Inlägg från: malintherese01 |Visa alla inlägg
  • malintherese01

    Vecka 34, nån som vill följas åt sista veckorna? :)

    Är beräknad 6 augusti, nån som vill dela tankar dom sista veckorna? :)

  • Svar på tråden Vecka 34, nån som vill följas åt sista veckorna? :)
  • malintherese01

    Åh grattis till er allihop ;) 

    Jag har problem med foglossningar och svårt att andas , men annars mår jag bra :P Det är ju värt det i slutändan! 

    Jag har en dotter sedan innan, och får lite smått noja/panik över förlossningen trots att in förra gick bra (dock tog väldigt lång tid!) nån mer av er som känner igen sig?

    Vad kul att så mänga hakade på i tråden :)

  • malintherese01

    Åh grattis till er allihop ;) 

    Jag har problem med foglossningar och svårt att andas , men annars mår jag bra :P Det är ju värt det i slutändan! 

    Jag har en dotter sedan innan, och får lite smått noja/panik över förlossningen trots att in förra gick bra (dock tog väldigt lång tid!) nån mer av er som känner igen sig?

    Vad kul att så mänga hakade på i tråden :)

  • malintherese01
    Kvinna30plus skrev 2015-06-20 17:47:06 följande:

    Är också beräknad 6 augusti :)


    vad kul att vi är beräknade samma dag :)
    Jag har sagt att jag känner på mig att de kommer lite tidigare, den 1-2 Augusti. så får se o jag har rätt ;)
  • malintherese01

    Vi blev tillsagda på Ultraljudet att det NOG är en tjej.. men den knep med benen så sköterskan sa även att "gå inte hem och måla rosa!" 
    och jag har känt hela tiden att de är en pojk.. så vi får bara vänta och se ;)

    Igår fick vi veta att bebis ligger i säte. Nån som har erfarenhet av detta? 

    Flicknamn är vi ganska överens om, vi har en liten lista ;) 
    *Lilja
    *Ariel
    *Marielle
    *Amanda

    Storasyster heter Alicia :) 
    Pojknamn är vi inte överens om alls. Sambon är norsk och gillar inte alls mina förslag, och själv är han helt inställd på en Gabriel eller Tristan ;) 

  • malintherese01
    Kvinna30plus skrev 2015-06-23 09:58:44 följande:
    Vi väntar en liten Alicia! :)

    Å så ska hon få Elsa och mitt namn som mellannamn. :)

    Ja inte lätt å vara överens om namn alltid. Min sambo var inte alls på på Alicia alls först. Men när mina föräldrar frågade om vi bestämt ngt namn så sa jag först att vi inte var överens än men då sa sambon att vi diskuterar Alicia så har inte riktigt varit ngn återvändå för honom efter det om man säger så ;)
    Åh grattis till er lilla alicia! :) är ett väldigt fint namn! ;) 
    Ja jag är villig att gå med på Gabriel OM de ser ut som en Gabriel (om de nu skulle vara en pojk) hehe.. 

    Flicknamnen har vi ju som sagt, men vi kommer garanterat inte vara överens direkt sen om vilket av dom vi ska välja ;)
  • malintherese01
    aleakim skrev 2015-06-24 16:36:14 följande:
    Vår wilmer kom med planerat snitt pga sätesbjudning :)

    Gabriel är jättefint, måste föreslå det för gubben. Vi kommer nämligen inte alls överens.
    Ja Gabriel är fint :)

    Ok, hur pass "tidigt" fick ni veta att de skulle bli kejsarsnitt? 
    Vi var ute på förlossningen igår för vi misstänkte att jag läckte lite fostervatten, och då sa dom att bebis vänt på sig och låg nu med huvudet neråt. MEN , vi hann bara komma hem så gjordes det volter igen där inne, och nu är jag säker på att den ligger i säte igen. väntar på tid för vändningsförsök, och jag vill absolut inte göra snitt :/
  • malintherese01

    Vad kul att vi är så många som ska ha någolunda samtidigt! :)
    Någon som bor i skaraborg, eller vart bor ni? :)
    Själv bor jag i Skövde :)

  • malintherese01
    aleakim skrev 2015-07-05 22:16:21 följande:
    När vändningsförsöket i vecka 35 misslyckades så bokades vårt snitt.

