Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

    MÄN - Ni som knullat er flickvän/sambo/fru i sömnen eller när hon däckat. Varför?

    Hej, 

    Jag vill att ni män, som haft samlag med en tjej som sovit eller varit däckad av alkohol kan svara mig varför ni gör det? Hur kan ni tända på en tjej som inte ger något tillbaka? Hur tänker ni? 

    Jag har själv blivit "utsatt" för detta ett antal gånger, och jag vill bara ha klarhet och se det från en annan synvinkel. Från männens sida, som faktiskt har utfört detta. 
  • Svar på tråden MÄN - Ni som knullat er flickvän/sambo/fru i sömnen eller när hon däckat. Varför?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-20 08:44:55 följande:

    Du kanske inte vill ha svar av mig eftersom jag inte är en sådan man men jag har hört av andra att det rör sig om att kunna ta det man själv vill ha utan att behöva ge något till någon annan och utan att bli "dömd" av tjejen, hon kan inte tycka att man är bra eller dålig liksom.


    Okej. Vem har du hört det ifrån? Killar som gjort så? 
  • Anonym (Undrar)
    smulpaj01 skrev 2015-04-20 08:47:41 följande:
    Pratar du om fulla tjejer då? För killar som gör så mot sin egen flickvän som sover borde ju inte oroa sig för att bli dömda?

    Vilket av detta har du blivit utsatt för ts?
    När jag menar tjejer som däckat pratar jag om fulla tjejer. När jag pratar om sovande tjejer, menar jag bara tjejer som sover. 

    Varför borde inte killar som gör det mot sin flickvän som sover oroa sig för att bli dömd? Räknas det inte som övergrepp/våldtäkt då? Eller tänker du att tjejen i fråga inte skulle vilja anmäla sin man? 

    Jag har blivit utsatt för båda. Både övergrepp när jag sov, och vid ett annat tillfälle samlag när jag hade däckat på fyllan. (Vaknade upp vid båda tillfällena, men blev paralyserad och vågade inte göra något alls). 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Undrar också) skrev 2015-04-20 08:52:54 följande:

    Intressant om någon man som gjort detta svarar. Det hände mig när jag däckat på fyllan. Tog ett tag innan jag insåg att det var våldtäkt men mådde dåligt i flera år.


    Jag hoppas verkligen att någon kille som gjort/eller känner någon som gjort svarar. De får vara helt anonyma. Vill bara se deras synvinkel. 

    Jag har också mått dåligt över det i flera år.... 
  • Anonym (Undrar)
    smulpaj01 skrev 2015-04-20 08:59:09 följande:
    Jag skrev svar till inlägg 1 Anonym (tjej) som pratade om att killar inte vill bli dömda av tjejen. Jag har ingen personlig erfarenhet i frågan alls.

    Båda alternativen anser jag dock vara våldtäkt, inget av dem är värre än det andra - alltså båda är lika mycket våldtäkt enligt mig!

    Vad gjorde du? Har du anmält? Kände du förövarna? Hur mår du idag?
    Okej. 

    Jag gjorde ingenting. Båda killarna har bett om ursäkt. Jag anmälde aldrig. Första "förövaren" kände jag inte, men han var en släkting till min väninna. Den andra personen var min pojkvän. 

    Jag mår bra idag, men tänker ofta på det som hände och kan inte riktigt gå vidare... 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 09:25:25 följande:

    För egen del skulle jag inte ha något problem med att ha sex eller utföra sexuella handlingar med en potieniell flickvän när hon sover eller är däckad, förutsatt att man har kommit överens om att det är ok i förväg då såklart. Visst att det rent lagmässigt fortfarande räknas som en våldtäkt (vilket jag tycker är helt bissart) även om man kommit överens om att det är ok i förväg, men det viktiga för mig är att jag inte gör något som jag anser är moraliskt fel.

    Jag skulle inte heller ha några problem om det motsatta skedde och kvinnan har sex med mig i sömnen eller när jag är aspackad eller däckad (vilket jag är ytterst sällan nuförtiden), såvida hon bara tar lite hänsyn till om jag har något viktigt jag ska gå upp till på morgonen och måste vara utsövd till eller så.


