• Anonym (Feber)

    Feber varannan dag?

    Sista veckan har jag haft feber varannan dag. Vaknat med mellan 38-38,5 grader. Och varannan dag helt feberfri. Är inte förkyld, snorig, hostig, värk i kroppen eller annat man kan lida av när man har feber. Men jag känner mig såklart mer hängig och seg de dagar jag har feber.

    Något förslag på vad detta kan bero på? Jag är en person som otroligt sällan har feber så därför trodde jag först att det var fel på termometern. Men efter att ha bytt batteriet och kontrollmätit tempen även på min sambo så verkar själva febertermometern vara korrekt.

    Jag kan ju inte vara hemma från jobbet varannan dag.

  • Svar på tråden Feber varannan dag?
  • Anonym (Feber)

    Jag puffar upp tråden och frågar igen. Efter två veckor med feber varannan dag utan några andra sjukdomssymptom ringde jag sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle kontakta vårdcentralen. Vid läkarbesöket var läkaren frågande till varför jag var där överhuvudtaget om jag inte har andra sjukdomssymptom men till sist beställde läkaren lite olik blodprov och urinprov. Jag fick sedan hem ett brev att alla prover var okej.

    Nu är det så att jag fortfarande har feber. Inte varje dag och inte några sjukdomssymptom förutom att jag är lite trött och hängig de dagar jag har feber. Febern ligger mellan 38 -39,5 grader.

    Är det någon som har ett förslag vad det kan bero på? Jag vill inte störa läkaren igen eftersom denne blev så sur på mig sist jag var där och tyckte att det var onödigt av sjukvårdsupplysningen att hänvisa mig till vårdcentralen. Men nu har detta pågått över 2 månader och för mig som så sällan har haft feber tidigare även då jag varit sjuk så känns det märkligt att ha feber så lång tid utan att vara förkyld eller sjuk på annat sätt.

    Kan man ringa vårdcentralen igen eller blir det bara samma suckande som sist. Nu när de dessutom har tagit blodprov och urinprov redan som inte visade något fel.

  • lillisa

    Stackare. Låter inget vidare, men alla blodprov var bra? Vad ligger febern på, på kvällen? Jag är ingen läkare, men min man är. Han tycker du ska kontakta läkaren igen, för vidare undersökning. Något är ju inte som det ska. Blir du illa bemött; byt VC. Själv bor vi i Stockholm och har ett stort urval på VC. Låter lite hycklande, men uppge dig vara sämre än du är, så de tar dig på allvar. Det är moraliskt fel, men det brukar hjälpa....

  • Anonym (Feber)
    lillisa skrev 2015-05-29 08:28:01 följande:

    Stackare. Låter inget vidare, men alla blodprov var bra? Vad ligger febern på, på kvällen? Jag är ingen läkare, men min man är. Han tycker du ska kontakta läkaren igen, för vidare undersökning. Något är ju inte som det ska. Blir du illa bemött; byt VC. Själv bor vi i Stockholm och har ett stort urval på VC. Låter lite hycklande, men uppge dig vara sämre än du är, så de tar dig på allvar. Det är moraliskt fel, men det brukar hjälpa....


