• Anonym (Fitta)

    Tar din slida in vatten när du badar?

    Denna omröstning skapas med anledning av en OT-diskussion i en annan tråd:

    www.familjeliv.se/forum/thread/75229859-vad-hander-med-min-fiffi

    Frågan handlar om huruvida det är möjligt för vatten att komma in i slidan vid bad, hur mycket vatten det kan röra sig om och hur vanligt det är. Läs gärna tråden! Den är rätt underhållande :)

    För mig har det varit självklart att det under bad kan komma in vatten i slidan. Det märks när jag går ur badet och vattnet rinner ut. Lite som att kissa på sig fast med slidan. Vattnet som samlats i slidan under badet släpps liksom ut. Detta händer inte jämt utan lite då och då. Min fitta är i bra form och jag har upplevt detta även som barn så det har knappast med slapphet att göra. Vissa påstår att detta är något onormalt medan jag känner mig hur normal som helst och har antagit att det händer väl de flesta ibland.

    För att svara JA i denna omröstning ska mängden vatten som ansamlats vara tillräcklig för att du ska märka av att det rinner ut.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tar din slida in vatten när du badar?
  • Anonym (Fitta)

    Spännande! Jag har aldrig i mitt liv funderat så mycket över detta fenomen som i kväll, haha! Vissa saker brukar det inte pratas om, det bara är. Jag har som sagt levt med föreställningen att sådär blir det väl för alla...

  • Anonym (Fitta)
    dagon skrev 2015-05-02 00:30:59 följande:

    Påverkar vattentrycket?
    Hur är det för dom som fridyker till typ 100m?


    Intressant fråga! Under tryck borde det vara mer sannolikt att vatten pressas in än annars, eller?
  • Anonym (Fia)

    Ja, självklart åker det in, däremot är det oftast inget som känns. Undrar om de som har en vattentät slida även slipper använda mensskydd? Eller fungerar den typ som en envägsventil?

  • Anonym (Kro)

    Hade ett Ex sön påstod att hennes mus slöt tätt i vatten. Hon påstod, eller verkade i alla fall leva i tron att "alla" tjejers fittor fungerade på det sättet..

    Vad gäller andra tjejer jag varit med så har ämnet aldrig kommit på tal. :)

  • Anonym (Fitta)
    Anonym (Fia) skrev 2015-05-02 00:51:30 följande:

    Ja, självklart åker det in, däremot är det oftast inget som känns. Undrar om de som har en vattentät slida även slipper använda mensskydd? Eller fungerar den typ som en envägsventil?


    En person i ursprungstråden menar att det handlar om tyngdkraft, att mensblodet är "tyngre och kommer uppifrån" och därför kan rinna ut. Badvatten kan däremot inte komma in. Inget större fel i den logiken men jag förstår inte hur människor så obstinat kan hävda vad som är "normalt" och inte och påstå att NEJ ni kan inte få vatten i slidan trots att vi faktiskt erfar det. VI är med om det, jag VET att det kan hända.
  • Tribute

    Herregud, klart det kan hända. Går på vattengympa nu och jo då, en liten mängd vatten åker in då och då om man skrevar ordentligt. Om man håller ihop benen någorlunda så är det tätt. Det beror troligen både på om man använder knipmusklerna (de "stänger till") och hur mycket blygdläpparna sluter igen.

  • Anonym (Fitta)
    Anonym (Kro) skrev 2015-05-02 01:09:08 följande:

    Hade ett Ex sön påstod att hennes mus slöt tätt i vatten. Hon påstod, eller verkade i alla fall leva i tron att "alla" tjejers fittor fungerade på det sättet..

    Vad gäller andra tjejer jag varit med så har ämnet aldrig kommit på tal. :)


    Tack och lov är vi olika :) Menade hon att det var en slags dykreflex? Att slidan sluts automatiskt när man kommer under vatten?

    Nej, det är nog inte ett ämne som kommer på tal så ofta :)
  • MammAmma

    Om jag särar på blygdläpparna kan det komma in lite vatten, men det är absolut inga mängder som ens kan jämföras med att kissa när det rinner ut. Max en tesked vatten.

  • Anonym (Fitta)
    MammAmma skrev 2015-05-02 14:11:38 följande:

    Om jag särar på blygdläpparna kan det komma in lite vatten, men det är absolut inga mängder som ens kan jämföras med att kissa när det rinner ut. Max en tesked vatten.


    Okej, intressant det där med mängden. På mig kan det komma in betydligt mer än en tesked, det kan verkligen bli ett plask när det kommer ut.
Svar på tråden Tar din slida in vatten när du badar?