    Varför kommer man ens överens med sin flickvän om att killen får knulla henne när hon sover eller har däckat av alkohol? Känns det inte som att ha sex med en som är död? Jag menar, känns det inte konstigt? Killen kan ju sen utföra vad som helst, som tjejen kanske inte egentligen vill. Eller hur tänker du? 

    Vad är moraliskt fel? Skulle du kunna utföra dessa handlingar om någon fler är i rummet ? 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 09:44:40 följande:

    Kom på att jag inte riktigt svarade på fråeställningen som gällde "varför" och "hur jag tänker", men det hela är nog rätt uppenbart ändå.

    Ligger jag bredvid en flickvän som jag tänder på och dessutom är väldigt kåt själv är det väl inte så konstigt att jag skulle kunna vilja initiera sexuella handlingar på henne? Förhoppningsvis vaknar hon under tiden och deltar i det hela, men annars vore det ju troligen bra mycket mysigare att ha sex med henne än att runka på egen hand och har hon sagt att det är helt ok att göra så när man tidigare diskuterat frågan i vaket tillstånd så ser jag inga direkta hinder förutom möjligen "Sveriges rikes lag".


    Ja, om hon vaknar och liksom följer med på det hela är det väl inget som egentligen är fel. Jag tänker mer i syftet att tjejen inte vaknar (eller vaknar men inte låtsas om det av rädsla) eller att hon är däckad av alkohol och alltså för full för att typ röra sig. Har tjejen sagt att det är okej, så borde det väl vara helt okej. Men hur många tjejer säger så? 

    Jag ser inte att du gör något fel, så länge tjejen är med på det. Nu tänkte jag mer på tjejer som faktiskt inte valt eller gått med på något sådant. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-20 09:48:45 följande:

    Jag tror också att det är spänningen, att se om de kan göra så utan att hon vaknar... typ. Men det att bli dömda, ja det gäller även egna flickvänner. De kan känna att när de har vanligt sex så är det press på att de ska göra bra ifrån sig och det behöver de inte alls tänka på om hon sover.


    Jag tror också mycket på spänning, och att det är ett "förbjudet område" därför blir killarna upphetsade. Det handlar om makt typ, och att de kan "göra som de vill". Men jag har ingen aning, jag är inte kille och förstår inte hur de fungerar. 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 09:55:21 följande:
    Skulle jag bli sugen på att röra vid en flickvän när hon sover och jag inte har pratat med henne om det hela innan så avvaktar jag troligen till dagen efter och lyfter frågan om vad som är ok och vad som inte är det så jag vet det tills nästa gång.

    Tror faktiskt att man kan höra och se viss njutning och trevliga kroppssignaler hos kvinnan även om hon sover så personen skulle nog inte kännas död direkt. Blir det ingen respons skulle jag nog väldigt snabbt tröttna. Är ju inte så att jag direkt skulle stoppa in kuken det första jag gjorde och bara köra på, utan skulle nog främst pilla med fingrarna och ge oralsex men märker jag att det ger effekt skulle jag inte direkt ha något problem att ha penetrationssex också.

    Skulle ju givetvis inte göra saker på henne som jag inte redan gjort och som hon tycker är ok i vaket tillstånd. Gällande om flera personer är i rummet så har jag generellt svårt att ha sex med andra personer närvarande så det faller nog på det i så fall. Dessutom finns ju där risken att personerna tror att man gör detta utan att tjejen vet om det hela och anmäler för våltäkt, så därför känns det tveksamt i alla fall.
    Så avvaktar du troligen? Du är alltså inte helt säker på om du skulle vänta eller inte. 

