• Behemot

    Gubbsjuk?

    Jag har ett distansförhållande med en man sedan ett år tillbaka. Jag är 53 och han 57 - båda ganska nyskilda. Vi har ett passionerat förhållande och har väldigt bra sex.

    Jag har precis upptäckt att han kollar upp massa gamla flickvänner på Facebook. Till saken hör att även jag var en sån - han kontaktade mig på FB efter att vi haft några one night stands för mer än 30 år sedan. Att han gör det är dock inte det värsta... Det är att han söker upp tjejer på Facebook som han stöter på i vardagen, t ex hos tandläkaren, bilverkstan osv. Dessa tjejer är 25-30 år yngre än han. Han hade också en 32 år yngre kollega som han kollade in på Facebook mycket intensivt under förra sommaren, när vi nyligen hade träffats och var vad jag trodde nyförälskade, och han gör det fortfarande ett år senare.

    Till saken hör att han hävdar att tjejerna flörtar med honom... Han är inte särskilt snygg, är ganska tanig och har ölmage så han är ingen George Clooney direkt.

    När jag konfronterade honom med att jag vet att han gör detta försökte han förklara bort det med "det är ingenting, jag är bara nyfiken och lite fåfäng och det är dig jag älskar".

    Jag är jätteledsen och känner mig sviken och förödmjukad. Jag älskar honom fortfarande men föraktar honom samtidigt, och det brukar enligt min mening vara början till slutet på kärleken.

    Jag skulle vilja få input på detta. Är det han gör normalt eller som jag tycker - sjukt och respektlöst? Överreagerar jag som blir så sårad och ledsen och tycker att vår kärlek blivit sjaskig?

  • Svar på tråden Gubbsjuk?
  • Anonym (bernhov)
    Behemot skrev 2015-05-25 20:50:18 följande:

    Jag har ett distansförhållande med en man sedan ett år tillbaka. Jag är 53 och han 57 - båda ganska nyskilda. Vi har ett passionerat förhållande och har väldigt bra sex.

    Jag har precis upptäckt att han kollar upp massa gamla flickvänner på Facebook. Till saken hör att även jag var en sån - han kontaktade mig på FB efter att vi haft några one night stands för mer än 30 år sedan. Att han gör det är dock inte det värsta... Det är att han söker upp tjejer på Facebook som han stöter på i vardagen, t ex hos tandläkaren, bilverkstan osv. Dessa tjejer är 25-30 år yngre än han. Han hade också en 32 år yngre kollega som han kollade in på Facebook mycket intensivt under förra sommaren, när vi nyligen hade träffats och var vad jag trodde nyförälskade, och han gör det fortfarande ett år senare.

    Till saken hör att han hävdar att tjejerna flörtar med honom... Han är inte särskilt snygg, är ganska tanig och har ölmage så han är ingen George Clooney direkt.

    När jag konfronterade honom med att jag vet att han gör detta försökte han förklara bort det med "det är ingenting, jag är bara nyfiken och lite fåfäng och det är dig jag älskar".

    Jag är jätteledsen och känner mig sviken och förödmjukad. Jag älskar honom fortfarande men föraktar honom samtidigt, och det brukar enligt min mening vara början till slutet på kärleken.

    Jag skulle vilja få input på detta. Är det han gör normalt eller som jag tycker - sjukt och respektlöst? Överreagerar jag som blir så sårad och ledsen och tycker att vår kärlek blivit sjaskig?


    Ok ni har ett distansförhållande
    Förhållandet är passionerat
    Bra sex

    NEN
    Han är inte direkt snygg
    tanig med ölmage

    OKKaffeFlört
  • Anonym (Tycker såhär)

    Hej TS!

    Jag hade troligtvis känt på samma sätt om

    min partner oblygt kollade in andra, yngre eller äldre. Den typen av bekräftelsebehov låter lite oroväckande. Eftersom du blir ledsen och besviken måste du förstås tala med honom och ge honom chansen att ändra sitt beteende, kanske har du inte gjort klart för honom hur ledsen du blir?

    Fortsätter hans beteende trots det, tycks hans känslor för dig inte vara starkare än hans eget behov av ego boost, då bör du bryta anser jag.

    Du förtjänar någon som ger dig sin odelade uppmärksamhet och som respekterar dig!

    Livet är för kort för att ödsla på skitstövlar!

  • Behemot

    Tack - vilket fint svar! Så skönt att få veta att jag inte är ensam om att tycka att det är ett konstigt beteende. Jag har visat helt öppet hur ledsen och arg jag är över detta, så det kan han inte tvivla på... Jag ska följa ditt råd - han ska få chansen att visa att han kan ändra sig. Gör han inte det är han körd!????

  • Anonym (O)
    Behemot skrev 2015-05-25 20:50:18 följande:

    Jag har ett distansförhållande med en man sedan ett år tillbaka. Jag är 53 och han 57 - båda ganska nyskilda. Vi har ett passionerat förhållande och har väldigt bra sex.

    Jag har precis upptäckt att han kollar upp massa gamla flickvänner på Facebook. Till saken hör att även jag var en sån - han kontaktade mig på FB efter att vi haft några one night stands för mer än 30 år sedan. Att han gör det är dock inte det värsta... Det är att han söker upp tjejer på Facebook som han stöter på i vardagen, t ex hos tandläkaren, bilverkstan osv. Dessa tjejer är 25-30 år yngre än han. Han hade också en 32 år yngre kollega som han kollade in på Facebook mycket intensivt under förra sommaren, när vi nyligen hade träffats och var vad jag trodde nyförälskade, och han gör det fortfarande ett år senare.

