Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

    Min man slår mig framför vårt barn

    Hej! Såhär är det min sambo har precis tagit sina saker och gått efter att jag lurat i honom att polisen är påväg. Han missbrukar droger och idag när jag och våran dotter på 22 månader kom hem så började vi tjafsa lite sen slog han mig vid tre olika tillfällen när våran 22 månaders dotter var med. Första gången var när jag duschade henne slog han mig så hårt i huvudet att jg såg stjärnor och våran dotter halkade. Jag vill veta vad behöver jag göra för att få ensam vårdnad. Måste tillägga att han precis kommit ut från ett nästan 2 årigt långt straff. Han har fått vård men missbrukar sin adhd medicin och bensodiazepiner. Någon som vart i samma sits? Vill ha ensam vårdnad över barnet jag enbart stannat med honom för att han har hotat mig med att han ska kidnappa henne osv. Vad kan jag göra?

  • Svar på tråden Min man slår mig framför vårt barn
  • Anonym (Ledsen)

    Ja han är villkorligt frigiven saken är den att han är otroligt bra på att prata och manipulera som missbrukare oftast är han är vältalig, intelligent kommer från en fin familj osv men det heter att han hE ett problem bara. Han lurar frivården sin läkare och socialen. Med sitt charmerande sätt. Usch blir så arg på mig själv. Han har aldrig slagit mig framför vårt barn innan idag och nu är han ute. Hoppas ni som dömer mig aldrig hamnar i en sån situation eller lyckas bli manipulerade på det sättet jag blivit 8 år tillsammans han har aldrig

    Lagt en hand på mig men en gång är en gång för mycket speciellt när det är barn inblandat. Tack ni vänliga själar som svarar med tips och råd och på er som

    Inte kommer med något konstruktivt och bara vill få mig att må

    Sämre er kan jag nästan bara rycka synd om.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (E) skrev 2015-04-25 22:21:37 följande:

    Tror inte att ord som "och honom skaffar du barn med..." hjälper TS ett dugg. Kanske borde man tänka till innan vem man skaffar barn med, absolut, men det tåget har gått för länge sen.

    TS, anteckna alla gånger han rör dig och ta bilder. Gå gärna till en läkare och få dina skador dokumenterade om du får skador som kan dokumenteras.

    Lämna honom. För ditt barns skull och säkerhet. Hon ska inte behöva se och uppleva våld! Polisanmäl och flytta hem till någon du känner dig säker hos.


    Stämmer bra det, det tåget har redan gått har varit ensam med henne sen födseln hon är en jätte trygg liten flicka alltid glad och snäll. Jag har skapat ett tryggt liv för henne som han absolut inte ska få förstöra. Tack för dina råd har inga synliga märken men har polisanmält iallafall. Hon är mitt allt och mitt liv slår han mig framför henne ens en gång är det alldeles för mycket. Jag kommer aldrig gå tillbaka de kan jag svära på aldrig vill jag utsätta mitt barn för detta igen. Jag var dum men nu ser jag klart behöver bara lite

    Råd och tips tack snälla för dina råd.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Linn) skrev 2015-04-25 22:32:08 följande:

    Nä men visst, det är jääääättesynd om dig som inte går och jättesyyyynd om dig som låter ditt barn se vad som sker. Säker jättesynd om dig den dagen han ska ha barnet själv och slår det också. Hur många gånger ska han få göra det och du fortfarande försvarar honom?


    Jag har absolut inte sagt att det är synd om mig inte någonstans har jg skrivit det. Förklarade bara varför jag föll i den fällan. Synd är det om dig som verkar ha svårt att läsa och förstå en text. Synd är det om min dotter

    Som fick se det. Det hände tre gånger på en

    Kväll har aldrig

    Hänt innan och såfortsom det hände lämnade jag honom. Han kommer aldrig få chansen att slå

    Henne jag kommer kämpa

    Med

    Näbbar och klor för att det aldrig ska

    Hända att hon får bo hos honom. Hon älskar sin pappa så umgänge kan dom ha fast bevakat isåntfall enbart för hennes skull och bara om hon skulle vilja det och visar att hon känner sig trygg i det och mår bra utav det annars får det också vara. Spm sagt efterlyser endast hjälp om

    Hur jag jag

    Gå visare i detta rent juridiskt.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (a) skrev 2015-04-25 22:38:49 följande:

    Jag dömer inte dig däremot vill jag att du ska ta en funderare på om det är värt det att slösa bort ditt och din dotters liv på en galning.

