Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

    Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)

    idaaa93 skrev 2015-07-20 17:34:51 följande:
    För enligt min kalender så ska min mens komma 31/7
    Precis! Så bim är samma som den dagen mensen beräknas komma.
    Då har vi liknande bimdatum då, eftersom jag har så kort lutealfas!
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-07-20 20:04:07 följande:
    Okej va bra då vet jag att de betyder de jag misstänkt! smile1.gif
    Hur går det för dig?
    Jag plussade imorse på äl +9. Helt galet!
    Hoppas plutten vill stanna kvar den här gången. <3
    Lönt att skaffa letrozol för mig när jag inte ens använt det.
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-08-02 18:08:03 följande:
    Åh men gud Grattis!! smile1.gif håller tummarna att de ska gå bra! Jag är 2 dar sen med mensen men som sagt jag vet inte om jag haft ägglossning eftersom jag glömde o ta test.. så kan ju betyda att jag ej haft nån o därför inte fått mens.. trots att dem testen jag tog dagarna in ägglossning hade stegring varje dag. Har inte köpt nåt test än men kanske borde göra de. Har inge symtom på nå graviditet iaf..
    Tack så mycket!

    Åh, så spännande!

    När tänker du testa då?
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-08-02 21:08:13 följande:
    Jag tog ett fär 20 min sen men jag är ju som jag är så jag tycker ju att jag ser nåt vääääldigt svagt men oftast har de alltid varit spök då. Får testa igen med morgon urin ist
    Nu blev jag ju helt exalterad här!

    Vilket test använder du?

    Du måste uppdatera mig så fort du tagit ett nytt nu på morgonen!
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-08-02 21:08:13 följande:
    Jag tog ett fär 20 min sen men jag är ju som jag är så jag tycker ju att jag ser nåt vääääldigt svagt men oftast har de alltid varit spök då. Får testa igen med morgon urin ist
    Hur har det gått för dig, Ida?
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-08-04 09:25:19 följande:
    De är så konstigt för om du skriver här så kommer de inte upp fören dagen efter du skrivit så de är därför de tar tid o svara ibland smile1.gif
    Märkligt!

    Men du! RFSU's tester är ju notoriskt dåliga!

    Skall du inte testa något annat då? Kan verkligen rekommendera lloyds testa tidigt, om ni har något sånt apotek i närheten. Prisvärda (ett för 79 kr, tvåpack för 119) och superbra!
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-08-09 19:13:46 följande:
    Ville uppdaterad lite :-P jag köpte ett testa tidigt test RFSUs fast de va inte sån där liten sticka utan vanligt med hylsa o så. Men de visa negativt. Har fortfarande inte fått mens. Men så tänkte jag igår att jag skulle testa ett ägglossnings test som jag köpte från internet. O de visa positivt :-O så jag fattar nada. Hur kan jag få de när jag inte ens fått mens ännu.. ska ta ett till ägglossning test ikväll å se vad de säger. .
    Men vad skumt! Finns tre olika scenarion här:

    1. Du fick aldrig äl innan i cykeln då när du trodde, utan du har det nu istället (varför du även har lite molvärk)

    2. Du har en till äl (vissa kan tydligen få två under samma cykel)

    3. Du får positivt äl-test pga att du är gravid, men det är för tidigt för gravtestet att upptäcka hcg.

    Var äl-testet idag helt positivt (dvs lika starkt eller starkare teststreck i förhållande till kontrollstrecket)?

    Hade jag varit du hade jag sexat till det lite idag för säkerhetsskull.

    Håll mig uppdaterad om hur det går, raring!
  • Symetrical
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-09 21:26:38 följande:

    Hej.

    Jag hoppar in här. Har ätit Letrozole i fem månader pga lättare Pcos. Har en månads uppehåll denna månad och väntar på äl nu i dagarna. Nästa månad blir det sjätte och sista månaden med Letrozole och därefter ev ivf. Har ett barn sedan innan som blev till på första försöket utan problem. Har nu försökt toklänge. Nästan tre år och kan fortfarande inte fatta att vi inte blivit gravida ännu.

