• E23

    IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015

    Hej tjejer! Nu mår jag äntligen lite bättre igen! Har varit fruktansvärt dålig med mycket illamående och inte fått behålla mat. Varit på Sahlgrenska var och varannan dag och fått dropp bl.a. Även jag har åkt på de blodförtunnande sprutorna. Sååå skönt nu att äntligen må lite bättre.
    Hur är det mer er andra nu? Livetpåpaus, missgbg, sweet Belle!
    Jag har en vecka kvar till graviditetstest, och nu känns det väldigt spännande. Ärligt talat har jag varit för sjuk tidigare för att ens tänka på embryot i magen..
    Min mage är ff svullen.. Har som mål att börja jobba igen på måndag men då måste jag ta mig ut och shoppa lite först, haha.
    Hoppas ni har det bra och att du Sweet Belle inte blev så sjuk.. Kram

  • E23
    MissGbg skrev 2015-10-17 10:10:49 följande:
    Skönt att höra E23! Det är ingen fest att bli överstimulerad precis... Här går det ok men jag ska tillbaka igen på måndag för tester och ultraljud igen. Det vill bara inte riktigt ge med sig! Morr... Svullenheten har inte gett med sig helt och jag får ont framåt em/kväll fortfarande. Kan bara sova på rygg för magen är obekväm. Nästa vecka går jag in på 6 veckor efter ÄP. Har ingen aning om hur länge det här kan sitta i...
    Så fruktansvärt jobbigt för dig att det blivit så segdraget:( läste vad läkaren sagt också om att du kanske var gravid iaf.. Måste varit jobbigt också om det inte var så. Men du får glädjas åt de 10 fina du har i frysen, chansen är ju att ni lyckas med dem!
    Om vi inte lyckas och måste göra ett nytt ivf-försök så kommer det ta några samtal med läkarna för att jag ska våga. Kan de nästintill garantera att man slipper överstimulering nästa gång? Troligtvis inte. Men förstår att de är försiktiga med dosen då.
    Det känns som att mitt är på väg att ge sig, nu är det mest trötthet och svullen mage kvar. Värdena på väg åt rätt håll också. Även jag ska in för nya blodprov på måndag.
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-10-19 12:24:39 följande:
    Hej E23! har tänkt på dig! va fruktansvärt det låter! helt sjukt att man kan bli så dålig och sjuk, att man ska ta det också på toppen av allt, håller tummarna så inibomben att det är värt allt! Förstår du måste vara skit nervös nu, men förmodligen så mår det nog bra där inne ! :)
    Oförtjänligt iallafall att bli så sjuk!

    Själv har det gått ganska dåligt, min mens dök aldrig upp efter provera, väntade väntade väntade men inget hände. Så det var en sjukt stor besvikelse, hade planerat och fixat med jobbet och allt kändes som det skulle klaffa nu. så händer detta?! ....så jag har varit riktigt på botten den senaste veckan med mycket sorg och tårar.

    Men jag ringde sahlgrenska idag igen och dom skulle undersöka mig på fredag och titta så det inte var något konstigt eller så, sen skulle vi ta det därifrån. orkar liksom inte tänke på nästa grej eller nästa steg just nu .
    Hej livetpåpaus!
    Tänkt på dig med! Tack för dina snälla ord!
    Ja det har verkligen varit jobbigt att må så dåligt. Nu när jag mår bra igen är det jobbigt inför graviditetstest på ett annat sätt. Rädd att mensen ska komma vilken sekund som helst.. Bara att vänta och se på fredag!

    Vad tråkigt att höra att din mens inte kom trots provera! Förstår verkligen din frustration, besvikelse och sorg. Det är ju så många steg som måste klaffa, så brister det på ett av de första. :( fy fan! Var ledsen, och ta sedan tag i det igen. Ge inte upp!
    Bra att Sahlgrenska tar tag i dig nu, jag hoppas de hittar någon orsak till att mensen uteblev så de kan rätta till det. Håller tummarna för er på fredag! De är så duktiga, de fixar detta, ge inte upp!! Hör av dig på och skriv hur det gått på fredag. Jag kommer självklart meddela hur det gått för mig också. Många kramar
  • E23

    Hej, idag fick jag rosa flytningar, som alltid innan mens :( eftersom det är 1,5 dag till test bara så tog jag ett test nu, inte gravid :(
    Känns riktigt tungt, men det är väl bara att bryta ihop och sedan kämpa vidare..
    Kommer såklart testa igen på fredag morgon bara för säkerhets skull, men nu behöver jag inte gå runt och undra och hoppas i alla fall.

