• Anonym (Festa)

    Vad är problemet med att vara förälder och gilla och festa?

    Varför skulle inte dessa saker gå att kombinera? Jag har en son på 7 månader men jag älskar att festa för det. Går ut ca 2 gånger i månaden med mina vänner. Min son brukar oftast vara hos hans pappa men ibland sover han över hos mor-/ farföräldrarna. Festa är ett av mina stora intressen och råkar ut för kommentarer då och då som tex: festa gör man bort innan man skaffar barn. Hmm... Festa är inget jag gör bort, jag kommer alltid gå ut och roa mig oavsett ålder.

    Så vad är egentligen ert problem, ni som har så mycket åsikter om allt?

  • Svar på tråden Vad är problemet med att vara förälder och gilla och festa?
  • Anonym (?)
    Anonym (a) skrev 2015-05-03 13:39:26 följande:

    Det blir rätt på engelska.Frågor på det?


    Tråkigt för dig att vi skriver på svenska då.
  • Anonym (Susanne)
    Anonym (Kattentratten) skrev 2015-05-03 14:08:30 följande:

    Jag tycker att föräldrar som festar inte borde skaffat barn. När man är förälder ska man bara en förebild och man ska finnas där för sitt barn. Man ska inte välja bort sitt barn för att gå ut och roa sig.

    Det där gör man klart innan man skaffar barn. Är man inte "färdigfestad" så är man inre redo att bli mamma, enligt mig.

    Det finns personer, precis som jag, som faktiskt är redo att skaffa barn men inte kan, som blir väldigt ledsna av att läsa en sådan här tragisk tråd. Vi som festat klart och är beredda att göra de förändringar som krävs. Vi som har ett stabilt liv och bara vill leva livet som mamma. Vi som med andra ord beter oss som vuxna människor. Det är synd att nästan vem som helst kan bli mamma.

    Snälla TS, sluta bete dig som en fjortis och ta hand om ditt barn.


    Konstigt hur många omogna föräldrar det finns då enligt dig.
    Krogen jag brukar gå på har åldersgräns på 35 och det brukar vara mycket folk där.

    Tror du att alla de är dåliga föräldrar?

    Ta inte ut din bitterhet på andra för att du inte når samma mål som dem, dvs att bli förälder.
  • Anonym (??)
    Anonym (Kattentratten) skrev 2015-05-03 14:08:30 följande:

    Jag tycker att föräldrar som festar inte borde skaffat barn. När man är förälder ska man bara en förebild och man ska finnas där för sitt barn. Man ska inte välja bort sitt barn för att gå ut och roa sig.

    Det där gör man klart innan man skaffar barn. Är man inte "färdigfestad" så är man inre redo att bli mamma, enligt mig.

    Det finns personer, precis som jag, som faktiskt är redo att skaffa barn men inte kan, som blir väldigt ledsna av att läsa en sådan här tragisk tråd. Vi som festat klart och är beredda att göra de förändringar som krävs. Vi som har ett stabilt liv och bara vill leva livet som mamma. Vi som med andra ord beter oss som vuxna människor. Det är synd att nästan vem som helst kan bli mamma.

    Snälla TS, sluta bete dig som en fjortis och ta hand om ditt barn.


    Hur är man en bra förebild om man lever ett liv i princip ingen annan gör?
    Är ett utopiskt tänk förebild att sträva efter?


    Tycker jag faktiskt inte.


    Förstår man inte på klyschor att man skulle på nåt sätt välja bort barnen för att man spenderar några timmar på sig själv.
    Heller inte att det skulle göra ens liv till ostabilt och olämplig för barn.


    Jag ska exempelvis träna pistolskytte två timmar idag, gör det mig till olämplig förälder för att jag tar inte barnen med mig när jag ska slunga nio mm bly mot mål?

  • Anonym (nänä)
    nevermind skrev 2015-05-03 11:32:05 följande:
    Jag tog de 4-5 familjer i min närhet som exempel.
    Okej, ja det säger väl en del också vilket folk man umgås med.
  • Anonym (Näven)

    Om du inte är en sån som bara hittar på trådar för att retas o provocera säger jag bara att du beter dig som en fjortismorsa. Stanna hemma med barnet. Hur tror du att en 7 månaders känner när mamma inte finns där. Det går inte att förklara för en som är så liten. Skyll dig själv när han får problem i tonåren! Tänk på också att dina grannar kanske märker vad som händer och gör anmälan till soc!! Du kan förlora vårdnaden men det är kanske det du vill så kan du festa dygnet om.

