• Anonym ((vill inte))

    Hjälp, vad skall jag göra?

    Är en tjej på nitton och jag ställde upp för en fotografering förra våren, o visst det var naket, men sådär lite mer som konst ni vet, skulle ställas ut och kanske bli några bilder på hemsidan. När vi var nästan färdiga så säger han att han så gärna skulle vilja göra några bilder med mig i studentmössa, han hade köpt in en just för att ha till fotograferingar. Och jag tyckte att det var väl inte så märkvärdigt med det liksom, han hade varit väldigt trevlig och schysst o sådär o tänkte att tja, kan han väl få så jag lät honom ta lite bilder då. Jag hade bara studentmössan på mig eller i handen, först var det väldigt oskyldigt sådär lite från sidan o var det framifrån så höll jag mössan för mitt kön. Men sedan så ville han mer o mer o jag skulle lyfta  mössan uppåt skyn sådär som man gör o se ut som jag sjöng  o mer o mer blev det. Liksom ingen stor grej då, han hade ju plåtat mig naken i två timmar redan, blygseln var ju liksom borta för länge sedan, men efteråt så inser jag ju att shit, jag har ju liksom visat allt hur frikostigt som helt.


    De konstnärliga bilderna finns på hans hemsida, dom la han upp ganska snart efter fotograferingen, men inga studentbilder. Det blev inte heller någon utställning. Sedan har jag inte tänkt mer på det.


    Nu ringde han för några veckor sedan o frågade när det är jag faktiskt tar studenten, o jag sa ju det då, funderade inte alls på att det kunde vara något speciellt med att han ville veta det., han kanske ville gratta eller så.


    Men nu tror jag att han tänker publicera en massa studentbilder när jag tar studenten, o jag vill inte det, även om det så bara skulle vara på hans hemsida. Hur skall jag göra alltså, får han publicera bilderna ett år efter vi fotat? Vad har jag för möjligheter att stoppa honom.  Tror dessutom att han fotat fler tjejer och gjort på samma sätt med.


    Ok, jag har varit dum blondin nu, visst, men snälla, kan ni inte bara hjälpa mig med något råd om vad jag skall göra, och inte en massa vuxenförmaningar. Vågar inte prata med mina föräldrar om detta, de vet ingenting om att jag blivit fotograferad naken.

  • Svar på tråden Hjälp, vad skall jag göra?
  • Anonym ((vill inte))

    Shit alltså kommer inte fram till han. Idag får jag meddelande att numret upphört elker tillfälligt ur bruk. Alltså, vad gör man.

    Puh, måste tänka på vad du underhill skrev o försöja se det i lite proportioner. Det är inte världens undergång. Och det är ju inte alls säkert han har några oschyssta planer.Måste försöka tänka så. O om jag inte får tag i honom så kan jag ju inte göra så mycket. Får söka lite på namnet.

  • Underhill
    Anonym ((vill inte)) skrev 2015-05-08 10:20:46 följande:

    Shit alltså kommer inte fram till han. Idag får jag meddelande att numret upphört elker tillfälligt ur bruk. Alltså, vad gör man.

    Puh, måste tänka på vad du underhill skrev o försöja se det i lite proportioner. Det är inte världens undergång. Och det är ju inte alls säkert han har några oschyssta planer.Måste försöka tänka så. O om jag inte får tag i honom så kan jag ju inte göra så mycket. Får söka lite på namnet.


    Det ordnar sig säkert ska du se. Livet går vidare. Du har blivit en erfarenhet rikare, även om den känns "dyrköpt" just nu och du helst hade velat varit utan den.
    E vi överens så kör vi
  • Anonym ((vill inte))
    Underhill skrev 2015-05-08 13:48:01 följande:
    Det ordnar sig säkert ska du se. Livet går vidare. Du har blivit en erfarenhet rikare, även om den känns "dyrköpt" just nu och du helst hade velat varit utan den.
    Tack för alla dina inlägg. Styrker mig. Den kväll och natt som gick blev riktigt bra, för i går kväll hade vi i klassen en av alla våra skivor inför studenten, jag kände mig riktigt pep efter allt du skrivit o kul att få festa loss o jag tänkte nästan inte alls på att jag varit nakenmodell. Var väl bara vid något tillfälle jag blev sittande några minuter och föll i tankar om att undrar om alla här kommer att få se mig naken inom några veckor. Så ryckte någon tag i mig o ville dansa o så var det full fart igen. Somna som en stock när jag väl kom hem. Sov länge.

