• Flansen

    Lovalie eller Mila?

    Vilket är finast, Lovalie eller Mila?

    Nån som har förslag på nåt namn liknande Mila?

  • Svar på tråden Lovalie eller Mila?
  • Xenia

    Mila. Lovalie låter lite för nypåhittat i min smak.

    Lova, Lovisa, Milena, Melanie är andra namn jag tycker låter bra. 

  • fluu

    Mila får jag ta. Det låter vackert och har fina betydelser. Novalie är inte vanligt btw. Liknande namn:

    Milka, Milva, Milena, Mienna, Milla, Millie, Mille, Milea, Malika, Milagro, Minka, Malia, Milda, Mika, Misa, Melva, Melia.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jennie1
    fluu skrev 2015-05-29 16:53:43 följande:

    Mila får jag ta. Det låter vackert och har fina betydelser. Novalie är inte vanligt btw. Liknande namn:

    Milka, Milva, Milena, Mienna, Milla, Millie, Mille, Milea, Malika, Milagro, Minka, Malia, Milda, Mika, Misa, Melva, Melia.


    Mira tycker jag är fint :)
  • fluu
    Jennie1 skrev 2015-05-29 16:55:12 följande:
    Mira tycker jag är fint :)
    Det är ett bra namn, men tycker ts att Novalie är för vanligt så går nog inte Mira hem heller ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Indigo

    Mila, av de två.

    Lovalie låter som en kaffesort.
    Gevalia. Gevalie. Lovalie.
    (Fast jag antar att det ska uttalas Lova-Li.)


    Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Aspie

    Rent uttalsmässigt så gillar jag Lovalie bäst, men jag gillar inte alls stavningen. Lova-Li tycker jag är bättre i så fall. Mila tycker jag känns lite "avhugget", som om något fattas i slutet.

  • Jennie1
    fluu skrev 2015-05-29 16:57:35 följande:
    Det är ett bra namn, men tycker ts att Novalie är för vanligt så går nog inte Mira hem heller ;)
    Sant! :)
  • Rainbow Dash

    Mila. Jag gillar det namnet men vill gärna ha det finska uttalet med kortare i ljud.

    Andra liknande, Aili kanske men det börjar inte på L eller M.

  • Namnexperten
    Flansen skrev 2015-05-29 22:12:07 följande:

    Tack för alla svar och tips :) tar gärna emot fler tips på liknande namn på L och M om ni har :D


    Namnexperten skrev 2015-05-30 08:08:21 följande:

    Luna

    Lotus

    Lava

    Lilja

    Lilo

    Li-lo

    Lilly

    Lillie

    Loomie


  • Abbe83

    Jag tycker Mila är finast. Tips: Laila, Leia, Lila, Livia, Lovis, Malva, Melina, Milly, Minja, Minna.

  • fluu

    L-namn:

    Lovina, Lovine, Leonie, Lio, Lomia, Love, Lorea, Lexie, Lone, Lona, Lola, Lovi, Lope, Lelani, Lovanna, Levona, Lane, Linova, Layal, Lovalia, Lovelia, Lovelie, Lovia, Loulou, Leola, Leontina, Lois, Lexis, Lilia, Louisiana, Lucina, Leslie, Lyla, Liora, Lovena, Leira, Lovelle, Lovella.

    M-namn:

    Merienna, Mim, Makai, Mandy, Mio, Malou, Minelle, Minella, Mara,Måra, Minnie, Mielle, Miella, Mary, Malina, Maline, Merlina, Minna, Monay, Maggie, Minova, Mirna, Ming, Maela, Minou, Milou, Mist, Masie, Mi, Mayaya, Manda, Minta, Mindra, Milia, Melinda, Marley, Miley, Mellie, Miki, Minda, Myla.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Lovalie eller Mila?