Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

    skyldighet när barnet precis är fött?

    Hej!

    Orkar inte dra hela historien kring barnets far i magen men är missbrukarproblem och noll empati.

    Men som ändå längtar efter barnet....

    Har kommit fram till att åka in utan att höra av sig pga hans bristande intresse.

    Han ville egentligen följa med men gjorde inte förra veckan när jag åkte in för ev få för tidigt.

    Till saken...

    Den dagen det är dags,jag åker in med min mor eller vän

    Föder barnet och vad händer efter det?

    Har jag någon skyldighet att ringa honom och informera att den är född?

    Eller kan man överlåta det till soc som ändå ska kalla honom för att skriva på faderskapet?

    Tacksam för svar om någon vet

  • Svar på tråden skyldighet när barnet precis är fött?
  • Anonym (undrar)

    Han har under den större delen av graviditeten behandlat mig som skit. Han bor hos sin mamma och inte här...prio ett i hans värld är fiske och bilar och hasch. Alltså nu de senaste 2 månaderna noll intresse över det kommande barnet som han övertalade att vilja ha.

    Han är inte kapabel att följa med på förlossningen som han lovade från början.

    Därför har jag slutat kämpa med att vår relation ska fungera och varför då lägga ner tid på att ringa o tala om när den är född?

    Han kommer ändå få det tufft att träffa barnet när den är född. Prio ett att han är helt ren innan han ens få se den...

  • Anonym (undrar)

    Om du tycker det låter bättre kan jag skriva hen! Snälla människa...

    Jag vet inte om det är en pojke eller flicka med andra ord.

  • Anonym (undrar)

    Som sagt. Orkar jag inte dra hela historien och är nytt att han röker på...tyvärr.

    Nu ville jag se om någon vet svaret på ovanstående fråga.

  • Anonym (undrar)

    Tack novis för svar!

    Nä det är sant som du skriver, vill inte bli hämndlysten utan vill bara att han ska ta tag i sitt liv.

    Har alltid haft lätt utan att få konsekvenser i sitt liv så tillslut blir man så himla bitter och ledsen över situationen. Bebis behöver såklart sin pappa,men en pappa som faktiskt bryr sig i slutändan.

    I mitt fall känner man sig som en "behållare" ...att någon tryckt skicka efter som postorder och förväntad levereras kring det datumet.

    Allt funkade skit bra i början men nu när allt kommit fram...sanningen...så blir man sjukt ledsen.

    En sorg

  • Anonym (undrar)

    Jo faderskapet kommer han nog skriva på utan problem. Tror jag.

    Soc vet redan nu att han är fadern eller familjerätten. Va en kvinna jag pratade med för ett tag sedan iaf.

    Ensam vårdnad blir det till 100% och det är såklart pga hans oförmåga att ta hand om ett barn på ett bra tag.

    Kanske är bäst att ri ga och berätta trots allt när bebis behagar att titta ut?..

    Jag vill inte göra fel...

  • Anonym (undrar)

    Ja prio ett är att han är drogfri, förlossningen har redan talat om att han inte får komma in på avdelningen om han är positiv. Såklart.

    Jo som du säger så är det väl bra att visa att jag inte vill förhindra ett umgänge men det ska ske under principer så som vilja och drogfrihet.

  • Anonym (undrar)
    Anonym (oh no) skrev 2015-05-30 13:14:55 följande:

    Dina känslor har inget med saken att göra. Du är skyldig att låta barnet få en så bra relation med sin pappa som möjligt. Tror du att det är barnets bästa att kanske vänta några månader innan barnet får ligga i pappas famn?


    Givetvis så får det ta flera månader om han inte är ren!
  • Anonym (undrar)
    Anonym (*****) skrev 2015-05-30 20:36:24 följande:

    Har han gått från att vara drogfri till att knarka på några månader?


    Som jag skrivit tidigare så framkom det att han aktivt röker cannabis så ja...