    När jag hade däckat på fyllan och min sambo började hålla på med mig blev jag våt, vilket tydligen är en vanlig reaktion även om man inte vill. Jag ville inte. 
    Han började med en fet jävla dildo, och sedan knullade han mig medan vår gemensamma vän låg och såg tv i samma säng bredvid med hans däckade flickvän. 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 10:43:05 följande:
    Kan ju inte säga att jag under precis alla omständigheter skulle ha förnuftet att avvakta om jag själv till exempel var rejält onykter och om jag utifrån andra saker var i princip säker på att kvinnan var helt ok med det.

    Fast i nuläget har jag ju avstått ifrån att göra det då jag varit osäker alla gånger jag funderat på det och jag är ganska säker på att jag kommer fortsätta agera så. Generellt bättre att ta det säkra före det osäkra då man inte vill riskera att såra den man älskar, men tyvärr handlar man ju inte alltid efter förnuftet i alla situationer även om man skulle önska att det var så.

    Trist att du råkat ut för något du inte ville. Får man fråga vad det var som gjorde att du reagerade negativt på att han hade sex med dig på fyllan?

    Var det att han inte hade kollat med dig att det var ok? Var det att du inte gillar att någon initierar sex när du inte är medveten om det överhuvudtaget oavsett omständigheter? Handlade det om att du inte skulle velat ha sex under de omständigheterna som förekom även om du hade varit vaken?
    Okej. Nej, jag har märkt att det finns de som verkligen inte har förnuft alltid. 

    Visst får du fråga, men jag vet inte om jag själv vet svaret. Är nog en blandning av allt. Att han använde en dildo, som jag aldrig har påstått att jag vill. Att han utförde allting medan våran vän låg bredvid och vaken. Att han pratade med vår vän om det såsom "Hör du hur jävla våt hon är?" osv. Att han liksom tog förgivet att jag ville, och jag kände mig förnedrad. Jag hade absolut inte velat ha sex i det sammanhanget what so ever även om jag hade varit vaken. 

    Det är många känslor som dyker upp, och det känns bara allmänt jobbigt att prata och skriva om det. 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 11:10:23 följande:
    Det han gjorde låter inte ok på något sätt tycker jag!

    Hade nog själv inte haft något problem med att det skett på omvänt håll utan medgivande från min sida, men jag anser för egen del att sexlivet ska vara något privat och intimt så jag hade inte tyckt det var ok under sådana omständigheter med andra närvarande och särskilt inte att prata med och uppmärksamma andra på själva händelsen.

    Förstår att det är jobbigt att tänka på eller skriva/prata om det hela. Orkar du så får du gärna berätta hur du hade sätt på det hela om han enbart hade gjort "vanliga saker" som ni normalt brukar göra under tiden som du sov hemma i er egen säng när ni varit ensamma. Är nyfiken på hur man tänker om sådant då jag själv inte skulle ha haft något emot det under sådana omständigheterna och därför är nyfiken på vad de som tycker att det är "jättefel" anser är det hemska i det hela. Men blir det jobbigt så kan du skippa att svara för att utsätta dig för psykiskt lidande är det ju inte värt bara för att stilla min nyfikenhet.
    Kortfattat kan jag säga så här: 
    Jag tycker inte det är okej under några omständigheter att ha samlag eller att använda fingrar osv på sin partner när den sover eller har däckat och inte gett sitt godkännande. 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 11:29:21 följande:
    Min fundering gällde väl snarare "varför" än att man kan tycka att det inte är ok.

    Handlar det om en integritetsaspekt och att ingen för röra din kropp utan att du godkänt det vid varje tillfälle? Själv tycker jag att det är helt naturligt att en flickvän som alltid får röra vid mig annars även får röra vid mig när jag sover.
    Om du inte förstår varför det inte är okej, så orkar jag inte lägga mer energi på det. 
  • Anonym (Undrar)
    Fiona M skrev 2015-04-20 11:59:46 följande:
    Min kropp är inte min makes att göra som han vill med, och rör han mig när jag är medveten om det kan jag ju säga ja eller nej.

    Ser du verkligen ingen skillnad på att få ha det valet? Obehagligt.
    Håller med dig. 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 12:04:16 följande:
    Klart jag ser en skillnad på det och inte tycker att det är "ok" att göra något under sådana omständigheter utan prata om det och få ett godkännande på det i förväg.