    Idag har varit lite dagen efter så lite mer down med mig. Funderat och slängt det ifrån mig, funderat o slängt ifrån. 

    Har googlat lite på hans namn men hittar honom inte. Så jag får väl bara inse att det är som det är och hoppas på att inget läggs upp nu innan studenten (och inte senare heller förstås). Bläh. Tar verkligen till mig och försöker hitta något att ta på i det du skrivit. Så egentligen ville jag bara säga tack. 
  • Underhill
    Anonym ((vill inte)) skrev 2015-05-09 18:31:29 följande:

    Tack för alla dina inlägg. Styrker mig. Den kväll och natt som gick blev riktigt bra, för i går kväll hade vi i klassen en av alla våra skivor inför studenten, jag kände mig riktigt pep efter allt du skrivit o kul att få festa loss o jag tänkte nästan inte alls på att jag varit nakenmodell. Var väl bara vid något tillfälle jag blev sittande några minuter och föll i tankar om att undrar om alla här kommer att få se mig naken inom några veckor. Så ryckte någon tag i mig o ville dansa o så var det full fart igen. Somna som en stock när jag väl kom hem. Sov länge.

    Idag har varit lite dagen efter så lite mer down med mig. Funderat och slängt det ifrån mig, funderat o slängt ifrån. 

    Har googlat lite på hans namn men hittar honom inte. Så jag får väl bara inse att det är som det är och hoppas på att inget läggs upp nu innan studenten (och inte senare heller förstås). Bläh. Tar verkligen till mig och försöker hitta något att ta på i det du skrivit. Så egentligen ville jag bara säga tack. 


    No worries :)...kul att det verkar kännas något bättre! Vassego :)...låt det ta sin tid.
    E vi överens så kör vi
  • Anonym ((vill inte))

    Idag rasade världen samman. Eller nej, det gjorde den säkert inte. Men det känns så. Alltså, nu blir det nog lite rörigt, trött men kan inte sova, måste bara skriva lite.
    Tog studenten igår. Såååå kul, det blev precis så roligt och fint som jag hoppat på i flera månader. All oro för de där jävla nakenbilderna var som borta nu efter en månad. Hade inte hört något mer o ja kändes väl som att allt bara var min jävla oro för att jag ångrade att jag ställde upp på den där nakenfotograferingen. Har inte hört något om bilder, hade det kommit ut hade det helt säkert snackats om det.
    Men så idag på nationaldagen, så var jag o min familj, eller egentligen var jag väl med kompisar, men skit samma, vi var i alla fall på en idrottsplats här i närheten för där skulle det vara firande. O då får jag se den där fotografen, tillsammans med en lärare jag haft. Jag tror jag ser honom precis samtidigt som han får syn på mig o jag hinner tänka att jag borde ju gå dit och snacka med honom i samma veva som han bara disappear. Borta liksom. 
    Jag går bort till min lärare o frågar o han kände den där fotografen, fast jag frågar inte efter fotografen faktiskt , så mycket tänkte jag iaf. Jo han kände honom, men han skulle iväg för han hade ett uppdrag på kvällen, men visst kände han honom. Sedan sa han det där jag absolut inte ville höra alltså, vill nästan inte skriva det, men jo, han sa iaf att du är väldigt fin naken. 
    Jag bara liksom stelnade till. Fick först inte fram ett ord, men sedan kom det väl någotsådant däringa Vad då? O han bara log o sa att så ja ta det lugnt. Jag har sett nakenbilderna på dig. Fina. Inget att genera sig för. Var inte orolig, bara medlemmar i vår lilla grupp kan se bilderna. 
    Visste liksom inte vad jag skulle säga eller ta vägen. Kändes verkligen som att allt rasade. O jag vet att det är fånigt. Jag vet att ni skrattar. NÅgra nakenbilder, alla är väl nakna ibland. Men alltså, jag vill inte att någon skall tro jag är någon hora eller porrmodell. Klart jag har knullat några gånger - alltså jag är ju NITTON år - vilken nittonåring har inte knullat, men jag bjuder inte ut mig hur som helst. Fast det har jag ju gjort. Eller nej, det var de som lockade och lurade mig till det. Shiit, varför, varför gjorde jag det.  

    Har läst det underhill skrivit många gånger ikväll. Det ger mig lite stöd iaf. Mamma o pappa ska inte få veta det här. Inte mina kompisar heller. Ok att han nu sett de där bilderna, bara det nu är som han säger att bara han av de jag känner har gjort det så kan jag väl leva med det. Tror jag iaf. 

