• Anonym (TS)

    Varför är det så synd om styvungarna?

    I alla trådar man läser om så är det så hiiiiiiiimla synd om dessa stackars skilsmässobarn.

    Varför?

    Ja det är synd om Olle som är jätteledsen och har det jobbigt föe att föräldrarna separerade men det är inte synd om Lotta som är 8 år och som aldrig har sett sina föräldrar ihop.

    Varför tycker alla att det är synd om "Lottorna "?

    Jag bor med en man med ett barn sen tidigare och jag vägrar kalla mig styvmamma/bomusmamma . Kallar iinte barnet för styv / bonus heller, jag är ingen mamma till den ungen och den är ingen bonus.

    Skönt att det är vh så jag kan åka iväg och slippa ungen.

    Ja jag visste att han hade en unge, och ja jag får "skylla" mig själv som ni tänker skriva men jag slipper ju träffa den och den slipper tträffa mig. Och nä vi leker inte familj, och nä vi behöver inte vara med varandra eftersom att det är dens pappa den ska träffa och inte mig. Och jag tycker mer om min katt än den. KRAM

  • Svar på tråden Varför är det så synd om styvungarna?
  • Anonym (Lotta)
    nymedlem skrev 2015-05-25 17:17:37 följande:

    Du känner inte oss så du vet INGENTING!

    Håll dig undan partners med barn bara så blir alla barn så mkt lyckligare


    Du är naiv. Blod är tjockare än vatten.
  • MeEmmA
    Anonym (Styvmamma) skrev 2015-05-25 20:22:20 följande:

    Varför skakig lämna? När det är styvsonen som är elak. Han är 17 år.

    Kan du förklara det för mig??


    Kan jag förklara - om han är 17 nu var han bara 10 när ni träffades?! Hur han beter sig mot er nu beror nog bl.a. på din hemska attityd och värdering gentemot honom. Inget barn ska behöva utstå något sånt!
  • Gung Ho
    MeEmmA skrev 2015-05-25 17:05:15 följande:

    Jag tänker på mina tre barn, de är endel av mig och ALDRIG att jag skulle låta dem växa upp med en person som inte känner kärlek för dem! Som jag tidigare skrev handlar det inte om att älska dem som sina egna men man måste fan kunna älska dem ändå! Det är små barn det handlar om och när det kommer till motsatsen så ja- barn är små godhjärtade varelser som gärna delar med sig av sin kärlek. Det finns gott om singlar utan barn, så om man ska ha en negativ inställning, vilket dom känner av, så lämna dessa barn ifred!


    Håller helt med och har hittat den där perfekta kvinnan!
  • Anonym (förstår ts)
    Anonym (M) skrev 2015-05-25 07:58:18 följande:

    Detta var det sjukaste jag läst!

    Alla barn är allas ansvar.

    De ska växa upp och ta hand om oss när vi är gamla. Eller du behöver ingen vård när DU en dag är gammal och sjuk?

    Att inte kunna träffa och prata med den man älskats barn förstår jag inte. Pratar du inte med dina syskons/vänners barn heller?

    Föräldrarna kanske var tvungna att separera för just barnets bästa?!? Det finns faktiskt fall som ter sig så också! Inte pga att mamman eller pappan är egoister eller självcentrerade och bara ser till sitt bästa UTAN barnets bästa!


    Vilket jävla skitsnack. Man har ingen skyldighet att ta hand om andras barn om man inte vill det, lika lite som man har att ta hand om vuxna man inte gillar. Hur vore det att själva ta ansvar för de barn ni valt att sätta till världen istället för att dumpa dem på andra? Fan vad jag blir trött på alla som bara ynglar av sig som kaniner utan att ta konsekvenserna.
  • Anonym (M)

    Alla barn är alla VUXNAS ANSVAR! Vissa av er här verkar inte vara vuxna.

    Väx upp innan ni väljer att leva med någon med barn!

  • Anonym (M)

    Du tycker kanske också att mammor ska stanna kvar hos pappor som misshandlar deras gemensamma barn eller förgriper sig på dem, blir alkoholister eller börjar ta droger? Eller alla dom föräldrar som blir lämnade mot sin egen vilja, genom ex död.

  • Anonym (förstår ts)
    Anonym (M) skrev 2015-06-06 09:12:24 följande:

    Alla barn är alla VUXNAS ANSVAR! Vissa av er här verkar inte vara vuxna.

    Väx upp innan ni väljer att leva med någon med barn!


    Hade jag velat ta hand om barn hade jag skaffat barn själv. Jag skulle aldrig välja en man med barn eftersom jag inte vill ta hand om några ungar, kan man inte själv ta ansvar för sin avkomma ska man inte vara förälder. Det är de som dumpar sina ungar på andra som inte är vuxna nog att ta konsekvenserna av sitt sexliv.
  • Anonym (förstår ts)
    Anonym (M) skrev 2015-06-06 09:18:18 följande:

    Du tycker kanske också att mammor ska stanna kvar hos pappor som misshandlar deras gemensamma barn eller förgriper sig på dem, blir alkoholister eller börjar ta droger? Eller alla dom föräldrar som blir lämnade mot sin egen vilja, genom ex död.


    Det är det ingen som tycker, däremot bör man inte skaffa barn om man inte är beredd på risken att bli ensamstående förälder.
  • Anonym (M)

    Hur gammal är du?


    Anonym (förstår ts) skrev 2015-06-06 09:32:22 följande:

    Det är det ingen som tycker, däremot bör man inte skaffa barn om man inte är beredd på risken att bli ensamstående förälder.


  • Anonym (förstår ts)
    Anonym (M) skrev 2015-06-06 09:38:23 följande:

    Hur gammal är du?


    Över 30, hur gammal är du själv?
Svar på tråden Varför är det så synd om styvungarna?