  • Anonym (kronans)
    Anonym (Näven) skrev 2015-05-03 17:20:21 följande:

    Om du inte är en sån som bara hittar på trådar för att retas o provocera säger jag bara att du beter dig som en fjortismorsa. Stanna hemma med barnet. Hur tror du att en 7 månaders känner när mamma inte finns där. Det går inte att förklara för en som är så liten. Skyll dig själv när han får problem i tonåren! Tänk på också att dina grannar kanske märker vad som händer och gör anmälan till soc!! Du kan förlora vårdnaden men det är kanske det du vill så kan du festa dygnet om.


    Finns ingen chans i världen att du förlorat vårdnaden om ditt barn bara för att du två gånger i månaden lämnar barnet med den andre vårdnadshavaren eller morföräldrarna.
  • Anonym (grow up)
    Anonym (Näven) skrev 2015-05-03 17:20:21 följande:

    Om du inte är en sån som bara hittar på trådar för att retas o provocera säger jag bara att du beter dig som en fjortismorsa. Stanna hemma med barnet. Hur tror du att en 7 månaders känner när mamma inte finns där. Det går inte att förklara för en som är så liten. Skyll dig själv när han får problem i tonåren! Tänk på också att dina grannar kanske märker vad som händer och gör anmälan till soc!! Du kan förlora vårdnaden men det är kanske det du vill så kan du festa dygnet om.


    På tal om att hitta på för att retas och provocera.

    Givetvis far inte barnet illa av att mamma inte är där varenda stund och ännu mindre när det sover. Och givetvis förlorar hon inte vårdnaden för att hon är ute medans barnet är hemma med sin pappa och ibland en annan trygg vuxen. Lika lite som den förälder som arbetar medans den andra är hemma eller som spelar kort eller idrottar eller fikar utan sitt barn emellanåt blir det.

    Trams!
  • Anonym (Festa)
    Anonym (Näven) skrev 2015-05-03 17:20:21 följande:

    Om du inte är en sån som bara hittar på trådar för att retas o provocera säger jag bara att du beter dig som en fjortismorsa. Stanna hemma med barnet. Hur tror du att en 7 månaders känner när mamma inte finns där. Det går inte att förklara för en som är så liten. Skyll dig själv när han får problem i tonåren! Tänk på också att dina grannar kanske märker vad som händer och gör anmälan till soc!! Du kan förlora vårdnaden men det är kanske det du vill så kan du festa dygnet om.


    Skulle nästan tro att du är ute efter att göra "hittepå- inlägg". Blir nästan rädd för folk som resonerar som dig.

    Jag vet inte hur det känns för mitt barn, nej. Men jag är väldigt säker på att hon inte tar någon skada av att jag far en timme före hon går och lägger sig. Under den timmen är hon med sin pappa som är en lika stor del av hennes liv som mig. I några få fall är hon hos sin mormor/farmor som hon träffar 3-5 gånger i veckan. När hon vaknar dagen därpå är jag där och kliver upp tillsammans med henne. Du som verkar veta bäst, berätta gärna vad hon kommer få för men av detta?

    Vad skulle ens soc göra åt detta? Om det är som du säger så skulle dom nog vara inkopplade för länge sedan då hennes pappa kan vara borta 1-2 dagar på tävlingar. Börjar hon knarka i tonåren så är det nog därför, eller inte.
  • Virriga Vera
    Anonym (Näven) skrev 2015-05-03 17:20:21 följande:

    Om du inte är en sån som bara hittar på trådar för att retas o provocera säger jag bara att du beter dig som en fjortismorsa. Stanna hemma med barnet. Hur tror du att en 7 månaders känner när mamma inte finns där. Det går inte att förklara för en som är så liten. Skyll dig själv när han får problem i tonåren! Tänk på också att dina grannar kanske märker vad som händer och gör anmälan till soc!! Du kan förlora vårdnaden men det är kanske det du vill så kan du festa dygnet om.


    Av vilken anledning tror du att barnet far illa av att lämnas ensam med sin pappa?
  • Bordsskiva

    Attityden att man hellre vill festa än att umgås med sitt barn är väldigt konstig tycker jag. Visst, barnet kanske inte tar skada eller mår dåligt, men varför vill man inte vara med sitt barn så mycket man kan?

Svar på tråden Vad är problemet med att vara förälder och gilla och festa?