• Anonym (jobbbbigt)

    jag går på soc o jag tog massa sms lån 2014 o nu står de på deklarationen som ska lämnas in. PANIK! !!!

    Hej! Jag tog massa sms lån 2014 o nu står de på deklarationen att jag har gjort de o kommer få tillbaka pengar. Jag undrar vad soc kommer säga när dem ser att jag tagit dessa lån? Vet att dem kommer dra de pengarna jag får tillbaka såklart. . Kommer dem neka mig bidrag nu :(???? Har en lägenhet o ett barn! Någon som gjort detta misstaget? O vad hände? Eller någon som jobbar på soc? Hoppas på svar! Inga påhopp tack....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-29 13:12
    Nu har jag fått hem papper om att de är dags att lämna in deklarationen, så nervös.....
    Hemsk sits jag har satt mig i! Verkar dessutom som att jag är den ända på hela familjeliv som satt mig i denna idiotiska sits. Vet inte hur de kommer gå eller hur de kommer att göra med min nästa ansökan som ska vara inne senast 12 juni! ÄR DE VERKLIGEN INGEN HÄR INNE SOM VET HUR DE KOMMER GÅ TILL ELLER SOM HAR GJORT SAMMA SAK NÅGON GÅNG? :((

  • Svar på tråden jag går på soc o jag tog massa sms lån 2014 o nu står de på deklarationen som ska lämnas in. PANIK! !!!
  • Anonym (....)

    Soc bryr sig inte om ev. lån. Däremot får du fixa avbetalningen med de pengar du får= du får svårt att klara ekonomin.

  • U never saw me

    Vad ska de säga? Om de misstänker att du har svårt att få ordning på din ekonomi så kommer de erbjuda budget-rådgivning. Inget värre än det. 

  • Långbenopluto
    Anonym (....) skrev 2015-05-24 21:01:40 följande:

    Soc bryr sig inte om ev. lån. Däremot får du fixa avbetalningen med de pengar du får= du får svårt att klara ekonomin.


    Tar hon lån medan hon söker soc, så kommer soc bry sig om det i allra högsta grad!
  • Anonym (?)

    Alla pengar som kommer in när man har soc räknas som inkomst.
    Annars kan man ju ta feta banklån på en massa pengar samtidigt som man får bidrag.
    Om det var innan du började få bidrag bryr de sig inte.
    Men pengarna måste väl ha kommit in  på ditt konto?

  • Anonym (jobbbbigt)
    Anonym (?) skrev 2015-05-24 20:53:36 följande:

    Kom inte pengarna in på ditt bankkonto?


    Jo de klart. Men behöver aldrig lämna konroutdrag
  • Anonym (jobbbbigt)
    Tines skrev 2015-05-24 20:53:05 följande:

    Sökte du socbidrag när du tog lånen?


    ja de gjorde jag
  • Anonym (jobbbbigt)
    Anonym (?) skrev 2015-05-24 21:04:36 följande:

    Alla pengar som kommer in när man har soc räknas som inkomst.

    Annars kan man ju ta feta banklån på en massa pengar samtidigt som man får bidrag.

    Om det var innan du började få bidrag bryr de sig inte.

    Men pengarna måste väl ha kommit in  på ditt konto?


    ja pengarna kom in på mitt konto men har aldrig behövt lämna konroutdrag
  • Anonym (?)

    Vad konstigt.
    Här kräver de kontoutdrag för tre mån bakåt vid första inlämning sedan en månad bakåt.
    Jag vet inte då.
    Men det är intressant att du inte lämnar kontoutdrag.
    Någon som jobbar på soc som vet mer?

Svar på tråden jag går på soc o jag tog massa sms lån 2014 o nu står de på deklarationen som ska lämnas in. PANIK! !!!