    Ville verkligen inte heller ha snitt men i slutändan blev det en väldigt fin upplevelse ändå :)

    Låter som att din lilla har gott om plats än, bådar ju väldigt gott inför en vändning :)
    Ja ok, så du fick inte välja om du ville föda vanligt ändå? 
    Jag gick in i vecka 36 i fredags så blir vändningsförsök veckan som kommer nu, vi får bara se hur de går :)
  • malintherese01
    Hmathilda skrev 2015-07-05 20:54:36 följande:

    Idag födde jag våran son som skulle kommit 2 augusti egentligen! :)


    Åh grattis! :) Får man fråga hur mycket han vägde nu när han kom tidigare? :)
  • malintherese01
    aleakim skrev 2015-07-05 22:29:30 följande:
    Jodå, fick välja själv men tanken på en vaginal sätesförlossning var väldigt obehaglig. Hellre ett snitt där min kropp får ta stryk än en förlossning där eventuella missöden hade gått ut över sonen.

    Men hade jag valt det hade jag skickats på tul och röntgen för att mäta mitt bäcken.

    Er bebis kanske hinner vända sig själv innan det till och med :)
    ja jag hoppas ju på det :) Att bebis vänder på sig själv :)

    Ok.. så att föda bebis i säte gör det mer riskfyllt för bebisen? har inte fått nån info alls om detta, endast att de skulle vara för riskfyllt att föda i säte om bebis väger för mycket :/
  • malintherese01
    lipa3646 skrev 2015-07-08 10:06:14 följande:

    Vilken vecka är alla i nu?
    Hur går de för er


    jag påbörjar vecka 37 nu på Fredag :) 
    Vi ska åka iväg en vecka med sambons familj nu på Lördag, så jag hoppas att den lille inte vill komma ut i förtid ;)
  • malintherese01

    Jag ska till bm på Onsdag nästa vecka och se om bebis fortfarande ligger fel.

    Hoppas innerligt den lagt sig rätt! :)

    Jag har tre veckor kvar nu och för min del gör de inget om de skulle starta tidigare! :p

  • malintherese01

    Min bebis har tydligen väldigt mycket plats där inne enligt bm, och blev tillsagd sist att "de är ingen idé jag försöker vända bebis för den kommer bara vända sig tillbaka ". Jag är nu i vecka 38.

    Till min fråga. Nu har magen sjunkit ganska ordentligt på mig dom två sista dagarna. Betyder detta att bebis lagt sig rätt och sjunkit ner med huvudet? Eller kan de lika gärna fortfarande ligga fel? :/

  • malintherese01
    Eliluc skrev 2015-07-16 19:42:28 följande:

    Gjorde en hinnsvepning idag på fl , ni dom gjort det förut , vad har hänt efteråt ? Vet att det är olika men intressant att veta hyr det gått för andra om inget händer har vi en tid för igångsättning på tisdag !


    Jag har aldrig gjort hinnsvepning, men min väninna gjorde en igår morse, och hon ligger och föder just nu! :)
  • malintherese01

    Jag har 6 dagar kvar idag, och har sååå otroligt ont i höfter och fogar. Sitter i princip i soffan hela dagarna och håller på att bli knäpp.

    Vill bara att bebis ska komma ut nu, men har inga känningar mer än sammandragningar ofta på kvällen (men dom gör inte ont)

    Dock får jag som "elstötar" eller som knivhugg ner i blygdbenet som gör förbannat ont! Läste att de kan vara bebis som klämmer nån nerv? Nån som känner igen det?

Svar på tråden Vecka 34, nån som vill följas åt sista veckorna? :)