• Anonym (Aldrig fått kommentarer)

    Varför upplevs kommentarer om ens kuk så kränkande för män?

    Ja, vad tror ni?

    Både män och kvinnor kan svara.

  • Svar på tråden Varför upplevs kommentarer om ens kuk så kränkande för män?
  • Anonym (?)
    Anonym (Aldrig fått kommentarer) skrev 2015-04-25 15:03:59 följande:
    Nej, jag har i alla fall inte hört något sådant och jag har en kuk något under medel. Inte heller skulle jag kommentera en kvinnas fitta eller bröst. Aldrig. Däremot tycker jag inte kvinnor skall klara på män som nojar sig över sin kuk, lika litet som män skall klaga på kvinnor som nojar sig över sin fitta eller sina bröst. Samhället är utseendefixerat och det drabbar både män och kvinnor.

    När uppenbarligen samma person startar sin sjuhundranittioelfte tråd om ämnet och denna trådstartare utöver kukstorleksnojor alltid uttrycker stor bitterhet över allt vad kvinnor heter, så blir man rätt trött. Men det är främst spammandet och kvinnosynen som är orsaken, inte nojorna.
  • Anonym (Aldrig fått kommentarer)
    Anonym (?) skrev 2015-04-25 15:15:54 följande:

    När uppenbarligen samma person startar sin sjuhundranittioelfte tråd om ämnet och denna trådstartare utöver kukstorleksnojor alltid uttrycker stor bitterhet över allt vad kvinnor heter, så blir man rätt trött. Men det är främst spammandet och kvinnosynen som är orsaken, inte nojorna.


    Exakt vad pekar på att jag skulle ha en dålig kvinnosyn?

    Skall bli intressant att höra (det uteblivna?) svaret.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Aldrig fått kommentarer) skrev 2015-04-25 15:05:52 följande:
    Den kommentaren är ju enbart positiv skulle jag säga!
    Jo jag menade ju det positivt men killen hade ju tänkt att "större = bättre" så han kunde inte riktigt ta till sig det. Trist. Jag hade blivit glad av en "Du har så fina små bröst, inte lika stora och hängiga som mitt ex" iaf Drömmer
  • Anonym (Aldrig fått kommentarer)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-25 15:26:41 följande:

    Jo jag menade ju det positivt men killen hade ju tänkt att "större = bättre" så han kunde inte riktigt ta till sig det. Trist. Jag hade blivit glad av en "Du har så fina små bröst, inte lika stora och hängiga som mitt ex" iaf


    Ja, precis! Förstår inte hur vissa tänker, alltså.
  • Anonym (Inte alls)

    Jag får nästan alltid kommentarer om min kuk när jag har sex, speciellt med någon jag aldrig haft sex med förut. "Shit vad stor", "hur ska jag få plats med den där", "aldrig sett en så stor", "din kuk är så jävla skön" etc. Upplever det bara som positivt.  

  • Anonym (?)
    Anonym (Aldrig fått kommentarer) skrev 2015-04-25 15:25:10 följande:
    Exakt vad pekar på att jag skulle ha en dålig kvinnosyn? Skall bli intressant att höra (det uteblivna?) svaret.

    Förlåt om jag var otydlig. Jag menade inte att det är du som har startat alla de där trådarna. Denna tråden skiljer sig ju rätt mycket från dem så jag tänkte att det var uppenbart att du inte är den trådstartaren. Jag antog bara att det var med anledning av dem som du startat denna tråden.
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2015-04-25 15:38:00 följande:
    Förlåt om jag var otydlig. Jag menade inte att det är du som har startat alla de där trådarna. Denna tråden skiljer sig ju rätt mycket från dem så jag tänkte att det var uppenbart att du inte är den trådstartaren. Jag antog bara att det var med anledning av dem som du startat denna tråden.

    Om du inte har läst trådarna jag nämnt så är det så att dessa trådar brukar vara fulla av svar i stilen "Sluta noja över din kuk! Det är inte den som är problemet". Tänkte att det var dessa svar du reagerat på.
  • Anonym (XL)

    Jag har inte valt min storlek på kuk och känner mig aldrig kränkt eller sårad när storleken kommenteras. 

