• Anonym (TS)

    Vad tycker du om att Familjeliv fejkar trådar i forumet?

    Just nu finns en tråd i forumet, den här: www.familjeliv.se/forum/thread/75368283-var-jag-dum-som-ville-hjalpa-till som lett till debatt. 

    Men första inlägget är taget direkt från Magdalena Ribbings blogg på DN.se 
    blogg.dn.se/etikettfragan/2015/04/24/10449/

    Det finns även ett norskt Familjeliv www.familieprat.no/forum som inte är särskilt aktivt där jag vid flera tillfällen hittat trådar som är identiska med trådar här på den svenska sidan.

    Så vad tycker ni om att trådarna i forumet inte är äkta?

  • Svar på tråden Vad tycker du om att Familjeliv fejkar trådar i forumet?
  • LaLola

    För jäkligt om det stämmer men hellre sånt där än de där fåniga hitta-på-trådarna som vissa troll njuter av att starta.

  • Rainbow Dash

    Haha tänk om det är redaktionen som hittar på alla dessa "min dejt trillade i ..."trådar.

    Tycker det är heldumt ifall det är de som kopierar DN-trådarna just nu. Känns som om det går utför.

  • Mediaprofessor

    Allt, precis allt handlar om att få trafik till siten. För att driva annonsförsäljningen. Jag är fullständigt övertygad om att det finns personer som har som arbetsuppgift att skapa provocerande trådar. Ibland tryter väl fantasin och det blir frestande att kopiera en befintlig blogg.

  • Ascendere

    Så uppskattningsvis är det till 40% troll och till 40% familjelivs egna anställda som skriver här, övriga 10% är äkta forummedlemmar....

  • Chianti

    Jag tycker mig kunna syna de där trådarna numera. Men jag tycker det är tragiskt. Jag tror FL kunnat fixa mer trafik genom att förbättra forumet än genom att hitta på trådar.
    Det måste ju ramla bort användare varje gång FL gör en "uppdatering" som försvårar användandet av forumet. Om de kunde vända det tappet istället liksom...


  • Tihi

    Det skulle inte förvåna mig om det är så med tanke på hur mycket forumet har tappat de sista åren. Förut fick alla trådar många svar av olika användare och väldigt snabbt kunde man komma upp i 20-30 svar även på de mest ointressanta trådarna om någon banal fråga. Nu är det ju patetiskt hur få svar det blir även i provocerande och väldigt uppmärksammade trådar.

    Den nya sidan hjälper ju inte heller för den är så svårmanövrerad att man bara blir förbannad och går till den gamla sidan. Om man inte fick använda den gamla sidan skulle jag inte orka titta in här alls.

  • Spagettimonstret

    Varför skulle just det exemplet vara fejk? Det har hänt tidigare att någon skrivit en fråga som de både skickat till Magdalena Ribbing och lagt ut på ett internetforum, ser inget konstigt med det.

  • Anonym (asta kvarts)
    Rainbow Dash skrev 2015-06-01 21:01:23 följande:

    Haha tänk om det är redaktionen som hittar på alla dessa "min dejt trillade i ..."trådar.

    Tycker det är heldumt ifall det är de som kopierar DN-trådarna just nu. Känns som om det går utför.


    Jag tycker mig märka en stor skillnad här på FL. Tittar man på de sk "hetaste debatterna" så känns alla enormt tillrättalagda och hamnade säkert direkt på "hetaste"-listan. 
  • Anonym (Haha)

    Haha! Jag läste inlägget på ribbings sida och startade tråden. Tyckte det var ett intressant ämne bara. Asså ts, skaffa en hobby.

Svar på tråden Vad tycker du om att Familjeliv fejkar trådar i forumet?