Inlägg från: Anonym (sommaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sommaren)

    Hur kan sommaren vara så lycklig för alla när man läser om så många skilsmässor det leder till i höst?

    Mitt äktenskap är inte bra då jag slutat älska min man för länge sedan. Det känns som att alla lever i lyckliga familjerelationer och allt är så bra med semesterplaner och livet leker. 
    Är det verkligen så för man vet ju att det är hur många skilsmässor, otrohet som helst med bonusföräldrar och bonusbarn, sjukdomar m.m. Så mycket elände i världen men det ser man aldrig när man läser sociala medier, pratar med vänner och andra föräldrar utan allting är så bra hela tiden.

    Efter sommaren läser man ju så mycket om skilsmässor så hur kan då sommaren bringa lycka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-20 17:39
    Skriv inte att jag bör lämna min man för i nuläget är det omöjligt då vårat barn skulle bli så ledsen på mig så jag måste vänta tills hon blir större. Så är det bara och det går att leva så.

  • Svar på tråden Hur kan sommaren vara så lycklig för alla när man läser om så många skilsmässor det leder till i höst?
  • Anonym (sommaren)
    Anonym (hösten ett annat år) skrev 2015-04-20 17:40:12 följande:

    Det är väl bara så att ingen berättar för dig hur taskigt dom mår för att du tar så illa vid dig. Sommaren bringar lycka?? Var har du hört det??


    Man ska ju vara så glad för att solen skiner och det börjar bli varmt, semesterveckorna närmar sig och alla kala och fester som kommer och man är ute mera osv. 
    Visst är det en härlig tid men gör det folk mer lyckliga egentligen?
  • Anonym (sommaren)
    LaLola skrev 2015-04-20 17:52:45 följande:

    Jag kan inte låta bli att kommentera ditt tillägg.
    Varför skulle hon bli mindre ledsen ju äldre hon blir?

    Vill du inte vara lycklig?


    Jo men jag vill inte ha henne hos mig bara varannan vecka utan varje dag. 
  • Anonym (sommaren)
    En PantherTant skrev 2015-04-20 17:56:23 följande:

    Ja, jag är åtminstone lyckligare när solen skiner och det är varmt och skönt. DET har inget med mina relationer att göra, så har det varit ända från barnsben, sommaren gör mig lycklig i mig själv. Nätterna är ljusa och långa, frihet, allt är möjligt, typ så känner jag det.


    Just med och väcker olika slags LUSTAR kanske vilket gör att många har svårt att hantera det och därmed kan det locka folk till otrohet eller annat.
  • Anonym (sommaren)
    LaLola skrev 2015-04-20 17:57:03 följande:
    Det är väl inget måste att ha just varannan vecka bara för att man separerar?
    Min dotter skulle vilja bo hos sin pappa också så ensam vårdnad skulle jag nog inte få.
  • Anonym (sommaren)
    Anonym (sommaren) skrev 2015-04-20 17:58:48 följande:
    Just med och väcker olika slags LUSTAR kanske vilket gör att många har svårt att hantera det och därmed kan det locka folk till otrohet eller annat.
    Just det och väcker olika slags LUSTAR kanske vilket gör att många har svårt att hantera det och därmed kan det locka folk till otrohet eller annat.
  • Anonym (sommaren)
    Anonym (Ewa) skrev 2015-04-20 18:02:44 följande:
    För en del är det ju så. För mig är det så, jag blir glad och lycklig för solen och värmen och allt som växer :)
    Det kanske är lustar sommaren väcker också och även otroheter för varför lämnar många varandra efter sommaren?
  • Anonym (sommaren)
    Anonym (S) skrev 2015-04-20 21:11:19 följande:

    Folk kan också försöka fixa folk på sommaren, kanske semester då de inser att de inte orkar med den andre längre.


    Vad menar du med fixa?
  • Anonym (sommaren)
    Anonym (S) skrev 2015-04-20 21:27:21 följande:
    Jisses... vad sjutton menar jag? I alla fall. De kanske försöker jobba på sina relationer på sommaren då det finns tid men inser att det faktiskt inte fungerar.
    Vad innebär det med att fixa någon?
  • Anonym (sommaren)
    Anonym (M) skrev 2015-04-20 21:32:32 följande:

    Hur vet du att folk är lyckliga?

    Jag tror sommaren ofta ger personer i en relation en möjlighet att verkligen granska hur man har det tillsammans. Långa semesterveckor där timmar ska fyllas med umgänge och det kanske blir mer uppenbart hur lite man har att prata om eller hur mycket man blir osams om. eller hur olika intressen man har och hur olika man vill fylla ledigheten.

    Att stanna ihop för barnens skull tycker jag generellt är en dålig idé, är uppvuxen i en sådan familj och lovade dyrt och heligt att jag aldrig skulle göra samma sak. Det gjorde jag inte heller och även om det är smärtsamt att vara ifrån barnen så är det så mycket värt att vara en glad och lycklig förälder den tiden jag faktiskt är med dom!


    Man ser folk lägga upp bilder på lyckade semestrar och alla verkar se lyckliga, skrattar med vinglas i händerna och kysser sina män.
  • Anonym (sommaren)
    LaLola skrev 2015-04-20 21:51:24 följande:
    Verkar ja.
    Mina fd grannar fick en chock när de fick veta att jag och min exman skulle skiljas. Vi verkade ju vara så glada o lyckliga.
    Visst har du en son som är född 08? Håller du ihop med pappan till din son än?
  • Anonym (sommaren)
    LaLola skrev 2015-04-20 21:59:19 följande:
    Nä, jag har en dotter född 09 o som jag just skrev så är jag skild.
    Visst har du barn med olika män?
  • Anonym (sommaren)
    gbgumman skrev 2015-04-20 22:27:21 följande:

    Men bara för att många har det dåligt så betyder det inte att alla har det så. Gift sedan 12 år och lyckligare än någonsin. Det kan faktist vara så att många har det bra.


    Hur vet du att din partner tycker likadant? Han kanske har någon bakom ryggen som han ventilerar allt med precis som min killkompis gör med mig om sitt långa äktenskap.....
Svar på tråden Hur kan sommaren vara så lycklig för alla när man läser om så många skilsmässor det leder till i höst?