  • Anonym (Aldrig fått kommentarer)
    Anonym (Inte alls) skrev 2015-04-25 15:33:53 följande:

    Jag får nästan alltid kommentarer om min kuk när jag har sex, speciellt med någon jag aldrig haft sex med förut. "Shit vad stor", "hur ska jag få plats med den där", "aldrig sett en så stor", "din kuk är så jävla skön" etc. Upplever det bara som positivt.  


    Det är väl inte positivt om hon är orolig för om den ens skall få plats?
  • Anonym (Aldrig fått kommentarer)
    Anonym (?) skrev 2015-04-25 15:41:42 följande:

    Om du inte har läst trådarna jag nämnt så är det så att dessa trådar brukar vara fulla av svar i stilen "Sluta noja över din kuk! Det är inte den som är problemet". Tänkte att det var dessa svar du reagerat på.


    Ja, det var det.

    Man får noja sig över sin kropp tycker jag. Att pika en kropp är värre.
  • Anonym (Aldrig fått kommentarer)
    Anonym (XL) skrev 2015-04-25 16:10:41 följande:

    Jag har inte valt min storlek på kuk och känner mig aldrig kränkt eller sårad när storleken kommenteras. 


    Får du många negativa kommentarer om den då?
  • Anonym (XL)
    Anonym (Aldrig fått kommentarer) skrev 2015-04-25 16:39:29 följande:
    Får du många negativa kommentarer om den då?
    Ibland, att det gör ont när jag kommer för långt in. Men det värsta är inte kommentarerna, utan det faktum att jag inte kan köra på så hårt som jag vill.
  • j a d e d
    Anonym (Tjej) skrev 2015-04-25 15:26:41 följande:

    Jo jag menade ju det positivt men killen hade ju tänkt att "större = bättre" så han kunde inte riktigt ta till sig det. Trist. Jag hade blivit glad av en "Du har så fina små bröst, inte lika stora och hängiga som mitt ex" iaf


    Intressant. Själv hade jag undrat vad det är för töntig idiot jag är ihop med och hur han tagit sig igenom gallringen, som yttrar sig så puckat om sitt ex inför mig och dessutom tror att jag ska ta det som en personlig komplimang.

    TS, jag kommenterar aldrig kukar över huvud taget - annat än i positiva ordalag i så fall, men jag skulle aldrig få för mig att fälla negativa kommentarer om en kuk till mannen den tillhör. Varför sådana kommentarer skulle kränka och såra fattar väl vem som helst. Positiva kommentarer om kuken har jag svårt att se män bli särskilt kränkta av, förutsatt att åsikter alls är intressanta för just mannen ifråga?
  • Anonym (Aldrig fått kommentarer)
    j a d e d skrev 2015-04-25 17:53:15 följande:

    Positiva kommentarer om kuken har jag svårt att se män bli särskilt kränkta av, förutsatt att åsikter alls är intressanta för just mannen ifråga?


    Det skulle göra mig glad. Troligen skulle jag då även säga något positivt om kvinnan jag ligger med. Men aldrig att jag skulle säga något negativt om hennes fitta / bröst. Ogillar man något med sin sexpartner så håller man det inombords helt enkelt. Alla kvinnor jag varit med har idkat denna respekt verkar det som, eller så har de helt enkelt funnit min kropp fin men inte brytt sig om att ge mig komplimanger för den. Det är helt okej, jag förväntar mig inga heller även om det är trevligt. Troligen tycker nog tjejer att det kan vara trevligt att höra också.
  • Anonym (Aldrig fått kommentarer)
    Johan70 skrev 2015-04-26 02:37:57 följande:

    Vet inte. Vad är det som skulle vara kränkande?


    Att man begåvats med en mindre revolver?
Svar på tråden Varför upplevs kommentarer om ens kuk så kränkande för män?