    Det jag klurar på är ju varför vissa personer upplever det som något jättehemskt och ett enormt övergrepp, medan jag själv inte skulle uppleva det alls så om en flickvän gjorde något liknande på mig.
    För att vi alla tycker olika och upplever saker olika. 
    Punkt. 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 12:20:02 följande:
    Ok, så inga spontana sexuella smekningar på dig någonsin alltså?

    Tror jag skulle ha svårt att jag skulle ha svårt att leva med någon som ansåg att det var ett "övergrepp" om jag försiktigt smekte henne när vi låg och hånglade och att jag måste vänta på att hon uttryckligen ber mig om det innan jag tar minsta initiativ sexuellt.

    Men alla är vi väl olika och har skilda preferenser och får välja en partner som ställer upp på ens sätt att fungera.
    MEN HALLÅ SERIÖST!? Börjar bli en gnutta irriterad nu känner jag. Vad fan är du för typ? Hur gammal är du egentligen? Du känns väldigt omogen. 

    SÅ KLART ATT MAN KAN LIGGA OCH HÅNGLA OCH SMEKA VARANDRA, MEN då har ju båda två möjlighet att på något sätt visa att den personen inte vill, vilket man inte har om man sover eller är däckad av ALKOHOL! FÖRSTÅR DU INGENTING!? 

    Det är ju inte så att man ligger och kramas och sen säger "JA nu får du ha sex med mig" Men man märker väl för fan om tjejen är med på det eller inte liksom. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fantasio) skrev 2015-04-20 14:14:25 följande:

    Med mitt ex hade vi en del gränslösa lekar, men det fanns ju också ett överenskommet samtyckande. Vi hade diskuterat frågan, och båda tände på att den andra satte igång. Hon tyckte det var okej om jag hade sex med henne i sömnen, och jag tyckte det var okej om hon gjorde det också. Nu hade jag aldrig sex med henne i sömnen, men en gång vaknade jag faktiskt upp av att hon red mig. Och då var det ju bara att fortsätta ha sex. Och det var kul. Men ja, det fanns ju en överenskommelse innan mellan oss att det var okej.

    Däremot har jag haft som en sexuell fantasi att sätta på en tjej som sover/är däckad. Och ja, det handlar ju om ett övergrepp, och det är väl därför det är tändande, för att det är så förbjudet. Det tänder mig att kunna sätta på henne och spruta inuti henne, utan att hon vare sig vet något om det eller kan göra något åt det. Och varför? Ja, säg det. Evolutionen? Att sprida sin säd?


    Gällande den sexuella fantasin tror jag inte du är ensam. Jag tror att många män fantiserar av att få knulla en brud som inte vill, eller har styrkan att göra motstånd. Jag tror det handlar om makt. 

    jag är så sjukt svag och liten så jag skulle aldrig ha någon chans mot någon kille, oavsett storlek. 
  • Anonym (Undrar)
    imadreamer skrev 2015-04-20 14:23:59 följande:
    Ts säger har blivit utsatt ett antal gånger å alla gångerna hon va påverkad av alkoholen, min svar är specifikt å inte allmänt.
    Vänta nu, jag har inte varit påverkad av alkohol alla gånger. En gång sov jag när en kille tog sig frihet att smeka min fitta, knäppa upp mina byxor och stoppa in fingrarna. 

    En gång var jag påverkad av alkohol, ja. Och den situationen var betydligt värre. 
  • Anonym (Undrar)
    Hadraniel skrev 2015-04-20 14:35:21 följande:
    Kan ju utan tvekan säga att den fantasin vore extremt avtändande för egen del. Går ju igång främst på att se kvinnan kåt eller sugen på sex och har inget intresse av att tvinga mig på någon överhuvudtaget.

    Däremot att en eventuell flickvän skulle vara väldigt kåt och mer eller mindre tvingade till sig sex av mig skulle jag troligen gå igång på ganska rejält, även om jag inte var speciellt sugen på sex vid just det tillfället från början.