    Vad gäller det här m positivt på äl-test i väntan på bim så testade jag positivt på samma sätt precis när vi började försöka. Blev superglad eftersom jag läst att de kunde visa positivt på graviditet men dagen efter läste jag att det även kunde ge positivt när mens va på g. Och sen någon timma kom mensen. Hoppas det inte blir så för dig idaaa93! Håller tummarna för dig och ett stort grattis till dig Symetrical :)


    Tack så mycket!

    Åh, så störigt när kroppen låser sig så!

    Jag har en grabb på 2,5 år som blev till på femte försöket (med inställningen "blir det så blir det") men nu efter grav, amning och minipiller har min cykel blivit helt keff, så är så glad att det faktiskt visade sig gå vägen till och med utan hjälp av letrozol.

    Håller tummarna för att du får naturlig äl nu snart! Kör du med äl-test och tempning, eller?
  • Symetrical
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-08-10 17:33:35 följande:
    Konstigt att kroppen kan va sådär... Men helt otroligt roligt att du är gravid:)

    Verkar ju lite som dig som för mig, men ni sökte hjälp ganska omgående eller? Vi sökte hjälp för ett år sedan. Va så mkt annat så det blev inte av innan... Flyttade, nya jobb, inskolning på dagis, mor- och farföräldrar som gick bort mm mm. Redan efter ett halvår gick jag till min gyn som genom ett blidprov bekräftade äl tre mån på raken och ja då fortsatte vi försöka. För ett år sedan kontaktade vi en fertilitetsklinik och gjorde en utredning som då visade lätt pcos. Blev då rekommenderad Pergotime, tog en månad för nåt år sedan men allt blev knas så alutade. Sen i början av året sa min läkare att Letrozole ger lite bättre resultat, då testade jag det och fick 28-dagarcykel och äl bekräftat med vul istället för 35 dagar som jag hade tidigare.

    Vi sexar bara på. Känner min kropp ganska bra efter dessa år så brukar ta ett test när jag känner att det är på g och har någon gång fått testa två dagar. Tog ett i morse men det var inget. Visste det nog redan innan men kunde inte låta bli:) Är inom gränsområdet känner jag. Inom 2-3 dagar. Sen börjar nästan väntan...
    Njae, jag avvaktade i typ ett år efter pillerstopp, eftersom vi inte kände någon stress med syskon i det läget och jag ville att kroppen skulle få en chans att rätta till sig själv. Det gick ju sådär, men gravid vart jag ju i alla fall, så något rätt gjorde den.

    Hoppas äl dyker upp när du förutspår och att det tar sig nu!
  • Symetrical
    idaaa93 skrev 2015-08-20 10:41:12 följande:
    Hej nu behöver jag lite hjälp här! Antagligen har jag haft ägglossning senare än vad jag trott. Har hål på o försöka räkna ut som en galning om när de kan ha skett och om jag är gravid så är jag i vecka 5 (4+3)

    har tagit test men de visa negativt vad jag tyckte tror mest att jag ser spökstreck... men i lördags fick jag flytningar med lite blod i, inte rött utan mer ljus brunt. Sen va de lite mer i söndags o då lite mörkare brunt/rött. I måndags liknat fast de avtog lite. I tisdags va de liknar som lördagen.och igår knappt inget. Men vi hade lite mys igår o efter så va de blod på pappret o då va de ljus rött. O sen idag så har de kommit igen lote blod bör jag gick på toa. Så de blir 6 dan som de är såhär. Är de mens, tidigt missfall eller bara vanlig blödning som kan få tidigt i en graviditet?
    Kan du inte ha haft än i senare äl då, så att det du fick nu är en nidblödning (dvs när ägget fäster). Isf är det inte konstigt att du inte fått positivt gravtest än. När tog du senast gravtest? Ta ett nytt om ett par dagar och se hur det ser ut, är mitt råd.
Svar på tråden Nån som också ska börja med pergo och letrozol nu i maj?! :)