• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är skägg snyggt?
  • Kaupa Jaur

    Mustasch - NEJ! Inte på någon!


    Skägg (långt) - NEJ! Inte på någon!


    1-2 cm skägg - JA!


    Skäggstubb! - Är i himlen!

  • tankfull
    sextiotalist skrev 2015-04-30 10:51:30 följande:

    För män som klär i skägg och ha en jämn skäggväxt kan det vara supersnyggt. På jobbet är det flera som till och från har skägg, inga hängiga och degiga hakparti där inte som ska döljas.

    På de som har ojämn skäggväxt ser det bedrövligt ut.

    Jag tycker många gånger slätrakade män ser ut som barnrumpor i ansiktet


    Håller helt med, fin och jämn skäggväxt ska det vara. Inga glesa fläckar.
    Men jag kan ibland tycka att det är lite synd då yngre män skaffar skägg tidigt, för det är lite åldrande - och varför se ut som 40 då man är 25? Man kommer liksom dit ändå och då kan det vara kul att inte alltid ha sett likadan ut...
    Längre helskägg gillar jag inte alls, men välvårdat skägg i lite olika varianter kan vara ett spännande karaktärsdrag. Tyvärr har jag väldigt känslig hy och blir totalt rödmosig i ansiktet om jag kyssts med en skäggig man...men det kan det väl vara värt om han klär i skägget! Jag svarade ja på frågan men med vissa reservationer.
  • The past is now

    Nej fy fan! Jag "ser" massa kryp och jag skulle aldrig få för mig att pussa en man med skägg. Stubb är lika illa, det rivs och sticks.

  • Anonym (mor)

    Om skägg är snyggt eller inte beror väl på hur bäraren ser ut! TEX En kort och tjock ofräsch liten typ med skäggstubb ser förjävlig ut medan en lång, stilig, fräsch man i likadan skäggstubb ser bara toppen ut.

  • fluu

    Själv gillar jag modell "Olof Mellberg" bäst. Mustasch är bara snyggt på fåtalet äldre gubbar, långt skägg är snyggt på fåtalet och skäggstubb har jag svårt för, det rivs ju


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (mor)
    fluu skrev 2015-04-30 15:36:39 följande:

    Själv gillar jag modell "Olof Mellberg" bäst. Mustasch är bara snyggt på fåtalet äldre gubbar, långt skägg är snyggt på fåtalet och skäggstubb har jag svårt för, det rivs ju


    Kan långt skägg verkligen vara klädsamt på ngn annan än tomten?
  • fluu
    Anonym (mor) skrev 2015-04-30 18:10:21 följande:
    Kan långt skägg verkligen vara klädsamt på ngn annan än tomten?
    På ett fåtal som sagt(enligt mig då). Har en vän som har nästan 20 cm skägg och är skitsnygg, men han är kanske ganska unik ;) Det beror nog också lite på klädstil och så.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • j a d e d
    Zarch skrev 2015-04-30 23:02:26 följande:

    Provokativt ämne. Luktsaltet åker fram här.


    Jag har andats i påse hela kvällen här.
  • Zarch
    j a d e d skrev 2015-05-01 00:09:47 följande:

    Jag har andats i påse hela kvällen här.


    Moroccan oil-doppat skägg kan också fungera som substitut.
Svar på tråden Är skägg snyggt?