• grahamss

    ni som e mormor , farmor se hit

    Måste få veta om d bara är jag som tycker detta e konstigt.. har två barn. 2 o 4 år gammla. Inte en enda gång har min sambos föräldrar ringt å frågat om barnen får komma till dom över en dag/natt. E de vanligt??? Inte hälsar dom på ngt speciellt iheller. Borde man säga ngt eller bara låta d vara?

  • Svar på tråden ni som e mormor , farmor se hit
  • lövet2

    Nej, jag tycker inte det är konstigt. Jag hälsar på mitt 2-åriga barnbarn ganska ofta (2-3 ggr/månad) och hela familjen hälsar på mig nästan lika ofta. Varför skulle jag ta hit honom ensam över en dag/natt? Han tycker det är jättekul att vara här tillsammans med sin mamma, men om det är bara jag, så börjar han fråga efter mamma o pappa efter ett par timmar.

  • Ramborg

    Jag håller med Lövet. Barnen umgås väl med farmor och mormor tillsammans med sin familj?

    Om du behöver barnvakt får du fråga. Hos oss är det vi som frågar, farmor vill inte tränga sig på. Men hon hon blir glad och ställer gärna upp när vi frågar.


    42.
  • amalie79

    Har inga barn men min syster har barn i samma ålder som ts. Den stora tar själv initiativet till att övernatta hos mormor, hon talar helt enkelt om att nu kommer jag snart till dig och sover över mormor. Då passar jag på att åka dit och så hänger vi tre nån dag.

    Vet att både hon och lillasyster sover över hos farmor och farfar rätt ofta också, både barnvaktande och på deras önskan.

    Mina bonusar kommer vv och i princip varje vecka sover en eller båda över hos farmor/ farfar, de talar också om själva när de önskar.

Svar på tråden ni som e mormor , farmor se hit