• Anonym (Trött)

    Dagis slarvar bort ALLT!

    Vår flicka har gått på dagis i ungefär 7 månader. Hon fyller två i sommar. Jag reagerade i början på att kläderna försvann lite titt som tätt men eftersom det är mitt första barn så tänkte jag att det säkert är normalt, lite svinn får man räkna med liksom. De har ganska hårda krav på vad man ska köpa för kläder, har fått pikar av personalen om min dotters regnställ från Ica Maxi och i samma kommentar ett "tips" om Didriksons regnställ. Hur som helst. När kläderna började försvinna spårlöst så började jag skriva upp allt som försvinner. Detta har hon förlorat sen hon började:

    10 par vantar, stickade, regnvantar och vintervantar.

    1 regnställ

    2 skaljacka

    6 tröjor

    1 klänning

    8 par byxor

    1 par fodrade stövlar

    2 par tennisskor

    Ska så här mycket verkligen kunna försvinna ? När jag frågar personalen blir de nästan sura och säger att de har mycket kläder att hålla koll på. Allt är namnmärkt med tuschpenna för kläder.

  • Svar på tråden Dagis slarvar bort ALLT!
  • Malima

    Det ska absolut inte försvinna!! Jag skulle vara jättearg! Under sonens 2,5 år på fsk har han blivit av med 1par skor som ngn troligtvis stulit. Inget annat har försvunnit. Det där är under all kritik!!!

    Lite " svinn" kan man nog räkna med,men då ska det handla om omärkta fingervantar, strumpor o.dyl. INTE regnställ och jackor! Antingen har de extremt dålig koll eller så snor någon kläder. Dags att lyfta frågan med personalen eller chefen om det förstnämnda inte ger resultat!

    Dessutom tycker jag att det är ganska opsoffsigt att kommentera märken på kläder, allra helst om man som förälder inte bett om råd.

  • yodi

    verkligen inte ok att så mycket försvinner på så kort tid.
    jag har tre flickor med en sammanlagd dagis tid på 8 år, och visst enstaka vantar har försvunnit men inte  tröjor,byxor, regnställ mm.
    jag hade tagit upp det med rektorn.

    och nästa gång dom pikar dig för att regnstället är köpt på ica maxi och inte ett didriksons så säg att du inte vill köpa så dyra plagg att ha på dagis med tanke på hur mycket som försvunnit.

  • riboflavin

    Det där har uppenbarligen inte "försvunnit", någon har snott grejerna och sen sålt dem. Enda sättet att få bukt med såna stölder är att märka upp sina kläder stort och tydligt på utsidan, tyvärr blir det ju svårare att själv sälja senare.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Duckan

    Absolut inte ok!
    Jag var en sån där jobbig typ som letade på varenda avdelning om nåt försvann (nej inte vantar och strumpor) och jag hittade alltid prylarna förutom nåt enstaka plagg som aldrig kom tillrätta.
    Låter fräckt att hinta dig om vad ni ska köpa för märken på kläder också.

  • Rocket Mania

    Jag har haft 3 barn på förskola och vi har på sin höjd blivit av med 10 par strumpor och 3 par vantar på alla de åren. Det är verkligen inte normalt att bli av med så mycket kläder.

  • Anonym (Trött)

    Det känns som att det är en del tyvärr :( en i personalen försökte till o med skylla över det på min dotter. Men så stampade jag ner foten och sa att hon inte ens är två år och når inte ens till hyllan med extrakläderna.

  • Anonym (H)

    Det där är INTE normalt. Ta upp det med dem genast. Min dotter har gått längre än 7 månader och för henne har bara strumpor och vantar försvunnit. Aldrig någonsin ytterkläder eller skor! Det låter som om ni har en tjuv på förskolan...

  • Tangent

    Låter inte normalt, kontakta rektorn.
    Har bara ett barn och under förskoletiden försvann några par stickade fingervantar och strumpor, inget annat.

  • Anonym (försvinner)

    Kan tro att våra barn går på samma ställe.

    Dom gnäller efter mer extrakläder av allt, typ varje vecka. Men det kommer aldrig något tillbaka. Frågar jag var alla kläder tar vägen så rycket dom på axlarna och säger att det är lätt hänt att kläderna försvinner..

    Jag har börjat köpa billiga kläder enbart för dagis vistelser, och märker utanpå kläderna tydligt. Nu verkar de få stanna kvar.

Svar på tråden Dagis slarvar bort ALLT!