• Anonym (:))

    Vill inte visa att han är tillsammans med mig på facebook

    Kan du inte stå för din relation på fb, är det ingen relation!!! Så ser jag det :) Men det är jag ;)

  • Anonym (:))
    BengtH skrev 2015-05-27 12:40:36 följande:

    Tjejer med pojkvän som bara har utmanande foton på sig själv på sin facebook-sida har stort bekräftelsebehov. Dvs de är ute efter "gilla" klick på sina foton. 

    Få killar gillar att flukta på foton med en tjej i famnen på sin pojkvän.

    Ungefär som de kvinnor som tar av sig vigselringen för att bli mer intressant för flirtande män. De gillar uppmärksamheten. 

    De tjejer som är nöjda med sitt liv demonstrerar tydligt att de är upptagna, dvs de har på sig vigselringen och visar upp sig med pojkvännen på facebook-sidan.


    Japp jag är stolt över min kärlek, över mitt förhållande och det vill jag visa världen :))))
  • Anonym (:))
    Anonym (Onödigt.) skrev 2015-05-27 13:22:00 följande:

    Jag tror inte världen bryr sig om du vill visa din "kärlek". Dem har ju redan sina egna (några av dem).


    Vet inte vilka du har på din fb... Eller vad du delar... Men mina vänner vill iallafall veta :)))) Det är ju det som är meningen med fb :)) Att dela saker :))) inte bara snoka på andra ;)))
  • Anonym (:))
    Zarch skrev 2015-05-27 13:38:26 följande:

    Åh herregud vad olika vi är. :-/

    Personligen skulle jag inte vilja lägga ut någon relationsstatus om man inte förlovat sig eller flyttat ihop. Drar fram skämskudden varje gång dessa hoppor skriver ut relationsstatus - i ett förhållande....efter andra dejten?! Integritet någon?


    Hahaha, det är tur att vi är olika ;) Nu funkar jag så att jag säger inte att det är ett förhållande förren det har gått 3-6månader... För det är ungefär så lång tid det tar att komma underfund med sina känslor och avsluta sitt singel liv :)... Sen kan jag tröttna på folk som tar bort förhållande så fort det är bråk... Så hela världen ser ;) Tar jag bort då är det slut!!! :)
  • Anonym (:))
    Zarch skrev 2015-05-27 19:26:30 följande:

    Visst är det tur.

    Jag säger ingenting egentligen, har man inga problem med det så får man göra som man vill. Men jag skulle hellre dö än att lägga upp en sommarkatt för att sen överge den offentligt (eller tvärtom). Folk måste ju tro att jag varit frigid.

    Har en bekant som haft tre olika förhållanden enligt Facebook förra året, där får jag utslag. Men hur gör man när man kommer överens om att lägga upp en sån status?


    Hahaha, ja då förstår jag ;) Har kompisar som är singel, i förhållande var och varannan dag med samma kille... När det har bråkat... Jag tar ju inte bort gubben bara för att vi har bråkat ;) För mig har det varit naturligt... När vi själva har bestämt oss att det är vi, då har fb varit ett naturligt sett att berätta det för alla :) För mig har det varit självklart :) Och de två killarna det gäller sen 07 ,då jag öppna fb, har det också har tyckt det samma, det är tom dom som har " frågar chans på fb" ;)

    Ha en fin dag :)
  • Anonym (:))
    Anonym (dumibollendu) skrev 2015-05-28 13:06:21 följande:

    HAHAHA. Get out of here. 


    No way :))))))
  • Anonym (:))
    sextiotalist skrev 2015-05-28 13:18:11 följande:

    Ska meddela mina syskon detta. Min syster gift i snart 25 år, bror sambo i 10 år


    Hahaha, gör så ;) Måste bara säga.. Allt handlar vad man använder fb för... Och vilka man har där... Som sagt jag är stolt över min kärlek det ska världen veta :)))) Om din bror och syster inte vill, är det deras sak :) Jag skulle aldrig kunna ha det så :)
  • Anonym (:))
    sextiotalist skrev 2015-05-28 13:42:47 följande:

    Absolut. Jag använder Facebook för att ha kontakt med mina vänner. Jag vet deras relationstatus utan att det står i Facebook


    Det är bra att det funkar för dig :) Men då delar du inga privata saker?! Hos mig är det tvärt om, alla har på sin status vad dom är för någon och med vem :) Föresten inte alla.. Inte dom som inte stor för sitt förhållande, players ;)... Då kanske du förstår var min erfarenhet kommer i från :)
  • Anonym (:))
    sextiotalist skrev 2015-05-28 13:55:52 följande:

    Här är vi lika privata som på fikarummet. Finns inga players bland mina vänner. De flesta har samma partner sedan mer än 20 år tillbaka. Några är separerade och singlar (vet det eftersom jag känner dom, inget som står på facebook)

    Privata delar har vi i slutna grupper och via mess


    Ok :) nu är jag rätt öppen av mig så jag behöver inga privata grupper :))) + jag har inte bara nära vännner :) utan kolleger, före detta kolleger, gamla klass kamrater, släkt, nära vänner, fester polarna osv osv så runt 500 st så jo några players finns det ;) Alla måste göra det som känns rätt och för mig är det inte ett förhållande innan det står på fb ;)
  • Anonym (:))
    sextiotalist skrev 2015-05-28 14:42:09 följande:

    Det vi pratar om i en av mina slutna grupper är inget som ens kolleger vill ha del av. Det jag skriver på min offentliga sida är sådant som jag kan dela med min kollega, min uppdragsgivare och mammas kusin. Det jag behöver ventilera med mina vänner av privat natur kör jag i sluten grupp.


