• soofa

    Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

    miamarina84 skrev 2015-05-17 12:31:56 följande:
    Själv ska jag ha mens i början av juni, så den hoppas vi på att vi slipper då vi försökt i snart sju månader...
    Åh, då hoppas jag att det blir er tur nu! När har du BIM? Så jag kan lägga till dig i listan. Glad
  • soofa
    Symetrical skrev 2015-05-17 15:24:44 följande:
    Snarare inte riktigt kloka! smile2.gif
    Hahaha! :D
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-17 16:05:20 följande:
    Haha!! :D

    Alltså jag satt och verkligen fulgrät (tyst...så tyst det gick) i badkaret imorse. Tyckte jag kände molvärk i tjejmagen så jag tog ett ältest. Ingen jäkla stegring alls. Yttepytte rosa linje så jag börjar tro att jag

    1. Missat ÄL (då jag fick ganska starkt test samma dag som soofa, minns inte vilken dag jag la upp testet). Har dock inte haft några andra symptom på ev ÄL

    2. Att min kropp är helt bananas och bara retas med mig

    3. Att jag har slut på ägg. Ingen äggproduktion här inte. Ingen värphöna nej.

    Så ja. Efter testet så fixade jag mig ett varmt bad och lät tårarna rinna. Jag var som en öppen kran, vattenfall. Efter det kändes det så skönt ändå, men man blir så himla ledsen. Nu kan ju ÄL komma närsomhelst, det är bara det att man vet inte när och det tär på en.

    Om jag nu har en lång menscykel, som jag verkar ha, hur ska jag kunna räkna ut nästa ÄL? Min senaste menscykel var på ca 58(!!) dagar. Idag är jag inne på CD18.
    Men du. <3 Ibland behöver man det där, bara låta tårarna komma. Känslorna ligger ju där någonstans och låter man dem inte komma ut någon gång så blir man nog galen.

    Jag tror på det alternativet att kroppen bara bråkar med dig, kroppen kan ju dessvärre göra det ibland men sen kickar den igång igen! KRAM!
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-17 16:30:51 följande:
    Förhoppningsvis är det så. När jag kollar min "app" nu så ser jag att jag började få äl-flytningar på CD42, och rejäla stegringar på CD43 som ökade fram till CD45 då jag fick positivt ältest (där testlinjen var mkt starkare än kontrollstrecket). Lång väntan om det blir samma cykeldag den här månaden också. Tack!
    soofa skrev 2015-05-17 16:14:30 följande:

    Men du. <3 Ibland behöver man det där, bara låta tårarna komma. Känslorna ligger ju där någonstans och låter man dem inte komma ut någon gång så blir man nog galen.

    Jag tror på det alternativet att kroppen bara bråkar med dig, kroppen kan ju dessvärre göra det ibland men sen kickar den igång igen! KRAM!


    Jaa. Haft mycket känslor inombords, dels pga jobbet och så barnlängtandet. Jag fungerar lite så, samlar på mig mycket för att sen explodera.

    Tack gulle! Kram. Hur mår du idag förresten? Känner du fortf av ägglossningen?
    Förstår dig, jag är precis likadan. När det brakar så brakar det rejält, för allt som är dåligt är världen. Men det är så jäkla skönt efteråt!

    Jodå, jag mår bra. Har lite molande värk i magen men det kan ju vara precis vad som helst. Jag hoppas att ägget har släppt i dag!
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-17 17:22:31 följande:
    Heja ägget! Heja spermz! :D Håller verkligen tummarna nu!
    Aniroma skrev 2015-05-17 17:01:54 följande:

    Jag tror att tanken är att man ska börja på första mensdagen egentligen för att få så bra effekt som möjligt. Man ska bara äta det fram till äl nämligen och sen sluta. Och tar det sig inte då så börjar man på första mensdagen igen. Men om du hade äl så himla sent i din cykel förra gången så kanske du hinner bygga upp ett litet lager. Om jag vore du skulle jag prata med dem på hälsokosten! :)

    Jag kollade ältest precis, hade liten stegring igår och nästan fullt nu. Jag hade äl på dag 22 sist, idag är jag på dag 17, så det blir definitivt tidigare för min del!!


