Inlägg från: Anonym (giftmen...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (giftmen...)

    Gift men förälskad i annan kvinna

    Hej alla, skulle behöva lite råd. Jag är gift, lyckligt gift med min man, sedan 5 år. Vi har ett otroligt bra förhållande, respekt, kärlek, lyhördhet, det där paret som alla är avundsjuka på...och har nu blivit kär i en annan kvinna. Hon har samma känslor som mig. Vi har inte gjort något fysiskt men jag längtar konstant efter henne, vi pratas vid och ses vid första tillfälle, är inte lesbisk eller bi-vad jag vet....Har någon annan samma erfarenhet?.Jag vet varken ut eller in, är ju kär i min man, men så förälskad i denna kvinna. Att berätta för honom och förvänta mig ett bra resultat är uteslutet. Om någon har något råd, var snäll och kommentera.

  • Svar på tråden Gift men förälskad i annan kvinna
  • Anonym (giftmen...)

    Faktiskt för en gångs skull, inte en skröna. Helt sant, och jag vet inte vad jag ska göra!!

  • Anonym (giftmen...)

    Inga barn, än.Är ju såklart svårt när man har känslor för någon annan än sin make, känns ju som man är otrogen enbart därför! Vi har inte haft det dåligt eller liknande så det borde inte vara ett rop på uppmärksamhet eller något sånt. Att det sedan är en kvinna gör ju saken enbart mer förvirrande...

  • Anonym (giftmen...)

    Hej och tack för svar! Berätta för min man är uteslutet, om det bara handlade om en ytlig crush så kanske, saken är den att jag verkligen utvecklat känslor for denna kvinna. Jag skulle inte klara av att ha tex trekant eftersom det blir alldeles för mycket känslor inblandade. Jag älskar mon man men är förälskad i henne...Vi kommer att flytta en bit härifrån om ca 1 månad, och kommer inte kunna ha så mycket kontakt med kvinnan, förutom på telefon. Tror ni dessa känslor lägger sig så småningom? Just nu umgås jag rätt mycket med henne, med ursäkten att vi inte kommer kunna ses så mycket när vi flyttat...

  • Anonym (giftmen...)

    Oj missade en fråga, hon känner som mig men vill såklart inte vara den som orsakar vår skilsmässa, hon tycker såklart det är jobbigt men håller med om att vi inte kan göra något så länge jag är gift, hon är inte alls intresserad av 3kant el liknande..

  • Anonym (giftmen...)
    Anonym (beenthere) skrev 2015-06-28 22:46:52 följande:

    OK men om det var en "ytlig crush" skulle du kunna prata med mannen om det? Kan man inte tänka sig att det får vara just det mellan er? Dvs att relationen med kvinnan får ha ett visst utrymme men att din huvudsakliga relation är med mannen, och att han är med på att du får det lilla extra utrymmet för kvinnan?


    Det skulle vara enklare, vi har aldrig gjort något med någon annan men vi har fantiserat tillsammans om det, så om det var rent fysiskt skulle kan kanske gå med på det, åtminstone fundera på det, men tror kan skulle bli förtvivlad om han visste hur djupa dessa känslor är..
  • Anonym (giftmen...)

    Tack för alla svar, och tack till er som ser lite mer grå nyanser och ger råd snarare än dåligt samvete, tro mig,,det har jag så det räcker och blir över. Vad som har hänt tror jag är att hon fyller vissa tomrum som inte min man eller annan vän fyller just nu. Tex vi kan diskutera böcker, filosofi, politik etc i timtal. Min man är otroligt intelligent även han men långa diskussioner är inget för honom, jag gav honom en kopia av min absoluta favorit bok som han läste, ryckte på axlarna, och sa "ja den var väl bra". Medans denna kvinnan älskade den och diksuterade och gav mig en liknande bok hon gillade. Låter töntigt, men sånt saknar jag just nu. Jag vill ha kvar henne i mitt liv även om det för evigt enbart är som vänner. Jag nästan hoppas att känslorna kommer lägga sig och bli mer hanterbara och vi kan ha en underbar istället. Jag har förut också varit väldigt svart/vit i mitt tänkande så detta är väldigt omvälvande.

  • Anonym (giftmen...)
    Anonym (Lite samma) skrev 2015-07-03 10:49:50 följande:

    Hur går det TS? Är du säker på att det är helt uteslutet att berätta för din man om dina känslor? Eller att kolla med honom hur han rent hypotetiskt skulle ställa sig till detta med att du skulle ha en relation till en annan kvinna. Kanske svårt att ta upp det "hypotetiskt" eftersom det finns en verklig person med i bilden. 


    Just nu går det inte alls! Mina(våra) känslor blir allt starkare för varandra, samtidigt som det skapar slitningar mellan mig och min man-jag tror jag jämför dem två för mycket och blir irriterad eller ledsen på saker som för 1 månad sedan var ok. Till på köpet har hennes syster plötsligt dött och hon behöver mitt stöd, begravningen är idag men jag kan inte följa med för min man tyckte det vore konstigt. Vi var ute och åt middag igår kvinnan och jag, helt underbart, kom hem ca 9.45 på kvällen och min man var inte glad för han hade förväntat sig att jag skulle vara hemma tidigare så vi kunde ha sex....
  • Anonym (giftmen...)
    Anonym (beenthere) skrev 2015-07-04 06:56:05 följande:

    Din man, är han knepig allmänt? Blir han ofta sur för att du inte är hemma tidigt så ni kan ha sex? Du har ju sagt att du älskar honom och vill vara kvar hos honom så det avgör ju självklart du om det är det bästa men det låter lite underligt också om han är emot att du har ett eget socialt liv ens? Eller det kanske bara var en engångsföreteelse att han blev besviken? 


    oftast inte, dock hade vi inte haft sex på flera dagar så han ville...men jag tror även att han inte egentligen gillar när jag är ute utan honom, fast han vill inte säga något eftersom han säkerligen vet att jag borde kunna gå ut när jag vill. Jag har inte så mycket tjej kompisar hår så går vaaaldigt sällan ut utan honom och jag tror han blivit van med det. Och då försöker kontrollera situationen på något sätt. Jag vet att han är under mycket press just nu så jag försöker att inte skapa konflikter, samtidigt som det äter upp mig på insidan!
  • Anonym (giftmen...)
    Indiegirl skrev 2015-07-04 08:22:46 följande:

    Du är kär i en annan. Hur bra kan ditt äktenskap vara? Säkert fyllt med respekt och vänskap, men det som händer dig nu handlat om passion och något så mycket större som kanske en själsfrände. Strunt samma i betäckningar som homo-eller bisexuell, du är förälskad i en för dig fantastisk person.

    Jag var gift med två barn, levde som du i en "fin" relation där vi hade allt. Blev själv förälskad och gick på den känslan. Skilde mig, förälskelsen höll inte men jag ångrar ingenting. Jag var ju inte nöjd? Nu lever jag med mina två barn och en ny kärlek och tänker att livet är så, fullt av skiftningar. Enligt mig alldeles för kort för att inte prova lyckan.

    Lycka till!


    Jo det är väl lite så jag tänker, samtidigt som jag undrar om det är en tillfällig förälskelse som (förhoppningsvis) kommer lägga sig....min man förtjänar inte det som han blir utsatt för nu. Jag förstår helt vad du säger samtidigt är jag rädd att jag kastar bort allt och sedan kommer ångra mig. Hur vet man att man gör rätt? Många beskriver ju liknande situationer där de btutit upp och efter 6 månader ångrar sig något otroligt.??
Svar på tråden Gift men förälskad i annan kvinna