    Känner direkt jag vaknar om jag har feber och tar då tempen så det är alltså morgontemp. Sedan kan den hålla i sig hela dagen ibland och bara halva dagen ibland. Numera även flera dagar i rad och även feberfri flera dagar i rad. Men det är något som inte stämmer. Jag är så himla matt och trött av febern. Här där jag bor har vi bara en vårdcentral och trots att läkaren kommenterade att det var flera år sedan mitt senaste besök så uttryckte läkaren ändå att jag tog upp dennes tid i onödan. Därför känns det inte bra att komma dit igen med samma problem. Jag har ingen aning om vilka prover som togs. Vet ju bara att det var urinprov och blodprov och det enda som står i brevet är att alla provsvar var bra. Inget mer.
  • lillisa
    Anonym (Feber) skrev 2015-05-29 08:43:11 följande:
    Känner direkt jag vaknar om jag har feber och tar då tempen så det är alltså morgontemp. Sedan kan den hålla i sig hela dagen ibland och bara halva dagen ibland. Numera även flera dagar i rad och även feberfri flera dagar i rad. Men det är något som inte stämmer. Jag är så himla matt och trött av febern. Här där jag bor har vi bara en vårdcentral och trots att läkaren kommenterade att det var flera år sedan mitt senaste besök så uttryckte läkaren ändå att jag tog upp dennes tid i onödan. Därför känns det inte bra att komma dit igen med samma problem. Jag har ingen aning om vilka prover som togs. Vet ju bara att det var urinprov och blodprov och det enda som står i brevet är att alla provsvar var bra. Inget mer.
    Vilken oförskämd läkare!! Finns det ingen annan läkare på VC? Annars bit ifrån. Det har läkarens jobb att hjälpa dig. Du förtjänar vård precis som alla andra. Visst kanske du inte är "döende" men du mår dåligt. Ha feber i så många dagar visar ju på att något är fel. Be om att få ta nya prover, be även att få resultaten på papper. Känner du någon annan läkare? Typ privat? Annars kan du alltid skicka ditt resultat till mig (min man) du kan scanna in den och sedan täcka alla personuppgifter. Bara om du vill. Tycker synd om dig.
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (Feber) skrev 2015-05-29 08:43:11 följande:
    Känner direkt jag vaknar om jag har feber och tar då tempen så det är alltså morgontemp. Sedan kan den hålla i sig hela dagen ibland och bara halva dagen ibland. Numera även flera dagar i rad och även feberfri flera dagar i rad. Men det är något som inte stämmer. Jag är så himla matt och trött av febern. Här där jag bor har vi bara en vårdcentral och trots att läkaren kommenterade att det var flera år sedan mitt senaste besök så uttryckte läkaren ändå att jag tog upp dennes tid i onödan. Därför känns det inte bra att komma dit igen med samma problem. Jag har ingen aning om vilka prover som togs. Vet ju bara att det var urinprov och blodprov och det enda som står i brevet är att alla provsvar var bra. Inget mer.

    Kan vara problem med immunförsvaret. Kollade dom sköldkörteln?
  • lillisa
    Anonym (Kajsa) skrev 2015-05-29 08:48:47 följande:

    Kan vara problem med immunförsvaret. Kollade dom sköldkörteln?
    Borde inte sänkan visa något då?
  • Anonym (Feber)
    lillisa skrev 2015-05-29 08:47:59 följande:

    Vilken oförskämd läkare!! Finns det ingen annan läkare på VC? Annars bit ifrån. Det har läkarens jobb att hjälpa dig. Du förtjänar vård precis som alla andra. Visst kanske du inte är "döende" men du mår dåligt. Ha feber i så många dagar visar ju på att något är fel. Be om att få ta nya prover, be även att få resultaten på papper. Känner du någon annan läkare? Typ privat? Annars kan du alltid skicka ditt resultat till mig (min man) du kan scanna in den och sedan täcka alla personuppgifter. Bara om du vill. Tycker synd om dig.


    Tack, vad snäll du är. Funderar på om man kan gå till vårdcentralen och be att få ut provsvaren skriftligt så att jag i alla fall vet vilka typer av prov de har tagit?
  • Anonym (Feber)
    Anonym (Kajsa) skrev 2015-05-29 08:48:47 följande:

    Kan vara problem med immunförsvaret. Kollade dom sköldkörteln?


    Tyvärr vet jag inte vad dom kollade. Så jag bör kanske börja med att be om att få veta det åtminstone. Brevet jag fick hem stod det bara att alla provsvaren var bra. Inget mer.
  • lillisa
    Anonym (Feber) skrev 2015-05-29 09:47:15 följande:

    Tack, vad snäll du är. Funderar på om man kan gå till vårdcentralen och be att få ut provsvaren skriftligt så att jag i alla fall vet vilka typer av prov de har tagit?


    Gör det! Du har rätt till det! Tycker det är märkligt att dem inte tar dig på allvar. :(
Svar på tråden Feber varannan dag?