• Enilorac

    Vinterbäbisar i Göteborg?

    Hej hej!
    Jag väntar mitt/vårt första barn i december och skulle tycka att det vore jättekul att komma i kontakt med någon/några fler i damma sits. Jag bor i centrala Gbg och är 31.

  • Svar på tråden Vinterbäbisar i Göteborg?
  • LAJN

    Hej!
    Jag är 27år och väntar en dotter i december/januari (är i vecka 21+4).
    Jag bor i HisingsKärra tillsammans med min sambo och vår hund.

  • bebba83
    LAJN skrev 2015-08-23 15:06:37 följande:

    Hej!

    Jag är 27år och väntar en dotter i december/januari (är i vecka 21+4).

    Jag bor i HisingsKärra tillsammans med min sambo och vår hund.


    Välkommen!!! Hur mår alla blivande mammor??
  • LAJN
    bebba83 skrev 2015-08-23 16:25:28 följande:

    Välkommen!!! Hur mår alla blivande mammor??


    Jag mår fint! Det var lite kämpigt i början med illamående och ömma bröst och trött rygg mennu är det lugnare
  • bebba83
    LAJN skrev 2015-08-23 19:50:24 följande:

    Jag mår fint! Det var lite kämpigt i början med illamående och ömma bröst och trött rygg mennu är det lugnare


    Skönt ! Ja nu ska väl vara en "bra" period innan det blir tungt
  • Kanelbulle88
    bebba83 skrev 2015-10-12 11:58:46 följande:

    Hej morsor hur mår ni? ???


    Åh önskar jag kunde säga fantastiskt, som svar på din fråga.
    Jag är hemma sjukskriven sedan ett par veckor, pga foglossning.
    Inte sovit en hel natt på väldigt länge.
    Ser ut som om jag kommer bli hemma tidEn ut tills bebisen kommer. Hade knappt en aning om att foglossning kunde vara ett sådant problem... Men nu vet jag.
    Vattengympa och bälte är min räddning just nu.
    Hur mår du? När vaR det du skulle ha?
  • bebba83
    Kanelbulle88 skrev 2015-10-26 06:48:13 följande:

    Åh önskar jag kunde säga fantastiskt, som svar på din fråga.

    Jag är hemma sjukskriven sedan ett par veckor, pga foglossning.

    Inte sovit en hel natt på väldigt länge.

    Ser ut som om jag kommer bli hemma tidEn ut tills bebisen kommer. Hade knappt en aning om att foglossning kunde vara ett sådant problem... Men nu vet jag.

    Vattengympa och bälte är min räddning just nu.

    Hur mår du? När vaR det du skulle ha?


    Nej va säger du??? Men fy! Skickar styrkekramar! Det låter ju fruktansvärt hur lång tid Har du kvar? Jag ska ha 29e så e i vecka 36 nu....
  • Kanelbulle88

    Nu är det ju nedräkning.. Försöker vila så ska det nog gå bra.
    Då är du ju snart i mål... Kul!
    Min lilla är beräknad till 24 december. Jag hoppas ju att hon skall komma lite innan eller efter... Så att hon slipper födelsedag på julafton. blir spännande.

    Har yogan varit bra?

  • bebba83

    Ja hoppas tiden går fort för oss båda! Yogan va kanon, lärde mig mkt bra med andningen!nu går vi i föräldragrupp och repeterar och börjar den mentala förberedelsen på allvar. Shit vad verkligt allt börjar bli!

    Ja hoppas hon kommer lite efter om inte annat får man se det som världens bästa julklapp

    Så ni vänta också en flicka? Vad skoj! Har ni bestämt namn?

  • Kanelbulle88
    bebba83 skrev 2015-10-27 18:59:34 följande:

    Ja hoppas tiden går fort för oss båda! Yogan va kanon, lärde mig mkt bra med andningen!nu går vi i föräldragrupp och repeterar och börjar den mentala förberedelsen på allvar. Shit vad verkligt allt börjar bli!

    Ja hoppas hon kommer lite efter om inte annat får man se det som världens bästa julklapp

    Så ni vänta också en flicka? Vad skoj! Har ni bestämt namn?


    Våran föräldragrupp startade igår...
    Jag tyckte faktiskt det var ganska bra, både stt få svar på sina frågor samt att få höra andras tankar.

    Ja vi har kollat och det är en flicka.
    Vi tror vi har ett namn... Hoppas tänkta namnet passar henne... När hon kommer ut.
    Har ni bestämt namn?
  • bebba83
    Kanelbulle88 skrev 2015-10-27 20:17:37 följande:

    Våran föräldragrupp startade igår...