    Tack :) Ska kolla upp detta. Verkar ju funka för dig så förhoppningsvis fö mig också :)

    Jag tippar på att du får positivt ältest på må eller tis! :)
    Tack så mycket! Till skillnad från förra månaden då jag inte hade så mycket inplanerat har jag nu två uppbokade och intensiva helger framför mig, vilket jag inbillar mig ska göra att jag tänker mindre på BIM den 31/5.  Drömmer

    Jag hoppas verkligen att din ägglossning kickar igång snart, visste jag att jag var gravid nu hade jag skickat över alla mina ägglossningstester till dig på en gång! 
  • soofa
    ÄL-lista:

    4/5 miachr78
    10/5 linnsanbelle
    10/5 anynumos
    12/5 sofiakb
    12/5 Symetrical
    13/5 Jelu
    13/5 MissMf
    13-14/5 mikamon
    13-14/5 jzz2306
    15/5 Carabellis kusp
    15/5-16/5 Elyssa81
    16/5 soofa
    17/5 Novalilja
    18/5 Brinkly
    18/5 jess06
    18/5 malink80
    19/5 EkoS
    20/5 halo83
    22/5 körsbärsblom90
    22-23/5 vår sommar
    22-24/5 Erna90
    23/5 Aniroma 
    23-24/5 Nystjärna
    25/5 Desideri
    27/5 babytjejen
    27/5 EliWe
    27/5 Fronten
    28/5 cleo
    29-30/5 Ivve91
    29/5 Kolan91
    4/6 sommarblomma1
    Fian88

    BIM-lista:

    16/5 Jade2016
    18/5 miachr78
    19/5 natlin, tredje barnet
    19/5 MatildaMilano
    20/5 Symetrical
    22/5 anynumos, första barnet
    24/5 milla 741
    26/5 linnsanbelle, första barnet
    26/5 sofiakb, första barnet
    26/5 jzz2306, första barnet
    26/5 MissMf, andra barnet
    27/5 Fiijah, tredje barnet
    Carabellis kusp, andra barnet
    29/5 Jelu, tredje barne
    30/5 Elyssa 81
    31/5 soofa, första barnet
    31/5 CissiJissi
    Novalilja, tredje barnet
    1/6 Brinkly, femte barnet
    1/6 jess06, första barnet
    1/6 malink80, tredje barnet
    3/6 EkoS, första barnet
    3/6 miamarina84
    4/6 Fian88, andra barnet
    5/6 körsbärsblom90, första barnet
    5-6/6 vår sommar
    5-7/6 Erna
    6/6 sowe81, andra barnet
    6-8/6 fkh
    7/6 halo83, tredje barnet
    7/6 Nystjärna, andra barnet
    8/6 Aniroma, första barnet
    8/6 desideri
    8/6 NellieMeja
    10/6 babytjejen
    10/6 Fronten
    11/6 EliWe
    11/6 cleo
    15/6 Ivve91
    15/6 Kolan91
    18/6 sommarblomma1

    Trådens Plus
    debbie 85 (BIM 20/5, plussade den 17/5. BF 26/1) Glad
  • soofa
    mikamon skrev 2015-05-17 22:16:13 följande:
    Det hjälper lite åtminstone mitt i den långa väntan :)

    Du är fin du <3 Har en Apotea-beställning på gång. Funderar på att slänga in digitala ältest också, om mitt konto tillåter. Skaffade förresten NC idag, den säger att äl ska ske på tisdag (tydligen mycket fertil idag, haha hoho :p )

    Vad olika alla appar säger?! Nu ska man ju inte lita på en app, men väldigt intressant vad olika det kan vara. (Är app-tokig. Har tre olika appar nu...haha)
    Jag har använt både stickor och digitala äl-tester, tycker det blir mycket tydligare med det digitala men det är ju mycket dyrare och inget man vill använda om man inte är nästan säker på att ägglossningen är på g. 