  • E23

    Hej!
    Jag mår bra nu och har accepterat att det inte blev nåt på första försöket.
    Efter nästa mens ska jag börja med ägglossningstester och sedan få ett upptinat embryo i min naturliga cykel. Blir skönt att slippa hormonerna då! :) preliminär insättning v. 50! :) så nu känns det bra och ganska hoppfullt.

    @missgbg tycker så synd om dig att du ff inte mår bra :( jag mår helt bra igen nu. Måste vara hemskt att det bara fortsätter.
    Jag fick sluta med de blodförtunnande sprutorna när mensen kom. Håller tummarna att även du får ett embryo tillbaka i December! :)

    @livetpåpaus tack för din omtanke, du är en underbar person! Känner dig inte men det märks!
    Hur går det för dig nu, din mens kom aldrig igång? Vad blir nästa steg?

    @sweetbelle hur går det för dig? Mår du helt bra nu? När får du tillbaka ett embryo?

    Kram till er alla

  • E23
    Clothilde skrev 2015-11-01 14:46:47 följande:
    Tänkte bara kolla, Har ni startat ngn FB-grupp? :)

    Är inne på vända 3 i IVF andet efter 3 stimulerade insemineringar. Har mött en del hinder på vägen och tänker att jag kanske både kan vara stöd och få stöd i den här "terror-liknande" äventyret !
    Hej
    Välkommen!
    Ingen FB-grupp vad jag vet, men vi är några som skriver här i gruppen :)
    Blir detta första ivf:en då efter insemineringarna eller det tredje ivf:en?
    Jag och min sambo har nyligen gjort vår första ivf och jag fick ett embryo tillbaka som tyvärr inte tog sig. Vi hade dock tur som fick 5st till frysen också, så nu blir det några försök med frysta. Prelimärnärt blir nästa insättning v. 50! :)
    Skriv gärna här och berätta lite mer :)
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-11-03 14:35:04 följande:
    va bra! Nytt försök, nytt hopp! visst är det otroligt att man kan ta sig upp igen så fort man får nytt hopp, det ska man aldrig sluta med! För det första är det ju jätte bra att slippa hormonerna igen, och för det andra är det ju inte alls långt kvar till v.50, det är ju innan jul! =) Hoppas tiden dit går fort.

    Tack va det värmer när du skriver så, det gör det verkligen. Och det samma till dig. Jag har äntligen fått min mens! Allt har rullat på nu, så blir det som vi tänkt blir det äggplock på fredag! Det är ju så snart! så jag är verkligen taggad och hoppfull nu och har massor av glädje igen :)
    Ååååh vad spännande Livetpåpaus. Äggplock på fredag, håller tummarna att det blir så :) det blir ditt första väl?
    Det kommer gå jättebra, de är så duktiga. Nu hoppas vi att ni får många fina ägg :)
    Skriv efteråt!!
    Kram
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-11-09 18:32:39 följande:

    Hallå allihopa! Idag har jag gjort äggplock, 8 ägg blev den men jag är nöjd och allt gick jättebra! Dom var så himla duktiga och tog hand om oss så väl! Inte alls ont gjorde det heller! :) nu väntar vi spänt på nästa steg som blir insättning på onsdag!:)


    Åh vad roligt att läsa!! Så glad för er skull! :)
    8 ägg är ju jättebra, håller tummarna att många blir befruktade och att allt går bra på onsdag. Så spännande! Kram på dig!
  • E23
    Sweet Belle skrev 2015-11-06 21:43:56 följande:

    Miss gbg,  Jag fick också blodförtunnande sprutor och jag tror, vet inte, men att jag kan ha fått en propp i lunga/i sidan, var hemma själv och fick jätte ont, efter ett tag gick det över och jag lät det vara. Googlade lite om att det inte behövde vara så farligt att få en propp, beroende på var men eftersom jag inte kände något mer senare så tänkte jag att det var lugnt. Men man ska verkligen vara försiktig, ta medicinen och dricka massor av vatten!!

    Men vad kul att ni har ett inplanerat isättnings datum nu! Jag har också fått ett planerat datum för isättning v51 och hoppas hoppas att inget ska dra ut på tiden så att de hinner stänga för jul uppehåll. Pleeeeeeaaase låt det gå vägen för oss!!!!! Skulle verkligen vara den finaste julklapp någonsin!!!! <3

    E23, vad kul att det blir isättning så pass snart ändå, spännande. Håller tummarna för dig!!!