    Jag tyckte faktiskt det var ganska bra, både stt få svar på sina frågor samt att få höra andras tankar.

    Ja vi har kollat och det är en flicka.

    Vi tror vi har ett namn... Hoppas tänkta namnet passar henne... När hon kommer ut.

    Har ni bestämt namn?


    Går ni också på kba sjukhus? E ni en bra grupp?

    Ja vi e nog ganska överens om namn. Hoppas också att det kommer passa när hon väl kikar ut
  • Kanelbulle88

    Nej vi går här i särö, där jag har min barnmorska. Vi är på kba sjukhus när det är kontroller som ultraljud osv.

    Är du hemma nu eller arbetar du?

  • bebba83
    Kanelbulle88 skrev 2015-10-28 08:56:14 följande:

    Nej vi går här i särö, där jag har min barnmorska. Vi är på kba sjukhus när det är kontroller som ultraljud osv.

    Är du hemma nu eller arbetar du?


    Jaha ok är dom bra där?nej jag har gått hemma sen 5 veckor tillbaka....jobba natt inom vården var inte hållbart längre. ..
  • Kanelbulle88

    Det förstår jag... Måste vara enormt tungt.

    Jag har varit hemma i tre veckor och jag tycker att det är tråkigt.

    Orkar ju inte så mkt så det blir mest vila.

    lutar åt att det blir till att vara hemma fram tills bebisen kommer.

    Är du klar med alla förberedelser och måste ha saker? Jag började ganska tidigt vilket var tur.... Hade inte orkat med allt nu. Så skönt att det bara är småsaker kvar.

  • bebba83

    Nej det är klart om du har så ont att orken inte riktigt finns där. Vissa dagar tycker ja de e skönt å vissa dagar lite långtråkigt.... börjar få lite krämpor nu så e inte heller piggast i stan alla dagar. Ja vi e klara med allt. Tom packat väskan till BB visst e de skönt att ha gjort det mesta? Går runt hemma och tittar på sängen som är bäddad å tänker att snart ligger det en liten flicka där. Helt galet!

  • Kanelbulle88

    Messade dig... Hoppas det kom fram.

    Jag försöker stoppa mig själv från att ta i.... Det är så lätt att vilja ha allt och springa och köpa saker man förmodligen inte behöver. Försöker tänka efter men ibland är det svårt. Allting är så gulligt till bebisar.

    Har snart handlat det mesta... Men väntar nog en liten stund till innan jag sätter ihop vaggan, vagnen och bäddar fint osv. Är sugen men det är ju ett tag kvar så lite tidigt än.

    Hur går det med bonusarna? Är det laddade och längtar?

  • bebba83
    Kanelbulle88 skrev 2015-10-28 17:17:28 följande:

    Messade dig... Hoppas det kom fram.

    Jag försöker stoppa mig själv från att ta i.... Det är så lätt att vilja ha allt och springa och köpa saker man förmodligen inte behöver. Försöker tänka efter men ibland är det svårt. Allting är så gulligt till bebisar.

    Har snart handlat det mesta... Men väntar nog en liten stund till innan jag sätter ihop vaggan, vagnen och bäddar fint osv. Är sugen men det är ju ett tag kvar så lite tidigt än.

    Hur går det med bonusarna? Är det laddade och längtar?


    Ha ha jo då men de går inte å svara! Alltså denna sidan!!! Ja visst blir man lite tokig, finns ju så mkt gulligt men försöker också stoppa mig mig ibland ja den äldsta ser fram emot det! Hon e 7 men lillen e bara 2 så han förstår nog inte riktigt. ... vad säger dina bonus??
  • Kanelbulle88

    Nej det är galet, denna sida fungerar inte riktigt som det ska ibland.

    Loggade in på vanliga sidan istället för appen, men det fugerar sisådär ändå.

    Jo nu ser vi alla fram emot det... Kanske är oense om namn men de kommer nog att ha åsikter vad vi än väljer. Generationsskillnad i tycke och smak mellan mig en 33 åring och ex yngsta bonusen som är 10 år. Han tycker kanske hon ska heta som coola namnen i dataspelens värld...

    De är ju lite äldre (10 och 13) så de är ju verkligen medvetna och tycker, tänker och känner mkt.

    Det var lite omställning i början att vänja sig vid tanken, men nu har alla landat och tycker det ska bli mysigt. Längtar massor.

    Jag är också hemma nu...

    Åker alltid in på tisdagar iaf till kba sjukhus för vattengympa.

    Tjoa om du har tråkigt och känner för en fika eller något.

Svar på tråden Vinterbäbisar i Göteborg?