  • j a d e d

    Ja du. Om detta är sant, sista inlägget i synnerhet, ska du anmäla din lärare eftersom han sitter i en grupp (var/hur?) och glor på nakenbilder av sina elever. Du förstår väl det här?

  • Haskel

    Se det positiva istället.
    Nu vet du var bilderna visas, alltså enbart i en sluten grupp.
    Du har just tagit studenten...din lärare kommer du inte ha mer kontakt med.

    Även i den här slutna gruppen, är du snart bortglömd.

  • Anonym ((vill inte))

    Jo jag försöker tänka så att det liksom inte är så offentligt ändå. Vet iofs inte så mycket om gruppen, men det är ju typ någon internetgrupp, pratade inte så mycket med min lärare igår, för ville inte göra det så offentligt.  Har funderat på om jag skall ringa upp honom och så, men egentligen så vet jag inte vad jag vinner på det heller. 
    Så förhoppningsvis så är det ju då bara han som sett bilderna, av de jag känner alltså. 
    Det där med att polisanmäla funkar nog inte egentligen. Jag var ju med på att vara modell. Inte just kanske sådana bilder där jag visar allt men jag hade ju sagt ja till att vara modell, och jag ställde ju upp även på utvikningsbilderna. Även om jag egentligen kände att det väl inte var sådana bilder vi pratat om så lockade han mig ju att posera så, och varken protestera eller sa nej. Fick ju betalt också. Arton hade jag fyllt så inte något jag kan säga om det heller. 

    Så jag får väl försöka göra som Haskel säger, försöka se det positiva. Visst känns det konstigt att veta att han har tillgång till bilderna, kommer kännas lite underligt de gånger jag ser honom eller möter honom på stan, så stort är det inte att det aldrig händer.

    Egentligen förstår jag inte varför han sa det, hade väl inte varit nödvändigt att berätta det för mig. 

  • j a d e d

    Du tycker inte det är olämpligt att din lärare tittar på nakenbilder av sin elev och kommenterar dessa inför dig, eleven?

  • Anonym ((vill inte))

    Jag tycker väl kanske inte det känns helt ok att han gör det, men jag undrar om det är olagligt. Tror du att det är så? Ingen kan väl förbjuda honom att titta på nakenbilder av mig, även om man tycker det är fel. Alltså, jag var arton när jag blev tillfrågad och fotograferad. Jag har inte blivit tvingad, det har jag faktikst inte, de har inte hotat eller så, men de har väl utnyttjat det hela o drivit det längre än jag ville. Men det var ju inte min lärare, det var ju inte han som fotograferade. Visst fattar jag att han känner fotografen efter att jag såg dem ihop igår, men inget jag kände till sedan tidigare. 

    Kan man anmäla sådant liksom?

  • Anonym ((vill inte))

    Igår hände det igen, en till äckelgubbe sa att jag är en duktig modell o att det är fina o roliga bilder med studentmössan. Min lärare sa ju att det bara var han som var med i gruppen som vet vem jag är - o det sa jag till gubben. Men då sa han att ha var ny medlem o att min lärare bjudit in honom o sagt att det var en tjej från orten som han känner som är med som modell o som visar allt. Det är så han snackar om mig - visar ALLT! Jag undrade om det var fler som blivit inbjudna men det sa han att han inte visste.

    Måste bara ta ett snack med min kille nu, det får väl gå som det går. Annars kommer jag vara supernervös att någon mer skall kommentera när han är med- fast det kanske de inte gör. Varför måste de kommentera, de kan väl nöja sig med att glo på bilderna.

    Så får jag väl ringa min lärare också o fråga hur många han bjudit in. Som det är efter detta går jag bara runt o tänker om han lr han lr han som jag möter har sett min fitta. Kanske ska börja med det så jag vet hur stor risken är.

  • HäckHäxan
    Anonym ((vill inte)) skrev 2015-06-19 14:31:18 följande:
    Igår hände det igen, en till äckelgubbe sa att jag är en duktig modell o att det är fina o roliga bilder med studentmössan. Min lärare sa ju att det bara var han som var med i gruppen som vet vem jag är - o det sa jag till gubben. Men då sa han att ha var ny medlem o att min lärare bjudit in honom o sagt att det var en tjej från orten som han känner som är med som modell o som visar allt. Det är så han snackar om mig - visar ALLT! Jag undrade om det var fler som blivit inbjudna men det sa han att han inte visste.

