• Spegelbilden

    Hur snabbt blev du gravid? (Enbart för dig som vet när du hade ägglossning)

    Som frågan lyder: Hur snabbt blev du gravid när du verkligen försökte? Då menar jag att du ska haft koll på din ägglossning och haft sex i anslutning till ägglossningen. 

  • Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid? (Enbart för dig som vet när du hade ägglossning)
  • Anonym (Milla)

    Med första barnet slutade jag med ppiller efter 10 års användande. Vi missade första äl. Blev gravid andra äl, hade sex mån, tors, sön, och enligt uträknare hade jag äl på måndagen efter, använde inga äl stickor, men gissar själv på att jag hade äl redan lördagen-söndagen.

    Nu med nr två slutade jag med ppiller efter ca 1 års användande, vi hade sex mån, ons, fre. Hade lite äl värk men inga precis flytningar, så trodde inte äl kommit igång än. Men jo, nu är jag gravid i vecka sex! Samma här sa uträknaren att jag borde ha äl på måndagen efter, tror dock att den skedde redan på fredagen...

  • Brinkly

    Första barnet - 1 försöket

    Andra barnet - 1 försöket

    Tredje gången - tog det 3 år innan det blev något. Hade koll första året på ÄL sen orkade jag inte typ 1 år och sen koll igen 1 år nästan... Så blev det tvillingar! Sådan lycka! Värt att vänta på ;)

  • Diche79

    Första graviditeten - andra försöket, slutade i MF.
    Andra graviditeten - andra försöket, fick en son.
    Tredje graviditeten - första försöket, v 6 nu.

    Vi har haft sex varannan dag från cykeldag 10 ungefär. Har oftast haft
    ÄL på dag 14-16.

  • isabelless

    Slutade med p-piller 20 november och blev gravid direkt på första ägglossning som inföll runt den 10 december!

  • Anonym (mmm)

    När jag var 28 år så tog det mig 1 år och då visste jag inte om att jag var gravid då det inte visade något på stickan. 2:ndra gången var jag 39 år och då tog det 7 månader. 3:dje gången var jag 43 år och då tog det 4 månader. 

  • Anonym (Gravid)

    För oss tog det åtta månader, då hade jag ätit p-piller under flera år innan vi började försöka.

  • Bubblansmatte

    Blev gravid på första försöket (hade sex dagen innan äl och på dagen jag hade äl) plyssade på bim-4 men hade sjukligt ömma bröst en hel vecka innan! Lycka till!

  • Snowgirl

    Ja det är massor av gånger jag inte har blivit gravid, men de sju gånger jag varit gravid har vi haft sex vid positivt omslag på ägglossningstestet. Ägglossningen har kommit dagen efter. Har nu lagt av med testerna sen drygt ett halvår och inte blivit gravid alls, men beräknat på när mensen har kommit har vi inte tajmat lika bra. För mig verkar dagen före ägglossning vara det vinnande konceptet. Sen att vi förutom våran dotter har haft en massa otur är en annan historia.

Svar på tråden Hur snabbt blev du gravid? (Enbart för dig som vet när du hade ägglossning)