    Samma som vem som helst skulle kunna börja med bilen drog som helst imorgon eller hur?

    Alla börjar någon dag om de hamnar i missbruk.

    Inte vet jag om han rökte då och då tidigare dock detta utan min vetskap
  • Anonym (undrar)

    Han är inte drogfri nu vilket jag skrev att han måste bli det för att träffa sitt barn, samt att ens kunna komma till sjukhuset så är det såklart nolltolerans.

  • Anonym (undrar)
    Anonym (*****) skrev 2015-05-30 20:51:01 följande:

    Det är skillnad på att röka på och att missbruka. Men enligt dig så är man alkoholist om man dricker emellanåt också?


    Jag skulle kalla att man har ett missbruk att röka på 5-7 ggr om dagen ja...eller skulle du anse det ok? Som att någon skulle dra en flaska om dagen, ja det anser jag ett missbruk ja.

    Vad har denna fråga med min huvudfråga att göra?

    Vrf ens diskutera det.

    Men om du vill ha svar så ja, när det framkom att han rökte på en massa så ca han ej Välkommen hit, flyttade till sin mor och började röka ännu mer. Vilket resulterar i ett oengagemang och istället drog ut på fiske och diverse bilsaker. ..

    Något mer du undrar över eller anser du att detta är mitt fel ?...
  • Anonym (undrar)
    PinkSugar skrev 2015-05-31 12:10:06 följande:

    Och honom väljer du som pappa? Stackars barn, ungen drog verkligen nitlotten i föräldralotteriet 


    Ha ha ja vissa har inte mkt att skriva! det ser jag det ;) hoppas att ditt liv är fläckfri då!

    Vad spelar det för roll om fadern är sådan medan jag inte ens provat någon drog i hela mitt liv förutom alkohol! Jag är glad att barnet kommer ha mig som mor i vilket fall men återigen. Ni som verkar ha läs svårigheter så läs huvudfråga först innan ni yttrar er. Tack på förhand
  • Anonym (undrar)
    Drottningen70 skrev 2015-05-31 18:58:24 följande:

    Om ni inte är gifta är du ensam vårdnadshavare när barnet föds. Du har inga skyldigheter att informera honom om nåt rörande barnet eller dig själv. Om det är så klokt med tanke på framtida relation däremot är en annan femma.

    Om han är "ren" eller inte har knappast bb någon chans att kontrollera, så det var ett konstigt uttalande.


    Enligt en psykolog så sa hon att han inte får följa med in till förlossningen om han inte är ren. Vet ej om de då kanske tar stickprov då dem vet situationen vem han är och att han har cannabis missbruk. .?

    Fick det till mig i vilket fall
  • Anonym (undrar)
    Anonym (jessie) skrev 2015-05-31 23:35:47 följande:

    med tanke på hur du skriver och formulerar dig, är du säker på att du inte är hög du med ? 


    Ursäkta men vad är det för jävla påhopp?!

    Du vet att det kallas internet hat va när ni som är anonyma tror att ni har dispans på att skriva hur ni vill! Sorgligt att ni måste skriva något för att såra eller provocera men det är ju era bekymmer.

    Mkt tragiskt. ..

    Men....lycka till med den inställningen i framtiden ;)
  • Anonym (undrar)
    Drottningen70 skrev 2015-05-31 20:57:07 följande:

    Rent trams. Bb har inga som helst mandat att göra drogkontroller eller kräva något bevis på att han är ren. Däremot kan de naturligvis neka någon som är uppenbart påverkad tillträde. Oavsett så är det du som väljer vem du vill ha med på förlossningen. Hur ren han än må vara så får han inte tillträde till vare sig förlossning elller bb, om DU inte vill.


    Nej det har jag fått till mig i vilket fall, att om jag inte vill ha med honom så nekas han tillträde såklart.

    Men i med att allt är som det är så blir det förlossning tillsammans med min mor och bästa vän.

    Tack för svar!
Svar på tråden skyldighet när barnet precis är fött?