    Man blir sjuk i huvudet av att ha en våldsam man som hotar och manipulerar hela dagarna.Som en vuxen dotter till ett liknande charmtroll kan jag säga att det har förstört mig så mycket psykiskt så jag vill inte ens tänka på det.Och då var det inga droger eller fängelse inblandat.Men mycket hot och våld 

    Sånt här beteende är inte normalt och det är inte ditt jobb att fixa honom.


    Jag är hemskt ledsen för vad du har fått gå igenom kan inte ens tänka mig hur svårt det måste ha varit för dig. Jag kommer inte gå tillbaka till honom om inte för min egen skull så för min dotter. Är bara så otroligt rädd han har skrämt mig så mycket. Nej jag vet det nu det är inte mitt jobb jag kan inte hjälpa honom. Ja har ett barn nu det är henne jag ska skydda och ta hand om inte honom. Tack snälla för ditt svar hoppas att livet behandlar dig väl vi borde göra en deal aldrig se tillbaka :)?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym soc skrev 2015-04-25 22:51:38 följande:

    Om det finns risk för att din sambo kommer hem och är fortsatt våldsam kan det vara klokt att ta kontakt med till exempel kvinnojouren. De brukar ha lägenheter där kvinnor kan gömma sig under kortare perioder. Sen kan jag bara råda dig som man gjort här ovan att polisanmäla, och dokumentera skador om det är möjligt. Ta även kontakt med familjerätten om du vill stämma för egen vårdnad.

    Om du gjort polisanmälan så borde de i sin tur göra en anmälan till socialtjänsten, så ta kontakt med dem med. Om det är så att du och din dotter behöver hjälp med att gömma er under en längre tid kan socialtjänsten hjälpa. Du kan också prata med dem om att du till exempel vill att din sambo ska lämna up inför umgänge. På så sätt kan du få dokumenterat att han drogar.


    Tack för svar! Jag funderade på att ringa kvinnojouren och bo där men är rädd att han ska gå efter min familj då. Han vet exakt vart min mamma å syster å

    Pappa osv bor. Har gjort en polisanmälan ska ringa socialen imorgon hur gör jag då? Är det en orosanmälan jag gör då? Eller förklarar jag bara situationen funderar också på om

    Jag ska ringa hans frivårdare och förklara

    Bara så att så många instanser som möjligt har det dokumenterat. Är bara så rädd för att gå emot

    Honom i en rättegång han kan verkligen prata ur sig vilken situation som helst. Han känner rättsystemet väldigt bra. Och så har han ett

    Psykiskt grepp så han hotar med att döda min familj om jag tar hans dotter eller att han ska kidnappa henne eller bara en sån sak som

    Att '' får jag inte alltid som jag vill i slutändan, det kommer sluta med att du får

    Ge upp henne''
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Fia) skrev 2015-04-25 22:51:59 följande:

    Hon gör väl som de flesta andra, flyt en stund, går tillbaka, blir sönderslagen och lämnar och går sedan tillbaka. Synd om barnet bara.


    Men snälla varför kommenterar du ens? Stackars dina vänner om dom hade hamnat i en sån situation. Det var synd om mitt barn just då. Inte längre för han kommer aldrig bo med

    Oas

    Igen han och jag är slut för alltid det hände idag första gången och han är ute jag har inre flytt jag är

    Kvar i mitt hem med vårt barn. Det här är sista svaret du får av mig. Krya på dig!
  • Anonym (Ledsen)
    StarDuzt skrev 2015-04-25 23:23:24 följande:

    Han är en TjejPlågare o en Blivande BarnPlågare

    Bort bort bort o kom aldrig mer tillbaka är den medizin

    du skall ge honom.

    Fin famillj - jaha varför knarkar han o sitter inne då.

    Hans upphovmän i den fina familjen har uppenbarligen

    fel i de gener de vidarebefordrat till honom.

    Vad brukar han göra när han jobbar o hur bidrar han ekonomiskt

    ink när han var på anstalten


    Jag håller med dig bort bort bort. Dock så måste jag fråga om du tror att hans mamma

    Och pappa stoppat piller i halsen på honom? Det är otroligt fina

    Människor högt utbildade mycket sociala och snälla. Han är

    Så olik dom som det bara går att bli. På anstalt skickade han sin lön varje många det var inte mycket men det var väl nåt. Innan dess har han jobbat hela tiden vet inte vad infon ska hjälpa men där har du den. Som sagt ska absolut inte tillbaka. Även om jag ande velat är det försent nu då Jah har polisanmält honom :)
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (a) skrev 2015-04-25 23:40:05 följande:

    Dealen antagen :)

    Tack själv för ditt svar det värmde och berörde en stor livshemlighet man avslöjade så här mitt i natten.Men det är skönt att få gråta av sig någon procent ibland.

