• Anonym (hemsk?)

    Jag får barn med honom, inte hon (jag är en hemsk människa)

    Jag och min man träffades för några år sedan. Både han och jag kom då ur långa förhållanden och båda hade velat ha barn redan innan de förhållandena tog slut. Så träffade jag min man och eftersom vi båda har haft en barnlängtan under många år började vi försöka ganska snart. Vi visste också att det skulle kunna bli svårt eftersom mannen och hans före detta försökte under många år och många provrörsbefruktningar att få barn pga manlig faktor, men det tog sig aldrig. När vi började träffas var hans ex en riktig ragata som förväntade sig massor av honom trots att de inte var ihop och försökte få honom att prioritera henne över mig. Till slut fick han säga ifrån på skarpen och hon blev då kränkt och de har inte haft direkt kontakt sedan dess, bara råkat träffas på enstaka tillställningar och så. Hon är alltid lika grinig.

    Nu är det så att jag och min sambo har gjort egna provrörsbefruktningar och det tog sig på andra insättningen. Jag tvivlade aldrig på min kropp utan kände att det var så självklart att vi skulle bli föräldrar tillsammans. Nu kommer jag till hur hemsk jag är. Det är att jag bara längtar tills magen börjar växa och hon bara kan bli ännu mer sårad över att sitta där ensam i sin hyresrätt gammal och barnlös. Jag bara längtar efter att hon ska få veta att jag och han är en riktig familj och att jag ger honom det som hon inte kunde! Jag vill nästan bara strö salt i hennes sår. Visa att vi är VI för evigt och att vi har lyckats skapa det finaste som finns. Hur hemsk är jag egentligen?

  • Svar på tråden Jag får barn med honom, inte hon (jag är en hemsk människa)
  • Olympia

    Hur kommer det sig att du inte kan glädja dig åt din graviditet utan att du känner ett behov av att vara elak mot någon annan?

  • AnnaSthlm

    Du får känna och vilja precis vad som helst, men har hoppas för guds skull att du lägger band på dig och inte på något sätt visar hur du känner om ni någonsin ses,först DÅ blir du en hemsk person.

    Du inser självklart att hon har spenderat många år av sitt liv på att försöka få barn med din man som har fertilitetsproblem. Nu är det kanske för sent att försöka med en annan. Att förbli ofrivilligt barnlös är livets största sorg för många.

    Du själv kan ha varit henne. IVF - tekniken förbättras år för år, och du hade kunnat förbli ogravid för bara något år sedan.

    Skärp dig och bete dig som en vuxen, hur du än känner.

  • taquine

    Du låter inte speciellt sympatisk , och vad säger att det är ni för evigt? Finns inga garantier för det .. Väx upp om du nu ska bli morsa 

  • Anonym (Japp)

    Ja du är en hemsk människa tycker jag. Hon har "slösat" tid på att försöka få barn med en man som hade dåliga spermier som sedan lämnade henne. För jag antar att det är så. Hade hon valt att avsluta förhållandet hade hon antagligen inte varit så grinig som du säger. Nu står hon ensam och barnlös. Eftersom din man och hans ex inte har några gemensamma barn så kan ni skita i varandra och det inkluderar att du låter bli att strö salt i hennes sår.

  • Anonym (Usch!)

    Klart du tycker att hon är en ragata - det är ju din mans ex.

    Nu vill du triumfera över din graviditet, och längtar efter att få strö salt i hennes sår. Låter som att din man gått från en ragata till en annan.

  • nevermind
    Olympia skrev 2015-05-01 13:05:06 följande:

    Hur kommer det sig att du inte kan glädja dig åt din graviditet utan att du känner ett behov av att vara elak mot någon annan?


  • Anonym (Bläää)

    Du undrar om du är hemsk? Svar...ja.

    Gläd dig åt ditt kommande barn o håll tummarna för att det är du o din man för evigt. Men lämna hans ex utan för...hon har haft det tufft nog redan. Hoppas hon hittar en snygg Karl som gör henne på tjecken många gånger om...

  • Anonym (:))

    Jag hade känt samma sak om jag var du! Speciellt när hon beter sig som hon göra.

    Jag tycker inte att du är en hemsk människa, de flesta hade nog känt samma sak.

    Du måste få "visa" att du är gravid exvis om du är på stan ska du inte behöva skyla dig etc. Lägga upp bilder på magen och barnet när de är fött.

    Va glad över din graviditet och lycka till :)

  • lacrymosa
    Anonym (hemsk?) skrev 2015-05-01 12:58:33 följande:

    Jag och min man träffades för några år sedan. Både han och jag kom då ur långa förhållanden och båda hade velat ha barn redan innan de förhållandena tog slut. Så träffade jag min man och eftersom vi båda har haft en barnlängtan under många år började vi försöka ganska snart. Vi visste också att det skulle kunna bli svårt eftersom mannen och hans före detta försökte under många år och många provrörsbefruktningar att få barn pga manlig faktor, men det tog sig aldrig. När vi började träffas var hans ex en riktig ragata som förväntade sig massor av honom trots att de inte var ihop och försökte få honom att prioritera henne över mig. Till slut fick han säga ifrån på skarpen och hon blev då kränkt och de har inte haft direkt kontakt sedan dess, bara råkat träffas på enstaka tillställningar och så. Hon är alltid lika grinig.

    Nu är det så att jag och min sambo har gjort egna provrörsbefruktningar och det tog sig på andra insättningen. Jag tvivlade aldrig på min kropp utan kände att det var så självklart att vi skulle bli föräldrar tillsammans. Nu kommer jag till hur hemsk jag är. Det är att jag bara längtar tills magen börjar växa och hon bara kan bli ännu mer sårad över att sitta där ensam i sin hyresrätt gammal och barnlös. Jag bara längtar efter att hon ska få veta att jag och han är en riktig familj och att jag ger honom det som hon inte kunde! Jag vill nästan bara strö salt i hennes sår. Visa att vi är VI för evigt och att vi har lyckats skapa det finaste som finns. Hur hemsk är jag egentligen?


    Med andra ord gillar du onödig drama och bråk... Han sade ifrån och de har inte haft kontakt sedan dess men det räcker inte för dig.
  • Anonym (skämmes)

    Du vet att din man och hans ex försökt få barn i många år och kan nog gissa hur hon mår då de inte lyckats?! Och som om inte det räcker så vill du gärna att hon ska må ännu sämre om du kan påverka det? Du låter ju som en genomsympatisk människamänniska...! Det räcker liksom inte att du har honom och att ni ska ha barn tillsammans utan hon ska gärna trampas så långt ned hon kan komma?! Själv tror jag att alla människor får igen för sina gärningar förr eller senare. Och att det ligger mycket i ordspråket skratta bäst som skratta sist.

Svar på tråden Jag får barn med honom, inte hon (jag är en hemsk människa)