• Quexxet

    Vad avgör vilken livsmedelsbutik du handlar i?

    Frågan lyder precis som i rubriken. Vad är det som gör att du väljer just den butiken?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad avgör vilken livsmedelsbutik du handlar i?
  • Anonym (Närhet)

    Läge

    Man ska gynna närmsta även om det inte kanske är billigast. 2 km till närmsta, 6 km till billigaste.

  • Anonym (-S-)

    Vana, läge och pris.

    Vi handlar i princip alltid på ICA, jag är uppvuxen med ICA och det blir automatiskt den butiken jag letar upp. Vilken ICA-butik varierar. Oftast ICA Maxi för att det är störts och generellt billigast, men jag kollar veckans erbjudanden på 4 olika ICA butiker här i närheten och handlar vissa saker från dom butikerna när vi har vägarna förbi. Behöver vi något snabbt, om vi glömt något eller kommer på vid frukosten att något saknas så blir det ICA Nära som ligger i huset bredvid. 

  • Mandel

    En kombination av flera saker.

    Det ska vara rätt vara - svenskt så långt det är möjligt, ingen palmolja osv. till bra pris.
    Undviker ICA då jag tycker de har kass syn på sina leverantörer och sedan är de inte heller billiga.
    Väger även in hur mycket folk det är i butiken eftersom jag avskyr att trängas med okända människor
    Åker oftast och handlar när jag ändå är i "stan" och uträttar ärenden så det blir den butik som passar in i kriterierna ovan då det är ett större utbud av butiker i "stan" mot i byhålan


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • fluu

    En kombo då. Sortimentet väger kanske allra tyngst då vi är allergiska/äter en hel del lite annorlunda mat.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dr Nail

    Priset spelar ingen roll - jag har pengar. Servisen skiter jag i - det är inte en restaurang det handlar om. Utbudet är lite viktigt, jag vill gärna ha en salladsbar bl.a., men egentligen är jag inte så kräsen, äter vad f-n som helst. Det absolut viktigaste är att det ska vara supernära.

  • EnGladPingvin

    En kombination av bekvämlighet och sortiment. Handlar oftast på vägen hem från jobbet och det ligger en butik på vägen. Där kan jag dessutom självscanna så jag slipper köa, så där handlar jag oftast. De har dessutom bra utbud av ekologiska varor, svenskt kött, mm som är viktigt för oss.

  • sextiotalist

    Kombination, läge, pris, utbud och service.
    Nu har jag två affärer lika nära mig. ICA, något dyrare, Willys, ofta billigare. Men utbudet skiljer sig något. Så jag handlar i båda, beroende på vad jag ska handla. Båda har trevlig personal, rent och fräscht.

    COOP undviker jag, de är dyrare än både ICA och Willys, tråkiga butiker, man måste passera en hel klädesaffär och tusen andra avdelningar innan man kommer till maten och för stora för min smak (undviker ICA Maxi också, ogillar dessa bautaaffärer)

    Lidl kan jag gå till någon enstaka gång, hade kanske blivit oftare om den var närmare.

  • Anonym (Olika)

    Vi har 3 affärer på vår ort. Sortimentet avgör mest för det är endast en som har det mesta vi vill ha. Den ena bojkottar vi mer eller mindre p.g.a dess vänstervridning.

Svar på tråden Vad avgör vilken livsmedelsbutik du handlar i?