• Anonym (Hehe)

    Hur skulle du uppfatta denna facebookuppdatering?

    Om man skriver ut denna status idag då det är regn och nollgradigt.

    Det vart visst klarblå himmel med plusgrader.

    Vad skulle du tolka det som?

  • Svar på tråden Hur skulle du uppfatta denna facebookuppdatering?
  • Olympia

    Jag avskyr kryptiska eller halvfärdiga uppdateringar på Facebook
    Endera skriv så att alla förstår annars skicka privata meddelanden till de som du vill berätta för.

  • Lavish

    Jag hade trott att det var annat väder där du var och tyckt att det var en värdelöst ointressant uppdatering. Är väl inte tillräckligt intresserad av andra för att försöka läsa in dubbla betydelse i en uppdatering om vädret. 

  • Mrs D

    Skulle tolka det som att du var någonstans med den typen av väder

    Grattis till plusset.

  • Anonym (roligt)
    Anonym (Hehe) skrev 2015-04-26 18:50:12 följande:

    Okej, jag har gjort IVF och varit väldigt öppen med våran resa vi gjort genom åren för att få ett barn. Har skrivit ut på Facebook för släkt och vänner om vad som händer och nu idag plussade jag. Jag tänkte att det skulle vara roligt och skriva ut det när alla ändå vet att vi kämpar för barn så kan dom stötta oss.

    Jag vill inte skriva ut det direkt utan först ge en hint. Började tänka på clearblue (klarblå) och sedan plusgrader trots att det inte är det idag. Skulle se om de va någon på FL som hajade vad jag menade


    Folk här fattar nog ingenting haha. Jag tänkte "personen är ironisk" men har du vänner med barn och släkt och familj som vet din resa med IVF tror jag de är bättre på att förstå och då blir det roligt! Tycker iaf jah, som du sa "en hiNt"!

    Grattis förresten :)
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Hehe) skrev 2015-04-26 16:56:36 följande:

    Om man skriver ut denna status idag då det är regn och nollgradigt.

    Det vart visst klarblå himmel med plusgrader.

    Vad skulle du tolka det som? smile1.gif


    Jag hade tolkat det som att du harturen att få en solglimt idag medan jag på annan ort eller nån mil ifrån har regn. Här kan vi ha solsken medan svågern en km bort har regn ibland. Så jag hade trott att du stoltserade med vädret. Och här har vi 10 plusgrader så jag hade inte tänk i några gravid banor öht
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Hehe) skrev 2015-04-26 18:50:12 följande:

    Okej, jag har gjort IVF och varit väldigt öppen med våran resa vi gjort genom åren för att få ett barn. Har skrivit ut på Facebook för släkt och vänner om vad som händer och nu idag plussade jag. Jag tänkte att det skulle vara roligt och skriva ut det när alla ändå vet att vi kämpar för barn så kan dom stötta oss.

    Jag vill inte skriva ut det direkt utan först ge en hint. Började tänka på clearblue (klarblå) och sedan plusgrader trots att det inte är det idag. Skulle se om de va någon på FL som hajade vad jag menade smile1.gif


    Vi har haft tio plusgrader idag.

    Hade INTE reflekterat över den sortens inlägg
  • Anonym (Cilla)

    Om personen var på annan ort skulle jag tänka att  de hade mer tur med vädret än oss, om vi var på samma ort skulle tro att personen försökte vara rolig och ironisk över skitvädret. 

  • Anonym (Cilla)

    Och när jag fick reda på vad det handlade om skulle jag bara tycka det var pinsamt om jag ska vara ärlig, jag har vänner som alltid ska vara så kryptiska och roliga och det är bara jobbigt när de förväntar sig att man ska gissa..

Svar på tråden Hur skulle du uppfatta denna facebookuppdatering?