    Men ta hand om dig nu och ikväll är han utelåst för gott...

    Tolerera inte mer skit du är värd mycket bättre.


    Tack du detsamma! Du anar inte vad du gjort för mig och min dotter bara genom att dela med dig. Hoppas du tar dina egna råd också för du är

    Med värd mycket bättre ??
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym soc skrev 2015-04-25 23:34:10 följande:

    Du kan ringa socialtjänsten och göra en ansökan om stöd då det är ditt barn det gäller. Beroende på vilken kommun man bor i kan det vara svårt att få tag på dem under helgen. Det ska finnas en socialjour som åker ut när något bedöms som akut, dock är min gissning att man inte anser detta vara det.

    Det du måste tänka på är att skydda din dotter. Om det finns den minsta risk att han kommer tillbaka och gör er illa så sök skydd. Den forskning som finns visar att det för barn i många fall kan vara värre att se sin förälder bli misshandlad än att själva bli utsatta för våld. Så det är ett övergrepp på din dotter då hon ser dig bli slagen.

    Prata med någon anhörig, vän eller familj som kan stötta dig om du börjar vackla och vill gå tillbaka. Förstår om du just nu känner att du aldrig kommer att göra det. Men är han manipulativ så kommer det troligen bli jobbigt för dig att stå emot.


    Tack igen r svar ska ringa socialen måndag har polisanmält och berättat för min syster så att jag verkligen inte ska gå tillbaka om det skull bli så som du säger att det blir svårt att stå emot. Mitt barn är min värld vill aldrig skada henne på nåt sätt hade tagit bort mig själv från hennes liv om jag visades vara skadlig för henne så det ska nog inte va så

    Svårt att kasta ut psykopaten :) tack snälla

    För ditt engagemang.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (C) skrev 2015-04-26 00:14:09 följande:

    Ts, du är modig och stark. En förebild för ditt barn genom att du nu agerar för ert bådas bästa. Polisen kan nog hjälpa dig med frågor du har om hur du kan söka hjälp. Lycka till!


    Tack så mycket vet inte hur modig jag är, är väldigt väldigt rädd han har haft ett psykiskt tag över mig i 8 år men bort ska vi bort från den här skiten tack för uppmuntrande kommentar ????????
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Linn) skrev 2015-04-25 23:58:09 följande:

    Du vet att det inte är du som bestämmer hur umgänget ska se ut. Så länge han inte slagit barnet har han lika stor rätt till ensamt umgänge som du. Ensam vårdnad har heller inget med att ha makt över umgänget att göra. Dessutom är det mycket svårt att få ensam vårdnad när man skrivit på gemensam.


    Nej det är jag väl medveten om men känns iallafall bättre att ha det. Sen är jag väldigt glad för din skull då du skriver att du varit i samma

    Situation men inte skaffat barn med personen. Cudos! Villen tur för dig då. Inte en endaste gång har jag känt att jag ångrar att jag skaffade barn med honom för

    Annars hade jag aldrig haft mitt underbara fina glada sprudlande intelligenta perfekta lilla barn. Kalla mig självisk men hon saknar absolut inget hon har fått vara med

    Om EN jobbig sak i sitt liv och direkt efter slängde jag ut det. Så sitt du där och tyck att du är mycket bättre hänvisar

    Till tidigare

    Inlägg tycker enbart synd om

    Dig och krya på dig

    Du verkar vara en

    Oempatisk människa som

    Inte har

    Bättre saker

    För

    Sig en lördags kväll än att sitta där på

    Dina höga hästar och trycka ner dom som redan ligger
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (AvS) skrev 2015-04-26 06:39:32 följande:

    Känner till par som fått sina barn omhändertagna av socialtjänsten för att den ena eller båda missbrukar. Att låta sitt barn växa upp med en missbrukare är illa nog. Att han sen misshandlar dig och du väljer att stanna är ett absolut skäl för omhändertagande av barnet enligt LVU. Om du väljer att stanna hos mannen som missbrukar och misshandlar dig istället för att välja ditt barn är upp till dig. Men räkna med om du kopplar in socialtjänsten kommer de att ställa det kravet på dig att du lämnar mannen för att få behålla barnet. På mycket goda grunder. Och det säger jag inte för att vara taskig, så ser fakta ut.


    Det vet jag just därför lämnar jag nu när vi har barn och inte 8 år sen
Svar på tråden Min man slår mig framför vårt barn