    Jag har också NC och har använt det i en månad. Innan du börjar mäta och lägger in dina mätningar i appen så kan den bara chansa när du har ägglossning (den blåa grejen i hörnet, ja). Den här månaden uppskattade den att jag skulle ha äl den 15/5 och rekommenderade mig därför att äl-testa några dagar innan dess. När jag la in att de var negativa blev äl-datumet uppskjutet, först till den 16/5 och sen till den 17/5 (eftersom jag hade positiva äl-tester två dagar i rad). Jag tror alltså inte du kan lita på NC-appen riktigt än, innan den har lärt känna din kropp. Förstår du hur jag menar? Första månaden t.ex. så sa den att jag skulle ha mens den 29/4 medan en annan app jag använt i över ett år sa den 2/5 vilket också var det rätta. Jag är dock väldigt nöjd med den, nu när jag använt den lite mer än en månad. 
  • soofa
    halo83 skrev 2015-05-18 16:34:45 följande:

    Ja jag har iofs bara tempar en gång på morgonen. Ska testa å tempa 3 /'så fr jag se om de blir annat... Så här ser iaf mina äl test ut hittills


    Det brukar jag med göra, ibland varierar det mer och ibland mindre och då brukar jag ta medelvärdet på det.
  • soofa
    Nystjärna skrev 2015-05-18 17:11:08 följande:

    intressant och höra :) Jag såg att de vitaminer som jag äter nu innehåller rätt mängd folsyra, men tror ändå jag enbart skall köpa folsyre tabletter sen då jag inte tycker att jag får mer energi eller så utav dess vitaminer. Det där med tempmetoden har jag väldigt dålig koll på vad den innebär. Jag körde med äl test en gång när vi skulle ha dottern för att se när jag hade äl, sen fick jag reda av en bm på ungdomsmottagningen när jag var där att jag hade äl vilket jag misstänkte fast jag tyckte det var tidigt,men på den äl så blev dottern till :) Sen har jag tagit ett äl test för någon månad sedan för att se om jag läste av kroppens signlarer rätt,vilket jag gjorde. Har väldigt tydliga äl känningar och så. Vilket är skönt :) Men funderar på och ändå använda mig av äl test lite för att se,har nämligen test hemma men sambon vill inte att vi skall använda oss av de utan köra på med varannan dag precis som med dottern,samtidigt som han tycker det är jobbigt att det blir så planerat och så,men vet inte riktigt hur man skall göra då om man nu vill bli gravida och samtidigt inte ha sex varannan-var 3 dag för det är planerat och inte heller använda äl-test då känns det svårt. Eller klart det går ändå men kanske tar längre tid och har jag bestämt mig för något vill jag nu,nu,nu. Speciellt när det kommer till graviditet och så. Är jag ensam om detta eller tänker jag knasigt?
    Jag hade en p-piller innan dottern som jag slutade med ca 3 månader innan vi försökte med henne. Efter det skaffade jag spiral som jag hade nästan ett år men då jag hade lite bekymmer med den tog man ut den och jag fick minipiller (Azilia) Men jag mådde så väldigt dåligt utav dom,så valde att efter 4-5 månader och sluta med dem för det blev inte bättre,så använd oss av kondom ifrån januari. Så varit hormonfri sen januari vilket känns bra och skönt. Hoppas det har underlättat frö kroppen. Men märkt att kroppen/mensen varit lite knas pga mycket med jobbet,den kom ett par dagar tidigt för ett tag sen men denna månaden var den exakt på dagen vilket känns som ett bra utgångsläge. :) Men hur hade ni gjort i min sitts? Äl-test eller varannan-till var 3 dag med mys? 

    Sen hur långt innan ÄL och BIM brukar ni börja testa? :)


    Tror ni får komma överens om hur ni vill göra, planerat blir det ju oavsett liksom. :) För mig och min sambo som inte har sex varannan/var tredje dag så passar äl-tester perfekt då vi vet vilka dagar vi ska passa på.
  • soofa
    milla741 skrev 2015-05-18 19:42:01 följande:

    phpKwk03d04571.jpg

    Men kolla här då på kvällskvisten ????


    JEY, vad kul! GRATTIS! :D Nu börjar plussen trilla in! :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni