• MissBelle

    Inget plus?

    Jag är i exakt samma sits som dig!

    Är på BIM+6 och tog mitt första test ikväll.

    Tänkte att eftersom mensen är en vecka sen så kanske det skulle synas ändå men det va tokblankt.

    Skall ta ett test med morgonurinet imorn.

    Har aldrig varit med om att mensen är sen, hade äl för 20 dagar sen och min lutealfas är alltid 14 dagar...

    Håller tummarna för oss båda!

  • MissBelle

    Något nytt på fronten tjejer?

    Jag har fortfarande inte fått min mens så BIM+7 nu.

    Jag brukar också alltid ha menskänningar, som onda bröst, förjäkligt humör etc etc. Nu är det absolut ingenting förutom den extrema tröttheten, illamående och ont i ryggen.

    Svullen i magen också till förbannelse vilket jag iofs får vid mens. Detta har hållt på sen över 2 veckor tillbaka. Riktigt frustrerande!

    Har också läst om en del som plussar jättesent, typ upp till vecka 20 Lr inte alls tom.

    Jag var gravid för 10 år sen (abort) och då märkte jag inte ett skvatt förän jag tog ett test och det var i vecka 12. Hade inga symtom alls.

  • MissBelle

    Samma här ang mensvärken!

    Vid varje toalettbesök så blir det liksom nervöst på nåt sätt, kommer den nu?

    Jag skulle ha testat i morse men skulle upp vid 05 och hade varit på toa nån timme innan så väntar tills imorgon lr fredag.

    Hur länge har ni försökt?

  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-06 21:19:19 följande:

    Precis, haft en tampong i fickan nu i över en vecka i fall att (även om man hoppas på att inte behöva använda den!).

    Detta är vårt första försök så skulle det inte ta sig är det ju inte så farligt men hade passar så bra i tid

    Hur länge har ni andra försökt?


    Hoppas verkligen att den kan fortsätta ligga i fickan :)

    Vi har försökt i 16 månader, 5 utav dom med fertilitetsmonitor.

    Blir utredning om det inte tar sig denna gång.
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-07 13:04:13 följande:
    Oj, då förstår jag verkligen att ni känner er frustrerade. Jag får erkänna att man innan nästan tagit det där med att kunna få barn föregivet men man är ju faktiskt lyckligt lottad om man kan få det.

    Hoppas verkligen att det tar sig för er!! Håller alla tummar!
    Tack! :)

    Ja eller hur! Jag kände så i början att "detta kommer gå lätt" men tjillivippen så fel vi hade.
    Det är ändå skönt att ha fertilitetsmonitorn för innan dess så blev jag tokig på att kissa på stickor som ändå inte gav utslag. Visade sig att min ÄL var en vecka tidigare än vad vi trott så det var ju inte så konstigt :p Innan dess körde vi bara på att låta det ske "naturligt".

    Ligger på BIM+8 nu och ingen mens i sikte så får bli ett test imorn eller till helgen.
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-07 18:50:49 följande:

    Bim+8 här med och ingen mens. Va dock säker på att jag skulle behöva använda den där tampongen idag. Fick världens värk i svanken för ngn timme sedan (bruka få det första dagen/dagarna när jag har mens) men det har inte dykt upp ngt än..


    Vad fasiken pågår i våra kroppar egentligen?

    Jag fick ju min ÄL 3 dagar efter förra mensen och skulle jag haft min "normala" ägglossning såsom jag brukar vid dag 22-25 så är det mens start nästa onsdag men det tycker jag är väldigt märkligt, att lutealfasen ska gå från 14 till typ 23 dagar. Den har aldrig rubbats förr...

    Det lutar åt ett test imorn för att se om det blivit nån förändring.

    När ska du testa igen?
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-08 09:28:19 följande:

    Min mens kom idag så nu är det ju inga oklarheter längre. För oss blir det att ta nya tag. Tror nog att jag tänker använda ÄL-stickor denna gång då jag inte har koll på min cykel alls känner jag! 2:a mensen nu sen jag slutade med P-piller så är nog inget vidare regelbundet.