    Livetpåpaus, å vad roligt att det kommit igång nu och att äggen växer!! Håller tummarna även för dig på söndag!!!! 

    Jag ska börja med nässpray nästa vecka,jag ogillar verkligen nässpray och så ska man ta det flera gånger per dag. Tänk vad man ändå utstår för att bli gravid, sprutor, nässpray, ÄP och tillslut en förlossning och det känns bara som att jag skulle göra allt det och lite till om vi kommer lyckas!!!Vill bara att det ska vara jul nu och det lilla embryot ska ligga på plats och gro. Jag ska knipa så hårt!!! ;P

    Clothilde, välkommen till gruppen! Vad händer för dig just nu? Hur känns det? Vad säger de, om försöken på Sahlgrenska?  

    Kram alla!!!


    Spännande!! Då blir det kanske insättning ungefär samtidigt för oss, vi önskar oss också världens finaste julklapp :)
  • E23
    Clothilde skrev 2015-11-03 17:03:46 följande:
    Är på 3:e uttaget, 2:a återförandet nu.

    Ungefär så här ser vår historia ut;

    3 * stimulerad inseminering Gonal-F | ingen graviditet

    Sedan Totalt 3 IVF med äggplock;

    1 IVF med Gonal-F | 6 ägg 0 återförda

    1IVF med Menopur | 5 ägg varav 5 befruktade, blev 1 åter 1 frys - resultat "gravid v 5" men släppte.

    1 FET (frozen embryo transfer) - blev inställt samma dag då vårt lilla 5 dagars embryo inte klarade upptining

    Nu: IVF med menopur | 13 ägg > 9 befruktade , 1 8cells åter , frysen ?
    Oj, vilken resa, redan många turer! Hoppas det är er tur nu!
    Har du fått en tillbaka nu, när var det?
    Jag väntar på att få tillbaka ett fryst embryo för allra första gången :)
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-11-12 13:19:55 följande:
    Nu är insättingen gjord och vi har ett litet embryo i oss. känns sjukt? väldigt svår att förstå! Men har en känsla av att det kommer bli 2 lååånga veckor nu ....
    jag är positiv ! :) och 3 ägg fick vi, det kändes jättebra <3
    Äh så spännande! :) vilket datum har ni för graviditetstest?
    Grattis också till de tre i frysen, tror att den tryggheten gör att man inte är lika nervös inför insättningen. Och kanske inte lika besviken om det inte fastnar.
    Det är en väldigt speciell känsla att ha ett embryo i magen.. Försök njuta bara :)
    För mig var det väl extra konstigt, första veckan mådde jag så dåligt av överstimuleringen att jag knappt orkade tänka på embryot alls men andra veckan mådde jag bättre och då var set väldigt nervöst.
    Stort lycka till!! <3
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-11-18 10:21:31 följande:
    Torsdag den 26 nov. jag dööör sa sakta dagarna går just nu! Det är ju verkligen det ENDA man tänker på! Vi har verlkigen bestämt oss för att inte tjuvtesta ...men så beställde jag hem dom jäkla testen igår, dumma mig. hoppas jag kan låta bli dom!

    Ja samtidigt som jag njuter så är nervositeten stor, men ja, du vet hur det är!
    Kände du på dig att din mens skulle komma? du fick dcen dagen innan ni skulel testa va?

    så fruktansvärt tråkigt för dig att du blev så dålig, men BRA att du slipper detta en gång till. Ni har gjort den största processen och slipper göra om det iallafall!

    har ni fått datum för insättning? :)
    Åh om en vecka är det dags för test! Så spännande, jag håller tummarna!
    Jo jag vet, väntan är jobbig, men hoppet är underbart. Sen nervositeten på det, verkligen en bergochdalbana. :) kämpa på!!
    Jag kände inte på mig att mensen skulle komma, hade dock inga gravidsymptom alls så det var inte helt oväntat.
    Min mens bör dyka upp inom en vecka och då ska jag vänta 11 dagar och sen börja med ägglossningstester. När jag får äl sätter de in ett embryo efter 2 dagar. Prel. v. 50. Jag behöver tydligen inte ta några hormoner i samband med det, så skönt!!

    Kram
  • E23
    Livetpapaus skrev 2015-11-26 11:06:49 följande:

    Hallå tjejer!

    Jag har en GOD nyhet! För första gången på 2 år fick vi ÄNTLIGEN POSITIVT PÅ GRAVTESTET!!! fyfarao vad vi har längtat efter denna dagen!