    Till saken hör att han hävdar att tjejerna flörtar med honom... Han är inte särskilt snygg, är ganska tanig och har ölmage så han är ingen George Clooney direkt.

    När jag konfronterade honom med att jag vet att han gör detta försökte han förklara bort det med "det är ingenting, jag är bara nyfiken och lite fåfäng och det är dig jag älskar".

    Jag är jätteledsen och känner mig sviken och förödmjukad. Jag älskar honom fortfarande men föraktar honom samtidigt, och det brukar enligt min mening vara början till slutet på kärleken.

    Jag skulle vilja få input på detta. Är det han gör normalt eller som jag tycker - sjukt och respektlöst? Överreagerar jag som blir så sårad och ledsen och tycker att vår kärlek blivit sjaskig?


    Dumpa gubben!
  • Anonym (bernhov)
    Anonym (O) skrev 2015-05-25 21:55:51 följande:
    Dumpa gubben!
    Familjelivs standard svar... DumpaSkrattande
  • Behemot

    Ni har troligen rätt båda två, men jag älskar honom trots allt fortfarande, så han får en chans till.

  • Zarch

    Är antagligen rätt normalt tyvärr, och enligt vissa så blir alla karlar mer eller mindre gubbsjuka med åren.

    Stannar det med lite smågluttande så visst, han kommer antagligen inte så långt med det. Karlar har nämligen en tendens att ha en övertro på sin egen attraktionskraft trots jäsande gubbmage och trippelhaka, manliga hybrisen är en vida spridd epidemi i samma framfart som spanska sjukan var för 100 år sedan.

    Så försök att ha lite överseende med detta, klappa honom lite på flinten istället...är man den "större rasen/kvinna" så måste man vara snäll och förstående.

  • Anonym (Kemal)
    Behemot skrev 2015-05-25 20:50:18 följande:

    Jag har ett distansförhållande med en man sedan ett år tillbaka. Jag är 53 och han 57 - båda ganska nyskilda. Vi har ett passionerat förhållande och har väldigt bra sex.

    Jag har precis upptäckt att han kollar upp massa gamla flickvänner på Facebook. Till saken hör att även jag var en sån - han kontaktade mig på FB efter att vi haft några one night stands för mer än 30 år sedan. Att han gör det är dock inte det värsta... Det är att han söker upp tjejer på Facebook som han stöter på i vardagen, t ex hos tandläkaren, bilverkstan osv. Dessa tjejer är 25-30 år yngre än han. Han hade också en 32 år yngre kollega som han kollade in på Facebook mycket intensivt under förra sommaren, när vi nyligen hade träffats och var vad jag trodde nyförälskade, och han gör det fortfarande ett år senare.

    Till saken hör att han hävdar att tjejerna flörtar med honom... Han är inte särskilt snygg, är ganska tanig och har ölmage så han är ingen George Clooney direkt.

    När jag konfronterade honom med att jag vet att han gör detta försökte han förklara bort det med "det är ingenting, jag är bara nyfiken och lite fåfäng och det är dig jag älskar".

    Jag är jätteledsen och känner mig sviken och förödmjukad. Jag älskar honom fortfarande men föraktar honom samtidigt, och det brukar enligt min mening vara början till slutet på kärleken.

    Jag skulle vilja få input på detta. Är det han gör normalt eller som jag tycker - sjukt och respektlöst? Överreagerar jag som blir så sårad och ledsen och tycker att vår kärlek blivit sjaskig?


    Pedofiler inbillar sig också att det är barnen som flörtar med dem. Han inbillar sig troligtvis. Det finns tjejer som tänder på 30 år äldre gubbar, men de är sannerligen inte vanliga. Ta upp det med honom. Fråga hur han vill ha det. Vill han ha dig, hela dig, eller vill han flörta med småtjejer.
  • grind

    Låter som osunt beteende,och att han gör det öppet tyder på mycket dåligt omdöme.

  • Behemot

    Han gör det faktiskt inte öppet - det är jag som kollat hans historik i Facebooksökningar... Eftersom jag kände det på mig.

    Ni har underbara formuleringar som ger stor tröst!

    Jag har lagt alla kort på bordet så han kan inte missförstå mig - vill han ha mig ska jag ha hans fulla uppmärksamhet. Jag har redan delvis tappat respekten för honom så han har inte så stora marginaler.

  • Anonym (Tycker såhär)

    Om han nu inte ändrar sitt beteende efter du konfronterat honom, hoppas jag verkligen att du kan bryta och hitta någon som verkligen förtjänar dig. 

    Börja inte tumma på den du är och vad du vill ha ut av en relation!

    Lycka till och hoppas det löser sig på det ena eller andra viset! Glad

  • Sviken och besviken

    Se upp. Gubbsjuka är inte att leka med, och finns pengar eller makt med i bilden kan den patetiske 50-plussaren dessutom få napp. Min man lämnade mig efter 25 års äktenskap för en "kvinna" som är 30 år yngre. Sorgligt att det finns tjejer som går på sådant. Dyra resor och liv i lyx lockar, utan att behöva utbilda sig eller prestera på annat sätt än att slösa sitt liv på en gubbe. Men hur känns det sedan, när pengarna inte längre kan kompensera att han faktiskt blir en stofil som man får skämmas över.
    Som sagt, se upp, vad gör din gubbe om han om han får napp?

Svar på tråden Gubbsjuk?