• race

    Hur delade ni föräldraledigheten?

    Hur delade ni upp ledigheten?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-18 15:29
    Jag menar såklart föräldraledigheten, och inte ledigheten. Haha.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur delade ni föräldraledigheten?
  • fluu

    Svårt att säga då vi var lediga en del tillsammans, var lediga utan ersättning och lite så. Men typ 60-40 kanske. Sambon har också gått ner i tid sedan dottern börjat på dagis.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Orkide

    Jag var hemma ca 80-90% med båda barnen. Jag ville vara hemma mest och sambon ville vara hemma lite. Lite off topic

    men: Tråkigt om staten låser fast ytterligare en månad på pappor o inte låter folk välja själva..

  • race

    Så intressant hur folk delar upp det! Läste i Blondinbellas blogg om att många i hennes mammagrupp var hemma i 1,5 själva, och undrade om det var vanligt. Jag trodde ju att många pappor tog ut en stor del föräldraledighet idag.

  • idis78

    Vi delade i stort sett helt lika. Jag var hemma ca 3 månader med äldsta, sedan jobbade vi båda halvtid.

    Med lille var jag hemma 10 veckor. Sedan jobbade vi båda halvtid.

  • Alexi

    Jag orkar inte räkna exakt men vi har gjort av med lika många föräldradagar ungefär och jag var hemma 13/14 månader och han var hemma 7/9 månader (första och andra barnet).

  • En blå giraff

    Äldsta barnet - jag var hemma 6 mån sen fick jag ett jobberbjudande jag ville ta. Då var mannen sen hemma ett år.

    Yngsta barnet - jag var hemma 11 månader. Mannen pluggade och ville inte ta uppehåll. Han var hemma 3 månader på sommaren sen. Efter det började barnet på dagis.

    Om vi får fler barn ska vi försöka dela mer rakt av. Både jag och mannen tycker det är för länge att en är hemma ett helt år.

  • fluu

    Välja själv gör man även om vi får en till "pappamånad". Samhället kommer inte gå under för det.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Penida
    Orkide skrev 2015-04-18 15:57:47 följande:

    Jag var hemma ca 80-90% med båda barnen. Jag ville vara hemma mest och sambon ville vara hemma lite. Lite off topic

    men: Tråkigt om staten låser fast ytterligare en månad på pappor o inte låter folk välja själva..


    Jag välkomnar det. Tycker det är aplöjligt med pappor som använder "vill inte" som argument och ser inte varför vi ska finansiera deras ovilja alls faktiskt.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    fluu skrev 2015-04-18 17:52:49 följande:

    Välja själv gör man även om vi får en till "pappamånad".


    Precis! Vi är otroligt bortskämda och tar så mycket för givet i detta land, så pass att det blir gnäll om båda föräldrarna får tillbringa lite tid med sitt eget barn för att få ut ersättning.
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Hur delade ni föräldraledigheten?