• Aniiee

    SingelKvinnor Utan Barn - Vad Gör Ni För Era Pengar

    När jag var singel använde jag mina pengar på att resa och plugga (oftast samtidigt) och ta hand om och tävla med hundarna. Samt ett och annat tiotal TV-spel.

    Förutom då boendekostnader, som man ju måste betala.

    Bilar? Inte intressant, inte heller om någon man har det och "ökar attraktionsradion till typ 50 km". Jag skiter i om en kille har bil eller inte. Minkpälsar? Dra åt helvete! Kvalitetsskor? Tja, kallar man ett par reebok-gympadojjor för kvalitet, så....


    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    StarDuzt skrev 2015-05-05 20:05:28 följande:

    Kul anilee - Ni kvinnor verkar vara mer för att resa än män o vi gillar
    bilar.

    Sen får singelkvinnorna svara på i vilken omfattning de lägger pengar
    på bileriet - det har ökat men jag tror f f a att det ökat bland mamzen-
    typ åka stormarknad - skjutsa barn till dagis o aktiviteter.

    Kostade det att plugga förutom avsaknad inkomster?

    Skrev tvetydigt - INTE attraktionsradien - utan AKTIONSradien.

    Skiter i om killen har bil - beror ju på vad man gör o vem som åker till vem.

    "Minkpälsar? Dra åt helvete!"  MEN DET ÄR JU FÖRHELVETES JÄVLAR
    NI KVINNOR SOM GÅR I MINKPÄLSARNA - även om man eller mamzen/
    papsen betalar dom - det är ju inte vi män som går med minkpälsar
    (dock finns undantag - henning sjöström o boxarroffe är två o en bank-
    homofilur på SE-banken - o någon mer finns det nog - inte helt ovanligt
    i usa o f f a inte bland negrer) 


    =P

    Min utbildning kostade mig nästan en miljon, det mesta ur egen ficka, inklusive boende, men inte räknat mat, reskostnader osv. Har gått på flera universitet i flera länder, så det är därför. Stipendier på runt 300 000, 300 000 av mitt arv, (ärvde ungefär 350 000 efter mina föräldrar) resten fick jag betala själv. Jobbade kvällar. helger och lov.

    Det finns inget "ni kvinnor" här, jag talar absolut bara för mig själv, och inga andra kvinnor, och minkpälsmarknaden för svenska kvinnor är extremt liten. De flesta i Sverige har kaninpäls eller fuskpäls. De flesta äkta mink-. och rävpälsar som är i omlopp är dessutom tillverkade före 1950.
    StarDuzt skrev 2015-05-05 20:12:11 följande:

    OK Ainiii  - glömde - ja ni kvinnor lägger ner mer pengar o
    är mer beredda att lägga ner pengar på djur.

    Du tävlar med hundar - får man in några pengar eller är
    det baaaraaa pengar ut (vad har du för hundar - snälla
    arga - stora små)

    Vi killar lägger oftare pengar på fiskeriet - där är spö
    rulle rätt små kostnader - sett på sikt utan drag o resor
    mm är de stora kostnaderna här vilket icke-fiskeri folket
    inte fattar - jakt o vapen har nog blivt allt ovanligare


    Jag har tävlat med hundar, senast förrförra året. Nu är det slut med det för ett bra tag framöver. Det är i princip bara utgifter. Man vinner ära och ett köttben, typ. Hunden jag tävlade med är en samojed. Hon är väldigt snäll och glad, tycker om barn (att äta upp de, alltså Demon) Svår att hålla reda på på vintern, det går inte att se skillnad på henne och snön. Hon är ullig och når väl dig till knät ungefär, om du är medellång. Vi tävlade drag och cross-terrain med ett huskey-lag. Sen har jag en sheltie också, som är liten och ser ut som en räv med lång päls. Hon tycker om att springa runt i cirklar och skälla på får, och hon ska alltid hålla reda på folk. Det är ju bra, då vet man var man är. Sen har jag en svart blandrashund också. Hon är mest bara lat och ligger och sover, så hon är snäll hon med. Förr brukade vi ta hela somrarna och ge oss ut i vildmarken alla fyra och leva på en pilbåge och ett fiskespö, en kniv och en yxa. 10 veckor utan bekvämligheter. Det var härligt. Måste göra mer sånt sen när jag blir frisk och har återhämtat mig.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
Svar på tråden SingelKvinnor Utan Barn - Vad Gör Ni För Era Pengar