• Anonym (Förbannad!)

    Pappan vill att JAG ska betala resan!!

    Min tonåring bor hos mig och träffar sin pappa ca varannan helg.
    Nu ska pappan tillsammans med sin familj; fru o två yngre halvsyskon, åka på semester i sommar. Utomlands i en vecka. 
    Vår dotter erbjuds följa med. Om JAG betalar hennes resa. Pappan menar att han bidrar till resan genom att betala månatligt underhåll 1273 kr per månad året runt.
    Vad är detta för dumheter?!! Som om samtliga ensamstående föräldrar räknar in en utlandsresa för barnet per år i underhållsstödet?!
    Jag har inte råd!!!
    Det går inte diskutera med människan som på fullt allvar verkligen resonerar såhär!
    Förslag till argument tages ändå tacksamt emot!!!

  • Svar på tråden Pappan vill att JAG ska betala resan!!
  • Anonym (-)
    Sophan skrev 2015-04-28 19:25:09 följande:

    Det var ju exakt det jag var ute efter!

    Jösses...

    Om det finns en lista och det inte står något om semestrar så visa pappan det då.


    Sorry!
  • Anonym (Förbannad!)
    nevermind skrev 2015-04-28 21:56:30 följande:

    TS, tycker dottern ens om sin pappa..? Han är ju värsta svinet!!!


    Det är ju hennes pappa trots allt. Men de har ju inte en kanonrelation precis...
    Tänker att hon resonerar lite som jag när det kommer till kärleken till ens barn; man älskar men tycker inte om det negativa beteendet.
  • Anonym (Hälften)
    Anonym (Förbannad!) skrev 2015-04-28 21:11:11 följande:

    De allra flesta verkar förstå mig!
    Och jag känner inte att jag ändrar mig alls i min uppfattning när jag läser de inlägg som menar att pappan tänker rätt.


    Dottern har det bra. Det kan man ha även om man inte kan åka utomlands.
    Anonym (Hälften) skrev 2015-04-28 20:48:32 följande:Men herregud, dom måste väl kunna göra roliga säker även när ts barn inte är med! Dom är en familj även utan henne!

    Har man barn ihop hjälps man åt
    Absolut, de gör mycket roliga saker utan henne. Det ifrågasätter jag inte det minsta.
    Men att begära att jag ska betala en semesterresa som HAN arrangerat är too much!

    Jag passade på att fråga hur han tänkte kring att hon om ett par år tar studenten...Gissa vem som ska stå för hela det kalaset, inkl bal etc om hon vill gå på det?! Jo jag naturligtvis. Han betalar ju underhåll.

    Fast där tycker jag han har fel! Enl min åsikt ska ni ju även dela på de. När de gäller sånna dyrare saker som i de här fallen, resa och student/bal så hjälps man åt.
  • Lindsey Egot the only one

    Stackars barn som fick ett stolpskott till far.

    Du har inte skyldighet att betala semester som dottern ska ha med honom. Sedan att han straffar dottern är något HAN får stå för. Du ska ju inte på någon resa och du har gärna dottern hemma. Det är bara HAN som förlorar på det. Påtala det för honom.

    Låter som om han tror att han gör dig en tjänst att ta med tösen på resan så du slipper henne. Men det ska du göra klart för honom att så är det inte. Du ska göra klar för honom att INGEN förälder vill vara ifrån sitt barn och ska göra allt för att ses så ofta och länge som möjligt och att klaga på att man inte har råd. Nä då kanske han inte borde ha skaffat fler barn.

    Nä stolpskott och idiot är bara förnamnet

  • Lindsey Egot the only one
    SchaefferBoy skrev 2015-04-28 19:39:26 följande:

    Beror ju på. Vem får barnbidraget? Jag antar det är du.

    Så du menar att du får 1050 kr x 12 mån = 12 600 per år + underhåll 1273 x 12 = 15 276 kr

    27 876 kr per år + flerbarnstillägg.

    Medan han gör en förlust på 15 276 kr per år.

    Det ger en skillnad på 43 152 kr per år för barnet utan flerbarnstillägget mellan dig och pappan.

    Självfallet kan du pröjsa resan om det inte är över 4-5000kr, då delar ni.


    Oj! Hur tänkte du här? Det måste gått fel nånstans va?

    Så barnet kostar absolut ingenting under ett år utan enbart en vecka i Grekland när det är all inclusive?

    Då gäller det att unga damen äter upp sig för sina resterande 25 veckor under semestern så hon inte går hungrig resten av året.

    JÖSSES!
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Hälften) skrev 2015-04-28 20:18:08 följande:

    Jag är splittrad här. Tycker du borde betala hälften.

    Jag ser de som så att hsn betalar hälften av resan till sina yngre barn och hans fru hälften.

    Dom kanske inte har råd att betala men vill gärna åka ändå


    Så när TS åker på semester med barnet så ska han betala hälften också då hoppas jag. Rätt ska va rätt va?
  • SchaefferBoy
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-28 23:06:31 följande:
    Oj! Hur tänkte du här? Det måste gått fel nånstans va?
    Så barnet kostar absolut ingenting under ett år utan enbart en vecka i Grekland när det är all inclusive?
    Då gäller det att unga damen äter upp sig för sina resterande 25 veckor under semestern så hon inte går hungrig resten av året.

    JÖSSES!
    Nej något gick gravt fel med ditt tänkande! Var fan såg du att jag skrev att barnet inte kostade något. Du menar att det är helt okej med 50.000 kr skillnad på om man har penis eller vagina, för att ha barnet runt 300 dagar hos sig per år? Kostar dina egna barn 60.000kr per år??? x 5 = 300.000 per år??? tror du jag tror på tomten eller? HAHahaha.


  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (Hälften) skrev 2015-04-28 22:52:16 följande:
    Fast där tycker jag han har fel! Enl min åsikt ska ni ju även dela på de. När de gäller sånna dyrare saker som i de här fallen, resa och student/bal så hjälps man åt.
    Resor ingår inte i underhållet och TS är inte skyldig att betala något till pappan eftersom hon är huvudförsörjaren för barnet. Ett barn kostar 1,1/2 miljon från födseln till 18 års dagen. För 20 år sedan var den summan 1miljon kronor. Oavsett så kommer pappan under denna tiden betala 274 968kr i underhållsbidrag.

    Och några här sitter och tycker att TS ska betala hälften av en resa. HAN tjänar på att TS tar hand om hans barn. Han betalar 1/6 av den kostnaden som hans barn egentligen kommer kosta.
  • Lindsey Egot the only one
    SchaefferBoy skrev 2015-04-28 23:17:56 följande:
    Nej något gick gravt fel med ditt tänkande! Var fan såg du att jag skrev att barnet inte kostade något. Du menar att det är helt okej med 50.000 kr skillnad på om man har penis eller vagina, för att ha barnet runt 300 dagar hos sig per år? Kostar dina egna barn 60.000kr per år??? x 5 = 300.000 per år??? tror du jag tror på tomten eller? HAHahaha.


    Läs mitt inlägg här innan. Lär dig något
  • Anonym (D)
    SchaefferBoy skrev 2015-04-28 23:17:56 följande:
    Nej något gick gravt fel med ditt tänkande! Var fan såg du att jag skrev att barnet inte kostade något. Du menar att det är helt okej med 50.000 kr skillnad på om man har penis eller vagina, för att ha barnet runt 300 dagar hos sig per år? Kostar dina egna barn 60.000kr per år??? x 5 = 300.000 per år??? tror du jag tror på tomten eller? HAHahaha.
Svar på tråden Pappan vill att JAG ska betala resan!!