Inlägg från: Anonym (Pysoriasis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pysoriasis)

    Utomlands resor och bonusbarn

    Sitter i en knivig sits. 
    Jag och sambon har levt tillsammans i 8 år och under våra första år innan vi skaffade gemensamma barn för 4 år sedan åkte vi utomlands två gånger om året och då utan hans två äldre barn.  
    Barnens mamma misstyckte och påverkade barnen till att vi var dumma som aldrig tog med oss dom. 

    Nu är det så att vi har två gemensamma barn och jag vill få gärna åka på en resa då jag har problem med psoriasis och det blir bättre i sommarväre och bad i salt vatten. 
    Kommer inte ha råd att åka hela familjen så jag vill gärna åka med sambon och våra två barn. Dom äldre barnen kommer tycka det är orättvist men jag tycker inte det för det handlar ju om min hälsa. Eller vad tycker ni? Kan vi åka bara delar av familjen? 
    Vi har åkt en gång med barnen då jag var gravid med första gemensamma barnet..

  • Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (X) skrev 2015-04-27 20:07:18 följande:

    Jag skulle förstå om bonusbarnen känner sig åsidosatta som inte får följa med! Jag har inga bonusbarn, men i teorin skulle jag inte kunna tänka mig att välja bort två barn som inte får följa med. Vad säger din make om att du inte vill ha med dem?


    Han är helt ok med det han har ju åkt tidigare utan dom
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (.) skrev 2015-04-27 20:40:23 följande:

    får de åka någon gång med mamman? Eller blir de allrid de barnen som sitter hemma under loven? Om de reser med mamma annars är det ju inget om.att favorisera vissa barn

    . Å andra sidan så bryr han sig inte om hans andra 2 barn får "mindre" eller inte alls uppleva något tillsammans med deras pappa?

    nej, jag skulle förstå dem att de känner sig åtsidosatt men det är en diskussion de får ta med sin pappa, att du inte bryr dig kan ingen tvinga dig till.

    Din hälsa å andra sidan, blir ju en familjesemester hur du än vrider på det. Men det är ju er familj och i den ingår inte hans tidigare barn, dra den gränsen för dem ist för att disskuetar massa om att de sätter orimliga krav, de är barn och vill umgås med sin pappa. Säg det direkt så slipper ni de kommande diskussionerna framöver. och tänk såhär:

    Om några år kanske dina barn är de som inte får följa med din far om ni går isär och han skaffar en ny:) och då blir det ju lika:)

    Eller vadå?


    Mamman har också skaffat fler barn och dom är små så nu dom senaste åren när det är småbarn hos både oss och hos mamman har dom inte varit på någon resa förutom med oss då för 1,5 år. 
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Syskon som syskon) skrev 2015-04-27 20:50:05 följande:

    Tycker att det är idiotiskt att gå in i en relation med någon som redan har barn om man inte vill acceptera att han är lika mycket pappa till dom barnen som era gemensamma.

    Era barn är faktiskt syskon.

    Hans barn blir lika sårade av att inte få vara med sin pappa som era gemensamma skulle bli.

    Hur kan man som mamma inte kunna se värdet i alla barn?

    Mina "halv" syskon fick aldrig vara med när vi var små och jag tycker att det är så jäkla fel gjort av mina föräldrar så att jag spyr på det ibland.

    Acceptera barnen och ta med dom eller stanna hemma.


    Men om det skiljer över 10 år i ålder så kanske man inte alltid kan åka på semster tillsammans? Tror inte 12 ådringen vill med till finland på mumindalen nästa sommar
  • Anonym (Pysoriasis)

    Vill inte åka utan mina barn för jag kan inte vara borta från dom en vecka 

  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Q) skrev 2015-04-27 22:59:16 följande:

    Åk ensam med dina barn så åker han nånstans med sina.

    Jag är av åsikten att man inte tar med sig hälften av barnen. Kass pappa!!!


    Det är våra gemensamma och inte bara mina barn 
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (kåäståt) skrev 2015-05-01 20:43:53 följande:

    Lämna alla barnen hemma med pappan och åk själv på din hälsoresa.


    Kan inte vara borta från mina barn så länge annars hade jag gjort det utan att blinka
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Bb) skrev 2015-05-01 21:49:53 följande:
    Den känslan är nog något du bör bearbeta. Att inte kunna vara ifrån sina barn en ynka vecka känns inte helt sunt. Det kommer du behöva lära dig att vara.
    Yngsta är bara 1 år? och min äldsta är bara 3,5 år så den dagen kommer då jag kan åka utan dom
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Pysoriasis) skrev 2015-05-05 10:23:47 följande:
    Yngsta är bara 1 år? och min äldsta är bara 3,5 år så den dagen kommer då jag kan åka utan dom
    Nä, det kvittar för honom om alla barnen är med..
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Elakt) skrev 2015-05-05 10:27:25 följande:

    Om ni har åkt utan bonusarna varje gång så är det taskigt, ja.

    Låt dom åka med, åk själv eller åk inte alls

    Tycker synd om dom som har en bonusmamma som dig


    Har skrivit att vi åkt med dom två gånger och jag och sambon har åkt å 5 eller 6 resor själv under 7 år..
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (Inte så ego) skrev 2015-05-05 11:22:21 följande:

    Om ni inte har råd att åka alla, så kan ju du stanna hemma o pappan tar med sig barnen o åker. Hur skulle det kännas för dig?

    Semester är ju inte receptbelagd...

    Som någon annan skrev, skulle du kunna tänka dig att lämna de två äldre barnen hemma om de vore dina från tidigare förhållande?


    Det skulle vara helt ok för min del om sambon och hans två äldre barn skulle åka själv en vecka på semster men nu var ju resan tänkt för mig eftersom jag skulle behöva åka till ett sol och bad ställe pga min psoriasis. 
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (@) skrev 2015-05-05 11:35:45 följande:

    Ta med hans barn på den resan och låt dina barn stanna hemma vet jag, finns säkert ngn mormor morfar som han passa dina barn i ngn vecka.


    Mina föräldrar skulle mer än gärna "lån" mina barn en vecka men jag kommer aldrig klara av att vara borta från dom 1 vecka.
  • Anonym (Pysoriasis)
    AnnaSthlm skrev 2015-05-06 08:28:14 följande:

    Fy så knepigt. Jag hade aldrig i livet åkt på semester med 4 små barn - det blir ingen semester då. Samtidigt är det inte heller ett alternativ att aldrig få ha semester innan de äldsta barnen är myndiga. Ni måste dela på er på något sätt. Att du ex. åker själv med minstingen eller att ni åker utan bonusarna nu och pappan åker någonstans endast med dem sedan.

    Det är givetvis orimligt att alla barn ska vara med på allt alltid , samtidigt som varje barn måste få vara med på något.


    Varför skulle du aldrig åka med alla barn om du hade haft 4 barn?
    Om vi hade haft råd hade vi tagit med alla fyra, dom stora är så stora så man inte behöver sitta och passa dom när dom är vid poolen och sköter sig rätt ok själva.
  • Anonym (Pysoriasis)
    Anonym (W) skrev 2015-05-10 06:03:56 följande:

    Du får väl gå på ljusterapi om ni nu inte har råd att resa med alla barnen.


    Hade det varit ok om sambon och hans äldre barn stannar hemma och jag åker med våra gemensamma barn och min mamma istället då?
  • Anonym (Pysoriasis)

    Fast det blir väl också orättvist 

Svar på tråden Utomlands resor och bonusbarn