    äntligen gick det för oss, och lyckan jag känner nu är obeskrivlig . den kan ni alla se fram emot här! 2 års kämpande och slit bara poff försvann .... helt sjukt! Vi kan verkligen inte fatta det.. så sjukt stort att ta in och smälta.

    Tack allihopa för erat stöd <3 det har varit mycket tröst!

    Stor stor kram till er alla, hoppas ni snart kommer få känna så som jag gjör just nu, jag har fjärilar i magen istället för ett stort svart tomt hål. <3


    Åh vad underbart!! :) stort stort grattis till er!
    Måste vara en helt fantastisk känsla att få positivt på testet!
    Fortsätt skriva och uppdatera här! :)
    Kram
  • E23
    Sweet Belle skrev 2015-11-28 22:23:07 följande:

    ÅÅÅÅÅ vad fantastiskt!!! Ja har inte varit inne på ett tag och när jag börjar läsa tråden uppifrån så ser jag att den 26e ska ni testa, och sen ser jag ... har en GOD nyhet.... Så himla roligt!!!! Stort stort grattis!!!! Det glädjer mig att så att ni lyckats!!! Var rädd om er och uppdatera hur du mår och hur det går! 

    Jag är lite smått orolig att vi bokat en thailands resa 6 veckor efter isättning, men har ju aldrig varit gravid tidigare, om vi lyckas... jag vet ju inte hur jag kommer att må... och lyckas vi inte tror jag det är skönt med en resa och koppla bort tankarna! 

    Men det är så otroligt  roligt att höra positiva besked här i tråden!!! Jag sitter hemma och ler för mig själv! :) Det är så speciellt att vänta som vi gör. 

    Jag har tagit nässpray nu i 2 veckor och Provera, har inte fått mensen som jag tycker borde ha kommit, på måndag ska jag ta blodprov och skicka med vanlig postgång till sahlgrenska så på tisdag blir det fortsatt planering för isättningen! Hoppas att allt går som planerat och vi får sätta i innan jul! 


    Oroa dig inte för Thailandsresan, det är jättebra att ha något att se fram emot oavsett om denna insättning lyckas eller ej! :) så underbart med sol och värme!
    Håller tummarna för dig att det blir insättning före jul!! Vet du om de kommer ha stängt något under jul? När i så fall?
    Jag har fått min mens idag, så om 11 dagar ska jag börja med ägglossningstest och fhv får jag utslag så att jag kan få ett embryo tillbaka om ett par veckor. :)
  • E23
    Gweny skrev 2015-12-02 23:49:07 följande:

    Denna tråden hadee hamnat långt bak såg jag...

    Iallafall så lyckades vi på vårt 2a FET på SU och jag är nu i v 13! Helt fantastiskt.

    Hoppas ni andra också har/kommer lyckas!!


    Stort grattis, vad kul!
    Känns hoppfullt inför mitt första FET snart :)
  • E23
    Gweny skrev 2015-12-04 13:05:32 följande:
    Tack så mycket! Hoppas ditt fet går bra! Hur många har ni i frysen?

    Bägge gånger så klarade sig det första embryo dem tinade upp för oss.
    Vi har 5st tvådagars, så det känns bra. Detta är vår första IVF och jag fick ett färskt embryo tillbaka i oktober men var rejält överstimulerad och mensen hann komma ett par dagar innan jag skulle tagit graviditetstestet. Ser fram emot ett nytt försök nu snart utan hormoner. :)
    Ska börja med ägglossningstester på tisdag.

    Måste kännas helt fantastiskt att vara gravid, hoppas du mår bra och kan njuta av det ordentligt :)
    Hur länge hade ni försökt?
  • E23

    Hej, det var längesen jag var inne och läste här! Stort grattis till er som är gravida!! :)
    Det är ju jättemånga av er som lyckats, så fantastiskt!
    Jag har inte riktigt orkat läsa, då jag inte lyckats få något mer embryo tillbaka efter färskförsöket i Oktober. Har inte fått nån ägglossning sedan dess :( de vet inte vad det beror på, men nu har jag fått en medicin som kanske kan stimulera det, så nu hoppas jag på positivt äl-test i februari. Det har varit så frustrerande att inget händer, och månaderna bara går. Har inte haft problem med äl innan.
    Känns hoppfullt att så många här har lyckats iaf :) vilka är vi kvar nu som fortfarande kämpar?

Svar på tråden IVF SAHLGRENSKA HÖSTEN 2015