    Men smaken är ju som baken som sagt och man kan ju inte rå för vad man tänder på. Dock har man ju alltid ansvaret för att ens sexuella preferenser inte orsakar skada eller lidande för andra.
    Ja det finns saker av allt. 
    Men jag vet några som tänder/har tänt på att tjejen inte vill. 

    Som min pojkvän en gång sa "Sluta kämpa emot, jag blir bara ännu mer kåt då" 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fantasio) skrev 2015-04-20 14:58:56 följande:
    Ja, det tänder mig? Det är ju inte allt jag tänder på, men visst jag tänder på den typen av situationer. Jag tänder på att hon bara ligger där, hennes kropp öppen att ta för sig av. Hon vet inte om någonting, hon märker inte att jag tar för mig av henne. Och ja, det tänder mig att knulla av mig i hennes kropp. Det tänder mig att hon inte njuter eller känner någon glädje. Det tänder mig att använda hennes kropp för att tillfredsställa mina sexuella behov. Det tänder mig att se hennes kropp som ett sexuellt objekt. Och det tänder mig att tillfredsställa mig själv i hennes kropp. Och ja, det tänder mig att knulla henne utan kondom och spruta oskyddat inuti henne. Det tänder mig att tömma av mig i en helt ovillig och ovetande fitta. Det tänder mig att spruta min säd i henne, och när hon vaknar upp vet hon kanske inte ens om att hon har min sperma i sig. Ja, det tänder mig...
    Saken är ju den att ha sådana fantasier, och tända på sådana saker kan vara farligt, eftersom de personerna då kan utöva dem i verkligheten och faktiskt skada någon för livet. 

    Jag funderar över VARFÖR killar tänder på att ha makt, att hålla fast en tjej, trycka ned henne mot sängen, upp mot väggen,  eller ner på golvet och sedan fortsätta fastän tjejen slingrar sig och visar att hon kanske inte alls gillade detta. Varför behöver män visa sin styrka, och att de är dem som bestämmer? Jag tycker det är så många som tänder på hårt sex och ha makt, i jämförelse med romantiskt sex där båda är med på det. 
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fantasio) skrev 2015-04-20 14:58:56 följande:
    Ja, det tänder mig? Det är ju inte allt jag tänder på, men visst jag tänder på den typen av situationer. Jag tänder på att hon bara ligger där, hennes kropp öppen att ta för sig av. Hon vet inte om någonting, hon märker inte att jag tar för mig av henne. Och ja, det tänder mig att knulla av mig i hennes kropp. Det tänder mig att hon inte njuter eller känner någon glädje. Det tänder mig att använda hennes kropp för att tillfredsställa mina sexuella behov. Det tänder mig att se hennes kropp som ett sexuellt objekt. Och det tänder mig att tillfredsställa mig själv i hennes kropp. Och ja, det tänder mig att knulla henne utan kondom och spruta oskyddat inuti henne. Det tänder mig att tömma av mig i en helt ovillig och ovetande fitta. Det tänder mig att spruta min säd i henne, och när hon vaknar upp vet hon kanske inte ens om att hon har min sperma i sig. Ja, det tänder mig...
    Saken är ju den att ha sådana fantasier, och tända på sådana saker kan vara farligt, eftersom de personerna då kan utöva dem i verkligheten och faktiskt skada någon för livet. 

    Jag funderar över VARFÖR killar tänder på att ha makt, att hålla fast en tjej, trycka ned henne mot sängen, upp mot väggen,  eller ner på golvet och sedan fortsätta fastän tjejen slingrar sig och visar att hon kanske inte alls gillade detta. Varför behöver män visa sin styrka, och att de är dem som bestämmer? Jag tycker det är så många som tänder på hårt sex och ha makt, i jämförelse med romantiskt sex där båda är med på det. 
Svar på tråden MÄN - Ni som knullat er flickvän/sambo/fru i sömnen eller när hon däckat. Varför?