• Anonym (Arg och ledsen)

    Bör jag polisanmäla en minderårig?

    Hej..

    Min son har fått vid 2 olika tillfällen.
    Personen (X) som är inblandad hotar inte men vänner till denne gör det.

    Hot om att döda, våldta, plocka honom när min son minst anar det osv

    X gör så att vännerna drar sig undan pga av X tydligen pratar mycket skit.

    Min son har inte kontakt med X men X kan tydligen inte låta min son vara.

    Kompisar som min son får försvinner fort då X säger att de får välja mig mig (X) eller min son, de väljer då att inte vara med min son.

    Vad göra?

  • Svar på tråden Bör jag polisanmäla en minderårig?
  • Anonym (P)

    Anmäl det. Då kopplas socialen och föräldrarna in och den minderårige blir förhoppningsvis avskräckt att sätta sina planer i verket!

  • Anonym (mamma)

    Vilka hemska hot! Har du pratat med din son om vad som har hänt? Går de i samma klass och hoten sker på skoltid så måste skolan kunna hjälpa till att medla. Du skriver att det är kompisar till X som hotar. Har du pratat med dessa barns föräldrar?

  • Anonym (???????????)

    Ska du anmäla X för att andra hotar???
    Vet du vad du startar om du gör det?

  • Anonym (mamma)

    Ja faktiskt! Varför ska du anmäla X för saker som någon annan gjort? Är det så att X är mer populär bland de andra barnen än din son och att det är därför du vill straffa honom. Att de andra barnen väljer att vara med X är ju ingen brott. Du skriver att din son och X inte har någon kontakt. På vilket sätt låter x inte din son vara?

  • Anonym (???????????)
    Anonym (mamma) skrev 2015-05-16 08:39:46 följande:

    Ja faktiskt! Varför ska du anmäla X för saker som någon annan gjort? Är det så att X är mer populär bland de andra barnen än din son och att det är därför du vill straffa honom. Att de andra barnen väljer att vara med X är ju ingen brott. Du skriver att din son och X inte har någon kontakt. På vilket sätt låter x inte din son vara?


    Undrar samma sak.
  • Anonym (TS)
    Anonym (mamma) skrev 2015-05-16 08:39:46 följande:

    Ja faktiskt! Varför ska du anmäla X för saker som någon annan gjort? Är det så att X är mer populär bland de andra barnen än din son och att det är därför du vill straffa honom. Att de andra barnen väljer att vara med X är ju ingen brott. Du skriver att din son och X inte har någon kontakt. På vilket sätt låter x inte din son vara?


    Anonym (???????????) skrev 2015-05-16 08:19:05 följande:

    Ska du anmäla X för att andra hotar???
    Vet du vad du startar om du gör det?


    Var någonstans har jag skrivit att jag ska anmäla X?

    Jag ska anmäla X vänner och X är kopplingen vilket gör att X kommer att få stå till svars varför X vänner hotar min son.

    Nej de har ingen kontakt men sociala medier är väldigt effektivt för sådana personer som vill hota osv.
    Min son har inte tillgång till sin telefon, bara när jag sitter med.

    X får gärna vara mer populär än min son men det ger inte X rätten att behandla min son illa.
    Hot via sociala medier och mobbing i skolan.

  • Anonym (???????????)
    Anonym (TS) skrev 2015-05-16 14:20:19 följande:
    Anonym (???????????) skrev 2015-05-16 08:19:05 följande:

    Ska du anmäla X för att andra hotar???
    Vet du vad du startar om du gör det?


    Var någonstans har jag skrivit att jag ska anmäla X?

    Jag ska anmäla X vänner och X är kopplingen vilket gör att X kommer att få stå till svars varför X vänner hotar min son.

    Nej de har ingen kontakt men sociala medier är väldigt effektivt för sådana personer som vill hota osv.
    Min son har inte tillgång till sin telefon, bara när jag sitter med.

    X får gärna vara mer populär än min son men det ger inte X rätten att behandla min son illa.
    Hot via sociala medier och mobbing i skolan.

    X ska stå till svars för att X vänner hotar?
    För att han är vad du upplever som "kopplingen"?
    Snälla  människa... är du allvarlig???
  • Anonym (TS)
    Anonym (???????????) skrev 2015-05-16 14:28:50 följande:
    X ska stå till svars för att X vänner hotar?
    För att han är vad du upplever som "kopplingen"?
    Snälla  människa... är du allvarlig???
    X vänner hotar och då vill polisen veta från vem osv och då talar jag om att det är X vänner så får de gå vidare enligt sina lagar och regler.

    Att de hotar kommer ju ifrån någonstans och hoten är relaterade till X.

    Ge fan i X annars dör du
    Sluta håll på med X, du är död
    X säger att du är dum mot X, sluta annars betalar jag någon att plocka dig osv osv

    Så vad tycker du jag ska göra?
  • Anonym (???????????)
    Anonym (TS) skrev 2015-05-16 14:57:55 följande:
    X vänner hotar och då vill polisen veta från vem osv och då talar jag om att det är X vänner så får de gå vidare enligt sina lagar och regler.

    Att de hotar kommer ju ifrån någonstans och hoten är relaterade till X.

    Ge fan i X annars dör du
    Sluta håll på med X, du är död
    X säger att du är dum mot X, sluta annars betalar jag någon att plocka dig osv osv

    Så vad tycker du jag ska göra?
    Ska du anmäla så ska du anmäla dem som hotar.
    X hotar inte.
    Hoppas du är medveten om att även din son kommer förhöras.
    Du vet nog inte allt din lilla gullunge håller på med.
    Barn är bra på att dupera sina blåögda, godtrogna föräldrar.
  • Anonym (TS)
    Anonym (???????????) skrev 2015-05-16 15:01:18 följande:
    Ska du anmäla så ska du anmäla dem som hotar.
    X hotar inte.
    Hoppas du är medveten om att även din son kommer förhöras.
    Du vet nog inte allt din lilla gullunge håller på med.
    Barn är bra på att dupera sina blåögda, godtrogna föräldrar.
    Jag ska anmäla de som hotar och då kommer X namn fram så småningom.

    Jag hoppas att min son kommer att förhöras, för att allt som kan komma fram som kan göra saker och ting bättre är bra!

    Om min son är skyldig till något så är det bra om jag får veta det så att jag kan ta tag i det. Inte bara strunta i det som vissa föräldrar gör uppenbart.

    För att saker å ting ska bli bättre så måste det ske från båda håll, inte bara ett håll.

    Min son är inte ute pga hoten, ingen telefon, dator osv, bara när jag är med, ändå får han hot rätt som det är!?

    Det kallas för konsekvenser av sitt handlande, ett barn som håller på så här ska få konsekvenser och om min son håller på såhär så hoppas jag någon talar om det för mig samt polisanmäler!

    Så Ja jag polisanmäler och X ska få stå till svars för vilka vänner X har som hotar en person de inte ens känner eller vet någonting om.
Svar på tråden Bör jag polisanmäla en minderårig?