• Forumvärd

    Har du en to-do-list för semestern eller sommaren?

    Har du några planer för sommaren? Saker som du tänker göra just denna sommar och kanske t.om under semestern?
    Måla om huset?
    Hälsa på släkten?
    Göra klart allt det där som blir liggandes under vintern?

    Rösta och diskutera i tråden Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en to-do-list för semestern eller sommaren?
  • En struts

    Jag planerar att vara spontan (brukar inte alltid funka så bra, utan ibland blir det varken hackat eller malet)
    Det får bli skärgården,
    festivaler
    och ett litet besök i Dalarna
    Vill till fjällen en sväng också (hoppas det blir av)
    Fördjupa mig lite i de spännande böcker jag läser i en kurs på universitetet
    Så fort det blir bättre väder, picknicka med alla nya underbara människor jag har lärt känna i min stadsdel
    Skulle vara kul att slänga ihop lite krönikor och sända in till någon tidning också
    Sen har vi jävla skit husprojekt att oroa oss för här hemma också. Rynkar på näsan (för andra sommaren i rad)
    Ska komma iväg på danskvällar och bugga också
    Sen bara allmänt umgås med min sköna dotter och hoppas på att hon hänger med på att göra saker

  • Vestra

    Har alltid listor, listor för allt.. Hur ofta jag kan bocka av, eller ännu hellre få klart en hel lista är en annan femma!

    Men denna sommar, eller vad vi ska kalla den ska det hinnas med att..

    *Läsa ett gäng böcker som jag köpte på mig under en av mina naiva stunder då jag fick för mig att sommaren är läsningens tid. Vi får se.
    *Ta mig upp tidigt på morgonen och springa. Minst 4 ggr/veckan.
    *Göra svartvinbärssaft.
    *Äta kroppkakor på öland.
    *Bjuda in grannarna på grillkväll.

    3 av dessa saker är sådant som bara flyttas över från förra årets lista. Vi får se hur det blir i år.


    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • En struts
    Vestra skrev 2015-06-26 22:52:09 följande:

    3 av dessa saker är sådant som bara flyttas över från förra årets lista. Vi får se hur det blir i år.


    Ha, ha, exakt.
  • Jue

    Ja, jag är en sån där nörd som gör listor om precis allting, så självklart har jag en med saker jag vill hinna med innan sommaren är slut också. :-P

  • Anton Chigurh
    Nu...tamejfan, så vet jag vad jag skall göra denna sommaren. Jag skall ha sex. Utomhus. Fast det hade jag igår. Sex utomhus. Och juni ÄR en sommarmånad. Så då är listan klar då....

    Men, jag gör en ny lista, med samma mål som på den förra listan. Det var nämligen för jävla trevligt. Och skönt. Och underbart. 

    Så.....

    En ny lista är fixad. Jupp.

    Kram då.  //Anton shaggy
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KaSaM

    Yepp:

    - vara ute och njuta av poolen, sommaren och varma dagar.
    - läsa ut böcker om kbt och varva lugnet med löpning och yoga.
    - umgås ofta och mycket med de jag bryr mig om.
    - äta gott, grilla och ladda om.

  • Sibylla

    Jag gör en lista inför varje sommar vad jag ska göra när jag har semester men jag lyckas aldrig beta av av den helt men nu sommar ska jag nog beta av min lista jag har för jag måste röja i lägenheten och i förrådet för jag är gravid och bor i en rätt liten lägenhet

  • Heisan

    MIn lista består av
    *jobb
    *sömn
    *umgås med barn
    *försöka komma till stranden om det är varmt ute

    Snart är det höst igen...


    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • Anton Chigurh
    Heisan skrev 2015-06-28 09:54:56 följande:
    MIn lista består av
    *jobb
    *sömn
    *umgås med barn
    *försöka komma till stranden om det är varmt ute

    Snart är det höst igen...
    Precis, och sen är det vinter, med all jävla snöskottning. Och skrapa rutorna på bilhelvetet. När du glömt å ställa timern till dieselvärmaren !!!

    Ja.

    Typ.

    Kram då.  //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • En struts

    Ni är så ljuvliga här i tråden som får mig att uppskatta livets enkla.
    Här, där jag bor, ränner grannar och de boende runt på semestrar hela sommaren, och deras hus och trädgårdar ligger öde. Folk har hus, som är ganska lastgamla att stå i, de har härliga trädgårdar (som vi har här i anslutning till naturreservat) lik förbannat ska de stå öde och växa igen, samt deras husprojekt ligga i träda,
    för att de ska ränna till det obligatoriska extrahus folk har i detta land (egentligen ett välfärdsbeteende som egentligen inte är hållbart ur klimat- och miljösynpunkt) för att ägna sig åt husprojekt på landet istället.
    Men många här i tråden är ett levande bevis på att det finns folk som uppskattar livets enkla.
    Det gör mig glad. Jag har trott att det är kört med detta ur klimatsynpunkt ohållbara högfärds och statusbetonade leverne.
    Själv var jag på Allsång på Skansen med dottern och kompis i tisdags och det var banne mig skitkul.

  • BigMami

    Jag planerar att göra lika som alla andra somrar.

    Att bara vara!! Ta dagen som den kommer..

    Förstår mig inte på folk som har "en massa måsten" och stressar upp sig inför semestern..

  • Utvandraren

    Svarade ja massor men massor är kanske att ta i. 

    Pottträning
    Sluta med napp
    Logoped 
    och sist men inte minst CAMPING YES!! (skogen, inte campingplats)

  • beccagranen

    * Måla om huset (1/4del avklarad)
    * Måla om vardagsrumstaket

    Resterande tid ska vi ägna åt att ha roligt och umgås med barnen. Iofs så tycker barnen också det är kul att måla huset, och vi hinner umgås då med.
    Det enda vi bokat är en övernattningsresa till ALV. Resten av utflykter och nöjen tar vi som det kommer =)

Svar på tråden Har du en to-do-list för semestern eller sommaren?