräldrarnas nöjes skull, små barn kan inte tryckutjämna.
    Är du dum på riktigt??
  • Anonym (mor)

    Min upplevelse av verkligheten är att i stort sett varenda människa går omkring med hörlurar i öronen och lyssnar på..........musik antagligen. Frågar man en person på busshållplatsen (t ex) om när bussen går så tar vederbörande ut öronpluggen och säger va? och så får man upprepa. VARFÖR kan inte man plugga in proppar i öronen när man är ute och reser och slippa ljud.

  • Anonym (x)
    Anonym (Vill veta.) skrev 2015-04-18 08:13:23 följande:
    EH JO TS!! Påpekade att barnen skrek på planet och hur JOBBIGT det var. Sååå hur ska man "få tyst på" ett ledset barn? Vill ha svar. Ni kanske tycker man ska slå barnet till tystnad? Kväva till tystnad? Hota barnet? Kasta ut det från planet? Så HUR menar ni med perfekta ungar som JÄMT är glada och väluppfostrade hur jag ska få tyst på min trötta ledsna 1åring? Ni har ju svar på allt tydligen och betalt veta varför andras barn skriker och att det BARA handlar om brist på uppfostran. Kan ni inte dela med er av er gudomliga kraft om hur man får ett litet barn att ALDRIG skrika trotsa vara övertrött i andras närhet? Jag menar ni vet ju tydligen allt! Oh ni övermäktiga gudar.
    Det är jobbigt när barn skriker, men man har ju överseende om man ser att föräldrarna gör allt för att  trösta och få tyst på barnen. Men när föräldrarna bra har gett upp och inte gör något, när de bara struntar i omgivningen och tycker att man skall acceptera allt för att det är barn. det är dessa situationer som TS menar.
  • Anonym (Resvan 4-åring)

    Jag har rest med min son sedan han var 5 månader gammal. Han har varit utomlands 6 gånger, aldrig charter dock. Det har aldrig varit något problem. Nu i maj ska vi åka på en all inclusive för första gången. Ska bli väldigt intressant att se om det är så illa som alla säger med skrikande barn och fulla tyskar typ. Min egen son oroar jag mig inte alls för, vet att han beter sig. Men ärligt ts, tycker du får skylla dig själv när du åker på en sån resa. Välj ett bättre hotell nästa gång och klaga inte så mkt.

  • Anonym (Vill veta.)
    Anonym (x) skrev 2015-04-18 08:41:00 följande:
    Det är jobbigt när barn skriker, men man har ju överseende om man ser att föräldrarna gör allt för att  trösta och få tyst på barnen. Men när föräldrarna bra har gett upp och inte gör något, när de bara struntar i omgivningen och tycker att man skall acceptera allt för att det är barn. det är dessa situationer som TS menar.
    Ts vet INTE om föräldrarna till det skrikande barnet på planet gjorde allt dom kunde för att trösta sitt barn. för hon satt inte ens i närheten av "gaphalsarna" som hon sa. Mao vet hon inte ett SKIT men kände ändå att hon skulle snacka SKIT!! Det är jävligt jobbigt att ha ett otröstligt barn tro mig har varit med om det själv. och jag tror inte det finns någon förälder som skiter i att ens barn skriker eller är ledsen. Men många i denna tråd är så jävla pinsamma och har PERFEKTA barn som aldrig låter(vilket JAG tror är skitsnack) men det viktigaste är tydligen att få trycka ner andra föräldrar fast man inte har en JÄVLA ANING om VARFÖR barnet kanske skriker?!

    Så ÅTER IGEN!!! Ni som är perfekta. Hur får man tyst på ett trött,args,ledset barn snabbt så ni slipper störas? Är seriöst intresserad.
  • Anonym (Vill veta.)
    Anonym (Resvan 4-åring) skrev 2015-04-18 08:52:00 följande:

    Jag har rest med min son sedan han var 5 månader gammal. Han har varit utomlands 6 gånger, aldrig charter dock. Det har aldrig varit något problem. Nu i maj ska vi åka på en all inclusive för första gången. Ska bli väldigt intressant att se om det är så illa som alla säger med skrikande barn och fulla tyskar typ. Min egen son oroar jag mig inte alls för, vet att han beter sig. Men ärligt ts, tycker du får skylla dig själv när du åker på en sån resa. Välj ett bättre hotell nästa gång och klaga inte så mkt.


    Ja enligt skribent ovan är du en BARNMISSHANDLARE som flyger med små barn eftersom dom inte kan tryckutgämna. Så hur känns det att någon prettomorsa med en pinne uppkörd i röven berättar detta för dig och mig??
  • riversnroads

    På riktigt...ska resa med mina två i övermorgon på en all inclusive sunwing familjehotell. Alltså, jag utgår ifrån att det finns familjer där med gapiga barn. Varfär ska jag stå över att resa för att det finns gnälliga äckelmänniskor som dig? boka förfn inget familjehotell om det inte passar. Hoppas jag stöter på nån som dig i mexiko....kommer att bli skönt att avreagera sig

  • PennyLane

    Jag har två barn på fyra och två år och jag skulle definitivt ta ut dem om de gapar på restaurang.

    Jag blir helt svettig av stress när jag känner att mina ungar stör.

    Visst barn är barn, och man kan inte förvänta sig att de ska uppföra sig som vuxna, men då får man ju lära dem att det inte är ok att vråla och gasta.

    Jag tror de flesta föräldrar tycker det är jobbigt när barnen stör.

Svar på tråden Ni som reser med småbarn, hört talas om hänsyn???