    Det är bra att dom finns :) Själv tar jag sånt på tele :) Sen så säger jag också... Gillar du inte det jag skriver på min fb läs inte, min fb är just min fb ;) Jag gillar inte tex alla dessa mat bilder eller hund bilder osv... Men vad vore fb utan alla dessa inlägg? Rätt död ;)
  • Anonym (:))
    Anonym (Personligt kontra privat) skrev 2015-05-29 00:17:26 följande:

    Jag tänker att i denna diskussion kan ålder spela en ganska stor roll. Med tanke på att du har smileys efter varje mening, samt pratar om players, gissar jag på att du är kring 17-20? Gissar att det privata livet flyter ihop med det offentliga på ett helt annat sätt i den åldern, än om du är 30 plus. Men det är klart att jag har flera gränslösa människor på fejjan som är bra mycket över 30 också.

    Det tog nog nästan ett år innan jag ändrade min status till förhållande. Inte med vem, och försökte sätta sekretess på det, men folk lyckades ju se ändå. Det var många likes och blandade känslor från mig. Kändes väldigt utlämnande efter så många år som singel, men det skulle vara ett privatare statement för mig (och honom).


    Hahaha, neee ;) känner mig som 25+ ... Men är snarare 40+ ;))) Varför ska man sluta med smileys efter en vis ålder, hahaha... Tråkigt :) Text är kalka ord!!! Smileysarna visar ju lit känsla ;). Varför skulle jag vilja hålla mitt förhållande hemligt??? Jag vill visa världen :))) Ser ingen anledning, då kanske man har fel vänner på fb ;) När jag är 80 vill jag forfarande gå armkrok med honom :))) Men som sakt min åsikt :)))
  • Anonym (:))
    Dkcre skrev 2015-05-29 05:42:28 följande:

    Din Facebook besatthet låter nästan sjuklig. Vad spelar det för roll vad det står på någon internetsida över huvud taget? Livet är utanför den där hjärncellsdödande displayen.

    Börjar bli lite läskigt nästan hur människor sitter som besatta vid Facebook varje dag till och från.


    Absolut kan alla sociala medier vara beroende... Även fl ;) Nej jag är inte beroende :) Bara för att jag vill ha förhållande status gör det inte mig besatt :) Förstår inte ens argumentet eller jämförelsen?! Vad har det ena att göra med det andra??? För tillfället är jag nästan aldrig där, jag är ju här :) Vi är bara olika!!! Vissa sätter bara upp små gulliga katter och inget mer, andra sätter inte upp något utan snokar bara på andra och vissa är som jag händer något i mitt liv sätter jag det på fb :))) Så slipper jag ringa runt till 50 pers ;) Många har fb, insta och kanske en blogg... Jag har kört i hop allt till fb, där jag delar bilder, tankar, händelser osv :) Vad ska jag annars ha fb till?! Däremot har jag inget om jobbet där eller chefer, gruppledare eller andra kolleger jag inte litar på ;) För det är mitt privatliv :)
  • Anonym (:))
    Dkcre skrev 2015-05-29 07:52:52 följande:

    !!!!!!!!Om du måste skriva något på FB varje gång det händer något i ditt liv så tycker jag att det är en besatthet!!!??+&!! :)))))))) :DD :D)) ^.^


    Vem har sakt att jag måste skriva något varje gång??? Vem har sakt att det är ett måste??? Det är skillnad på att vilja dela saker och att känna sig tvungen!!! Men måste ju säga, känns lite som du är besatt av fl... Verkar vara här rätt ofta, hahaha ;)

    Att jag sitter på jobbet och inte har något bättre för mig och tycker det är kul att vara på fb och nu fl gör mig inte beroende eller att jag skulle vara besatt :) Vissa läser Aftonbladet och jag läser här :) Vad är det för skillnad???

    "Beroende är ett beteendefenomen och psykiskt fenomen som innebär de fysiska och psykiska mekanismerna bakom att en person återkommande utsätter sig för något som den vet är skadligt."

    "besatt

    tagen i besittning; tokig, galen

    Jämför: befängd, vansinnig, förryckt, orimlig, vanvettig, absurd, barock, förvänd"

    Neee inte jag :))) får mång skratt dock :))) och vet du vad jag har ett liv utanför med, i verkligheten :) det du ;)
Svar på tråden Vill inte visa att han är tillsammans med mig på facebook