• Anonym (XXX)

    Avbrutet, och sedan in igen

    Brukar köra med avbrutet samlag och ibland stoppar min pojkvän in den igen efteråt (när han kommit) och bara kör lite innan vi avslutar.
    Vet ni om det är ännu osäkrare med denna metod eller är den lika osäker som avbrutet samlag?
    Alltså han har ju redan tömt ur sig utanför mig.

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Avbrutet, och sedan in igen
  • Anonym (?!)
    Haskel skrev 2015-05-04 00:04:44 följande:
    Vill du även påstå att man kan bli gravid av att gå på toaletten. "En man med väldigt bra spermiekvalitet och antal", kan ju ha varit där?
    Nej det vill jag inte påstå. Det är enligt mig en enorm skillnad på att dela toalett med någon och att få en kuk som just ejakulerat uppkörd i fittan. Tycker inte du det?
  • Anonym (?!)
    Haskel skrev 2015-05-04 00:20:55 följande:
    Spermier kan inte överleva 5 dygn i slidan. De kan överleva upp till 5 dygn i äggledaren kring ägget.
    Man kan nära på omöjligt bli gravid av en droppe sperma som förs in i slidan på ett finger eller penis. Det krävs större mängd, samt att det sprutas in i närheten av livmodertappen.
    Jo det kan man. Liknande har hänt både mig och andra.
  • Anonym (uppenbart)
    Haskel skrev 2015-05-04 00:20:55 följande:
    Spermier kan inte överleva 5 dygn i slidan. De kan överleva upp till 5 dygn i äggledaren kring ägget.
    Man kan nära på omöjligt bli gravid av en droppe sperma som förs in i slidan på ett finger eller penis. Det krävs större mängd, samt att det sprutas in i närheten av livmodertappen.

    Spermier level dock så länge sperman är blöt. I slidan överlever spermier längre än utanför kroppen. Och vid tillfälle då kvinnan har ägglossning så bildas ett speciellt slem automatiskt av kroppen, som ska "hjälpa" spermierna att nå ägget och skyddas. 


    Även om risken är ganska liten i alla fall att man blir gravid så finns risken där. Samma sak som att risken att bli gravid finns med nästan vilket preventivmedel som helst, även om den är liten.

  • Haskel
    Anonym (?!) skrev 2015-05-04 00:24:33 följande:
    Jo det kan man. Liknande har hänt både mig och andra.
    Gäller även jungfrufödsel, det har också häntFlört
  • Haskel
    Anonym (uppenbart) skrev 2015-05-04 00:33:26 följande:

    Även om risken är ganska liten i alla fall att man blir gravid så finns risken där. Samma sak som att risken att bli gravid finns med nästan vilket preventivmedel som helst, även om den är liten.


    Exakt vad jag försöker att säga. Risken är liten, till och med mycket liten. Det innebär naturligtvis inte att det är omöjligt. 
  • Anonym (?!)
    Haskel skrev 2015-05-04 00:46:01 följande:
    Gäller även jungfrufödsel, det har också häntFlört
    Vill du tro på jungfrufödsel är det upp till dig.

    MÅNGA har blivit gravida och ibland tvingats till abort efter en befruktning som enligt din logik inte borde skett alls.

    Jag har varit med om det, min syster och andra jag känner har de facto varit med om det.

    Självklart är risken betydligt mindre än vid ejakulation direkt i fittan men den är inte obetydlig!


  • Anonym (?!)
    Haskel skrev 2015-05-04 00:49:17 följande:
    Exakt vad jag försöker att säga. Risken är liten, till och med mycket liten. Det innebär naturligtvis inte att det är omöjligt. 
    Om du säger att det finns en risk är det väldigt konstigt att du jämför det med jungfrufödsel.
  • Haskel
    Anonym (?!) skrev 2015-05-04 01:04:26 följande:
    Vill du tro på jungfrufödsel är det upp till dig.

    MÅNGA har blivit gravida och ibland tvingats till abort efter en befruktning som enligt din logik inte borde skett alls.

    Jag har varit med om det, min syster och andra jag känner har de facto varit med om det.

    Självklart är risken betydligt mindre än vid ejakulation direkt i fittan men den är inte obetydlig!
    Ock hur har ni alla blivit gravida då?

    Genom att gå och kissa på en smutsig toalett...???
  • Anonym (?!)
    Haskel skrev 2015-05-04 01:13:00 följande:
    Ock hur har ni alla blivit gravida då?

    Genom att gå och kissa på en smutsig toalett...???
    Vad snackar du om?

    Vi den här tråden pratar vi om att få in sperma i fittan eller hur?
  • Haskel
    Anonym (?!) skrev 2015-05-04 01:17:55 följande:
    Vad snackar du om?

    Vi den här tråden pratar vi om att få in sperma i fittan eller hur?
    Men tydligen inte ejakulation i slidan.

    Du, din syster och flera bekanta har tydligen blivit befruktade på annat sätt.

    Hur, och hur vet ni att ejakulation inte alls skett i slidan?
  • Anonym (Suck)

    Risken finns definitivt, hur hade annars många som kör med avbrutet blivit gravida. Det kan ju för sjutton räcka med lite försats så kan man bli gravid. Och om din kille dessutom kör in kuken igen så är ju risken ganska stor att han har lite sperma kvar i kuken som då läcker ut. Om ni inte vill ha barn är ni rejält korkade! Fattar inte att man inte kollar upp eller får lära sig hur barn kan bli till, lite pinsamt faktiskt!

  • Anders 386

    Jag kan garantera att det TS beskriver är ett utmärkt sätt att bli med barn på.
    Mitt yngsta barn blev till genom att vi först hade haft ett samlag med kondom - efter en stund knullade vi igen utan kondom, men jag tömde mig inte i henne andra gången.
    Min fru blev med barn - min teori är att man har en hel del sperma kvar i urinröret efter första omgången, och kör du in kuken igen så får dom lite extra skjuts av "smörjvätskan".
    Men jag är glad att det blev så eftersom vi fick ett barn vi älskar. (Iofs är han ganska stor nu.)Glad

  • Anonym (O)

    Är man inte gammal nog för att ha haft sexuLundevsning i skolan så ska man inte utöva sex.

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Suck) skrev 2015-05-04 07:17:19 följande:

    Risken finns definitivt, hur hade annars många som kör med avbrutet blivit gravida. Det kan ju för sjutton räcka med lite försats så kan man bli gravid. Och om din kille dessutom kör in kuken igen så är ju risken ganska stor att han har lite sperma kvar i kuken som då läcker ut. Om ni inte vill ha barn är ni rejält korkade! Fattar inte att man inte kollar upp eller får lära sig hur barn kan bli till, lite pinsamt faktiskt!


    Okej då är vi korkade då, tack för den upplysningen.
    Likaså alla andra som blivit oplanerat gravida.
Svar på tråden Avbrutet, och sedan in igen