• Anonym (Uppgiven)

    Kalla handen

    Hej,

    Vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här. Är bara väldigt ledsen över situationen jag befinner mig i. Då och då träffar jag någon, som jag tycker mycket om och som jag lyckats haka upp mig på rejält. Vänskapen, om man nu klassa den så, inleddes först sen några år tillbaka och det var likadant då. Jag upplever denna någon som omväxlande väldigt varm/kall och mycket komplicerad. Som någon med svårt för närhet. Kan uppleva personen som väldigt på i perioder men andra gånger, när jag verkligen vill prata, så blir jag totalt ignorerad. Blir så låst av det här och kan aldrig säga nej till människan. Att få kalla handen gör bara att jag blir ännu mer mån om att visa mig värdig även om jag inte agerar på känslan att höra av mig när den andra blir tyst.

    Det finns ingen kommunikation om det här. Visar mycket lite av mig själv och min personlighet vilket bjuder in till massa missförstånd och att jag blir tagen för given. Skulle jag istället konfrontera tror jag personen skulle springa iväg som ett skrämt rådjur. Jag tycker tydligen det är bättre att låta mig utnyttjas. Är medveten om mina alternativ här och inget lockar. Önskar bara att det vore annorlunda. För dem av er som kan sympatisera..

  • Svar på tråden Kalla handen
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-06 16:27:19 följande:

    Jag förstår hur du menar. För mig är sex och känslor två skilda saker!

    Det är jobbigt att ständigt gå runt och ha någon annan i tankarna hela dagen och inte veta vart man har den andra..

    Känns som att du behöver börja en dialog. Jag tror inte den andra vet riktigt vart den har dig heller.


    Nu börjar vi nog komma nånvart. Ja det saknas dialog. Och där kan jag känna att när den här personen bestämt sig för något så är det slutsnackat. Mycket tankeläseri. Blir aldrig bra då.

    Jag är egentligen inte den som räds konfrontation eller att ta upp svåra saker men just i den här kontakten är jag katastrofdålig på det.
  • Anonym (l)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-06 16:41:16 följande:

    Nu börjar vi nog komma nånvart. Ja det saknas dialog. Och där kan jag känna att när den här personen bestämt sig för något så är det slutsnackat. Mycket tankeläseri. Blir aldrig bra då.

    Jag är egentligen inte den som räds konfrontation eller att ta upp svåra saker men just i den här kontakten är jag katastrofdålig på det.


    Fast det är ju pricis det du gör avböjer dialog ...(-:
  • Anonym (Undran)

    Kan vara så att den andra också blir uppgiven för att de "rätta orden" och känslorna aldrig visat sitt rätta jag från dig.

    På så vis sluter den andra sig och bara väntar ut situationen.

    Förmodligen sitter ni kanske med samma känslor men vet inte hur ni ska ta er vidare då era dialoger verkar handla om allt annat än ER?

  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-06 16:31:26 följande:
    Och om den andra redan gett upp? Eller är så pass envis att den bestämt sig för att saker är på ett visst sätt? Vet inte om jag har ork till att bevisa motsatsen.
    Fast du har ju ingen aningom vad den andra tycker och tänker om ni inte haft chansen att ha en vettig dialog öga mot öga i lugn och ro,och reda ut vart ni står!
    Låter fruktansvärt rörigt,och hon kanske är ledsen och uppgiven för att hon har gett massor men vill att du ska ta kontakt lite med?
    Vad är det du ska bevisa? Va bara dig själv!
    brist på kommunikation förstör så helvetes massa!


  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-06 16:57:28 följande:

    Kan vara så att den andra också blir uppgiven för att de "rätta orden" och känslorna aldrig visat sitt rätta jag från dig.

    På så vis sluter den andra sig och bara väntar ut situationen.

    Förmodligen sitter ni kanske med samma känslor men vet inte hur ni ska ta er vidare då era dialoger verkar handla om allt annat än ER?


    Jag tror att vi båda vill se lite andra och mer nyanserade sidor hos varandra än de vi hittills visat. Och komma bort från det tafatta i situationen. Jag gör kanske ett försök till, om inte annat för min egen skull.
  • Anonym (Undran)

    Ja jag tror att ni behöver prata lite allvar hur jobbigt det än är..

    Men sitter känslorna fortfarande i efter så långt vacklande fram och tillbaka så gör du rätt i att ta tag i det!

    Önskar dig all lycka!

  • Anonym (l)
    Anonym (Undran) skrev 2015-05-06 17:43:30 följande:

    Ja jag tror att ni behöver prata lite allvar hur jobbigt det än är..

    Men sitter känslorna fortfarande i efter så långt vacklande fram och tillbaka så gör du rätt i att ta tag i det!

    Önskar dig all lycka!


    Hur ska dom göra det när som varken har kontakt eller vågar prata??(asgarv)
  • Anonym (l)
    Anonym (l) skrev 2015-05-06 18:39:58 följande:

    Hur ska dom göra det när som varken har kontakt eller vågar prata??(asgarv)


    Fast hoppas givetvis det går bra , lät bara lite komiskt .
  • Anonym (kdäd)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2015-05-06 17:23:48 följande:
    Jag tror att vi båda vill se lite andra och mer nyanserade sidor hos varandra än de vi hittills visat. Och komma bort från det tafatta i situationen. Jag gör kanske ett försök till, om inte annat för min egen skull.
    Kanske?!? Va fan, kör så det ryker,va inte blyg och rädd nu.
    Lycka till,det kommer gå bra ska du se!


Svar på tråden Kalla handen