    Håller tummarna för er andra att ni får ett plus istället för mensen!


    Nej vad tråkigt :(

    Jag kan varmt rekommendera en fertilitetsmonitor, jag kör med clearblues, för då slipper man tyda stickor hit och dit. Den är superenkel att använda, bara ge den stickor varje morgon så får man svar direkt om man har låg, hög eller maximal fertilitet.
    Jag hittade min billigt på tradera ist för nypris som är rätt saftigt.
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-08 13:32:28 följande:
    Jag tänker att det är ju trots allt vårt första försök så det är bara att ta nya tag! Håller tummarna extra hårt för dig istället!!!

    Ska söka på det dör iaf tror jag, inte läst så mkt om det. Något hjälpmedel tror jag allt att jag behöver iaf, lite för kontrollerande för att bara köra på med regelbundet sex och hoppas att det tar sig. Känns bra och veta att man prickar rätt dagar iaf, sen kan man ju inte på rena hur kroppen beter sig iaf.
    Tack söta :)
    Tog inget test imorse, jag känner mig löjlig som inte testar men man blir så less på egativa test även fast det finns en chans att jag faktiskt är gravid.

    Jag tycker att monitorn är helt kanon!
    1a gången man använder den börjar man testa från dag 6 i cykeln och sen gör du ett test samma tid, varje morgon tills du får 3 staplar, maximalt utslag som är ägglossning. Det brukar vara 2 dagar och sen går stapeln ner till 2 igen och då brukar jag sluta testa eftersom det är ju ÄL man vill se.
    Beroende på hur lång cykel du har så köper man 20 eller 10 pack med stickor.
    Det kanske blir lite dyrare än t ex såna där små teststickor man doppar i urin men som sagt, du slipper gissa dig till om strecket är starkt nog o hej o hå :p
    Jag slappnade av mycket mer när vi skaffade den :)

    Håller tummarna för dig att ni plussar snart ändå :)
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-11 09:25:00 följande:

    Hur har det gått för er andra?


    BIM+12 och fick ett spökstreck i morse. Ett löjligt svagt grå-blått sådant så vi fortsätter med att leva i ovishete här hemma :p
    Börjar lessna rejält nu och önskar att det var antingen eller och inte mitt i mellan som det är nu...
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-11 17:21:15 följande:
    Vad jobbigt att det fortfarande är så ovisst för er! Lättare med klara besked ju!!

    Får dock erkänna att jag har dålig koll på det där med spökstreck!?
    Spökstreck, hur ska man förklara... Det kan antingen vara ett väldigt väldigt svagt streck där man inte riktigt kan se färgen på det och där man måste vinkla testet väldigt mycket för att kunna urskilja något, eller som i mitt fall så är den lodräta linjen en skugga. En gråblå skugga typ. Svårt att förklara haha.
    Rent logiskt så tycker man ju att det inte ska komma upp sk spökstreck om man inte är gravid men så är ju inte fallet...
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-14 17:13:45 följande:

    Hur har det gått med testen?


    Har inte tagit nåt fler test faktiskt.

    Ingen mens heller och är på BIM+15 nu.

    Så får nog köpa ett nytt test snart om inte mensen kommer.

    Aldrig varit så här sen förr. ..
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-14 19:21:33 följande:

    Då finns ju faktiskt hoppet kvar, spännande!! Fortsätter att hålla tummarna!


    Gulle! Tack :)

    Har börjat få otroligt ömma bröst och genast tänker jag ju att mensen är på g. Även fast man även kan få det under en graviditet. .. Men man vågar knappt hoppas. Försöker tänka positivt oavsett :)
  • MissBelle
    Erna90 skrev 2015-05-24 14:59:12 följande:

    Nu var det ett tag sedan vi skrev igen, hur det läget ut nu?? Nyfiken på hur det gått för er :)


    Mensen kom till slut, 3 veckor sen.

    På torsdag har jag första mötet för utredning så nu får vi snart förhoppningsvis svar på vad som är fel lr om vi bara har otur (försökt i 16 månader, över 2 års oskyddat sex).
Svar på tråden Inget plus?