    Måste bara ta ett snack med min kille nu, det får väl gå som det går. Annars kommer jag vara supernervös att någon mer skall kommentera när han är med- fast det kanske de inte gör. Varför måste de kommentera, de kan väl nöja sig med att glo på bilderna.

    Så får jag väl ringa min lärare också o fråga hur många han bjudit in. Som det är efter detta går jag bara runt o tänker om han lr han lr han som jag möter har sett min fitta. Kanske ska börja med det så jag vet hur stor risken är.

     


    Du bör ta reda på hur stor den där gruppen är som delar bilder med varandra. Om du pratar i telefonen så dra ner en app så du kan spela in samtalen. Skriver du med text så spara allt och skärmdumpa allt. Försök hålla huvudet kallt och låt dem inte förstå din oro eller din känsla av äckel, var lismande. Dra någon vals om att du skulle vilja ha dem utskrivna, kanske för att ge din kille som överraskning eller något sådant, allt för att smala fakta och info.

    När du har allt du kan få, så får du ta dig en funderare på vad du vill.

    Skrev ni något kontrakt, fick du betalt svart eller vitt?

    För oavsett så är något brutet. Din lärare hade ingen rätt att nämna det och inte den andra heller, de har högst troligen brutit någon kodex inom sin grupp genom att tala med dig alls om det.

    Lite som jag var på swingersfest en gång, det som sker där och vilka som är där är bara aktuellt just där, ingen medlem har alltså rätt att kontakta mig eller dra upp något som hände där bara för att de råkat möta mig på gatan eller på någon sida på nätet osv. detta skedde ändå, jag kontaktade de ansvariga för just den där klubben, visade skärmdumpar och de som kontaktade mig blev uteslutna och blev av med medlemskapet och är inte längre välkomna dit. De gick på mig som fan för det och hotade lite och tjafsade, men det rör mig inte i ryggen alls. Deras sätt visar bara att de inte hör hemma i den miljön alls eftersom de valde att kränka min rätt till anonymitet. Hade vi däremot bytt nr elere namn på plats, mail adress osv ja då hade det ju inte varit så konstigt om man hördes efteråt, men så var inte fallet.

    Inte riktigt samma sak som för dig, men principen är ju lite den samma.


    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Anonym ((vill inte))

    Ja jag måste prata med min lärare om vad allt handlar om o så. Jo jag fick betalt. Vet inte om det var svart jag fick pengarna cash. Inget avtal men jag skrev på ett kvitto att jag fått mitt arvode o att det var full betalning för fotograferingen o nåt om att fotografen hade rättigheten till bilderna.

    I alla fall har jag snackat med min kille o berättat om den här fotograferingen. Kände att jag orkar inte med oron att plötsligt så får han höra om det från någon annan. O han blev inte alls arg lr förbannad lr sur tog mig bara i famn o kramade o kramade o sa att hsn älskar mig o att det inte har någon betydelse. Så nu känns det så mycket bättre. Men jag skall ändå ringa min lärare o få lite mer klarhet i vad jag hamnat i. Sedan kanske jag ändå bara får acceptera att det är som det är.

  • Anonym ((vill inte))

    Ja nu har jag iaf ringt min lärare i eftermiddags efter en massa velande fram o tillbaka. Efter att jag berättat för honom o fått så mycket stöd så kändes det inte lika viktigt menhan peppade mig att ringa för att försöka få veta vad jag hamnat i för grupp.

    Min lärare var väl inte så pratsam men när han insåg att jag inte var ute efter att bråka med honom utan mest ville få veta så blev han väl lite öppnare iaf.

    Inser iaf att det inte är så mycket jag kan göra, får gilla läget helt enkelt. Några bilder visas iaf inte utanför gruppen bara de som är med får tillgång till bilder. Vid värvningen så frågar han tyvärr då personer som vet vem jag är o lockar med att de kommer se mig naken på sajten men de får inte veta att det är mig han menar innan de betalat avgiften. Tyckte han kan fråga några som inte känner mig men det gick han inte med på för det är tydligen mer spännande med en naken tjej om man vet vem det är. (Ja inte vet jag- det vet väl ni killar bäst om det är så).Så det är något jag får ta som han sa. Känns ju inte superkul o vilka han frågat lr ska fråga ville han inte säga, de vet vem jag är men ska inte vara några jag umgås med. Inga bilder hamnar å andra sidan utanför sajten.

    Ja det är väl det viktigaste. Vi pratade en lång stund faktiskt men ska inte trötta er det.

Svar på tråden Hjälp, vad skall jag göra?