• Malin 845

    bim+8 och ingen mens, ändå gravid?

    Som rubriken lyder, ingen mens. Hade bim 19/6 och tog ett test den 25/6 alltså bim+6 och var negativt. Kan jag ändå vara gravid? Är nu bim+8, är det lönt att ta fler tester eller ska man vänta på mensen? Någon med erfarenhet av att plussa sent?

    Vi planerar barn så hade varit underbart om jag vore gravid! :)

  • Svar på tråden bim+8 och ingen mens, ändå gravid?
  • tokfia84
    Charlize skrev 2015-07-09 13:57:46 följande:

    Jag kunde inte hålla mig från att göra ett test ändå, det visade ett svagt plus!! Nu vet jag varken in eller ut, vill så gärna göra ett cleablue digital men är rädd för att det är för tidigt :/ Vad tycker ni? Ska jag göra ett till idag eller vänta?


    Jag hade nog väntat en dag eftersom det visade svagt plus. Kanske större chans för tydligare plus? Om du kan hålla dig vill säga!
    :)
  • Malin 845
    Charlize skrev 2015-07-09 13:57:46 följande:

    Jag kunde inte hålla mig från att göra ett test ändå, det visade ett svagt plus!! Nu vet jag varken in eller ut, vill så gärna göra ett cleablue digital men är rädd för att det är för tidigt :/ Vad tycker ni? Ska jag göra ett till idag eller vänta?


    Testa om någon dag igen :) när är bim? :)
  • Malin 845
    tokfia84 skrev 2015-07-08 22:35:31 följande:
    Oj, det är ju längesen! Har du varit hos gyn/barnmorska? Visst känner man efter mer nu än man gjorde innan. Men jag känner mig konstig, mitt humör har inte varit strålande den senaste tiden heller och det har min stackars sambo fått lida för. Om man bara kunde "skylla" på en graviditet men inte ens det.. Jag måste försöka tänka på något annat, men varje gång man går på toa ser man ju att mensen inte kommit och då går tankeverkstaden igång igen. Suck suck.
    Nej de sa att jag skulle avvakta om jag inte har mens på flera månader så får jag komma dit för undersökning. Ja på något konstigt sätt så "hoppas" man på mens så man vet när äl är nästa gång osv.. Nu har det gått åt många äl tester och är ganska svagt streck. Man vill så gärna ha en liten bebis som alla andra, som blir gravida hur lätt som helst.. :(
  • tokfia84
    Malin 845 skrev 2015-07-10 16:00:41 följande:
    Nej de sa att jag skulle avvakta om jag inte har mens på flera månader så får jag komma dit för undersökning. Ja på något konstigt sätt så "hoppas" man på mens så man vet när äl är nästa gång osv.. Nu har det gått åt många äl tester och är ganska svagt streck. Man vill så gärna ha en liten bebis som alla andra, som blir gravida hur lätt som helst.. :(
    Usch ja, jag längtar också. Imorgon ska jag nog ta ett test igen. Har fortfarande "mensvärk" och imorse var det lite rött på pappret.. Det är knappt att man vågar ta ett test.. :(
  • Charlize

    Jag har köpt ett test men väntar till söndag morgon, då är det ganska exakt en vecka efter bim. Mensen har inte kommit än och mensvärken har försvunnit så jag hoppas på bebis men är såklart livrädd varenda toabesök! Så synd med mens för din del "tokfia" :(

  • tokfia84
    Charlize skrev 2015-07-10 22:36:23 följande:

    Jag har köpt ett test men väntar till söndag morgon, då är det ganska exakt en vecka efter bim. Mensen har inte kommit än och mensvärken har försvunnit så jag hoppas på bebis men är såklart livrädd varenda toabesök! Så synd med mens för din del "tokfia" :(


    Jag håller mina tummar och tår för dig! Lite tufft med mens, trodde nästan det var på G. Men det är bara att tuffa på, har beställt äl-stickor, ska prova om det funkar. Har ju ägglossning om än oregelbunden.
  • Charlize
    tokfia84 skrev 2015-07-10 23:07:38 följande:

    Jag håller mina tummar och tår för dig! Lite tufft med mens, trodde nästan det var på G. Men det är bara att tuffa på, har beställt äl-stickor, ska prova om det funkar. Har ju ägglossning om än oregelbunden.


    Tack! Ja det är nog en bra idé och verkar ha hjälpt många
  • Malin 845
    tokfia84 skrev 2015-07-22 19:52:01 följande:

    Hur går det för er?


    Ja för mig så går det inget vidare.. Ingen mens än, och inget plus..

    Hur går det för dig/er? :)
  • tokfia84
    Malin 845 skrev 2015-07-23 01:14:24 följande:
    Ja för mig så går det inget vidare.. Ingen mens än, och inget plus..

    Hur går det för dig/er? :)
    Sådär, hade troligtvis ägglossning igår, ska se vad ägglossningstestet visar lite senare idag. Försöker inte tänka på det..
  • Malin 845

    För mig går det bra, här förmodligen äl vilken dag som helst, hoppas på ett plus nästa månad :D hur går det för dig? :)

  • tokfia84
    Malin 845 skrev 2015-08-21 10:37:07 följande:

    För mig går det bra, här förmodligen äl vilken dag som helst, hoppas på ett plus nästa månad :D hur går det för dig? :)


    Har haft äl nu i dagarna så vi får se! Får se denna gången om vi "myst" tillräckligt mycket. Hur gör ni, om man får vara fräck och fråga..?
  • Malin 845
    tokfia84 skrev 2015-08-21 12:05:31 följande:
    Har haft äl nu i dagarna så vi får se! Får se denna gången om vi "myst" tillräckligt mycket. Hur gör ni, om man får vara fräck och fråga..?
    Vad menar du hur gör vi? Alltså ställningar eller vad menar du? ;)
  • tokfia84
    Malin 845 skrev 2015-08-21 22:22:20 följande:
    Vad menar du hur gör vi? Alltså ställningar eller vad menar du? ;)
    Jag menar hur ofta? Är det varannan dag eller varje vid ägglossning? Blir inte riktigt klok på det där..
  • Malin 845
    tokfia84 skrev 2015-08-21 22:47:59 följande:
    Jag menar hur ofta? Är det varannan dag eller varje vid ägglossning? Blir inte riktigt klok på det där..
    Blir ju ca var tredje dag. Beroende på hur vi jobbar. Nu blev det 5 dagar sen idag. Men är olika. Vid äl så försöker vi så många gånger som möjligt, men minst en gång :)
Svar på tråden bim+8 och ingen mens, ändå gravid?